Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyck till om politiken med en sticker

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Säg det med en Toblerone, en keps, ett järnrör eller ett par genusglasögon. Snart är det riksdagsval!

Läs hela artikeln här

Jag har bara missat att rösta några få gånger i mitt liv. Var när man var ung! Kommer förtidsrösta, men vet inte på vad ännu. Jag följer la mitt <3 som vanligt!

Jag orkar dock inte pilla med appar och grejer!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-24 22:59

Ska givetvis rösta, nuvarande regering måste bort, helst igår.

Funkar dekalerna bara i iMessage?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-07-25 16:34

Fast han kallades också för Dojan...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-07-25 23:17
Ursprungligen av Json_81:

Ska givetvis rösta, nuvarande regering måste bort, helst igår.

Även om jag inte är sosse så har jag lite svårt att se varför alla är så missnöjda med nuvarande regering och stadsminister. Det är som att hela Sverige har bestämt sig för att rösta på det gnälligaste missnöjespartiet de kan hitta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-26 18:06
Ursprungligen av jonasn:

Även om jag inte är sosse så har jag lite svårt att se varför alla är så missnöjda med nuvarande regering och stadsminister. Det är som att hela Sverige har bestämt sig för att rösta på det gnälligaste missnöjespartiet de kan hitta.

Ser inte riktigt kopplingen mellan att vara missnöjd med den mest inkompetenta regering och statsminister vi haft och att rösta på gnälliga missnöjespartier?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-08-08 19:02
Ursprungligen av Json_81:

Ser inte riktigt kopplingen mellan att vara missnöjd med den mest inkompetenta regering och statsminister vi haft och att rösta på gnälliga missnöjespartier?

Gör du inte? Kopplingen är solklar. Man är missnöjd, man röstar enligt sitt missnöje. Varför man är missnöjd vet man oftast inte utan hittar bara en syndabock som lite ospecifikt får skuld för allt. Typ "den mest inkompetenta stadsminister vi haft". Eller att säga "nuvarande regering måste bort" som att det är viktigare än att ett specifikt parti som man sympatiserar med kommer till makten.

Som sagt, min ideologi stämmer inte riktigt överens med regeringens, men utveckla gärna varför de skulle vara så inkompetenta. Börja gärna med att läsa igenom denna tråd: https://twitter.com/BirgittaNilsson/status/10...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-08 21:11
Ursprungligen av jonasn:

utveckla gärna varför de skulle vara så inkompetenta.

https://www.youtube.com/watch?v=cdrazC_Z3tE

Förtroendeingivande?

Gjorde något test på SVTs sajt och fick detta som svar:

Nu vill jag dock inte få skit för att något parti ligger överst och något längst ned.

Jag har inte bestämt mig själv nämligen!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-08-23 12:25

Du passar helt in på 99.se som valt att bara låta Socialdemokraterna få ut sin propaganda här.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-23 12:31
Ursprungligen av Mija:

Du passar helt in på 99.se som valt att bara låta Socialdemokraterna få ut sin propaganda här.

Centern också och det skulle väl komma fler?
Men hänger ju på vilka partier som väljer att delta också, de hade ju frågat alla.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-08-23 12:35
Ursprungligen av Json_81:

Centern också och det skulle väl komma fler?
Men hänger ju på vilka partier som väljer att delta också, de hade ju frågat alla.

Med nuvarande utgivningstakt lär dom inte hinna få med alla riksdagspartier.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-23 13:07
Ursprungligen av Mija:

Med nuvarande utgivningstakt lär dom inte hinna få med alla riksdagspartier.

Kom ett 11:e och ett 17:e så borde komma ett idag

Ursprungligen av Mija:

Med nuvarande utgivningstakt lär dom inte hinna få med alla riksdagspartier.

Ursprungligen av Json_81:

Kom ett 11:e och ett 17:e så borde komma ett idag

Det spelas in fler avsnitt den här veckan, men de kommer nog ut först i början av nästa. Vi jagar resten av partierna med blåslampa för att få dem att svara/ställa upp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-23 17:46
Ursprungligen av Json_81:

Centern också och det skulle väl komma fler?
Men hänger ju på vilka partier som väljer att delta också, de hade ju frågat alla.

Centern hittar jag inte...

Ursprungligen av kenjon:

Centern hittar jag inte...

https://www.99.se/artikel/11785-centerpartiet...

Nu har jag varit och röstat i alla fall! Tyvärr får ni inte veta på vad. Blir sådant liv då!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-27 16:47
Ursprungligen av SweSG:

Nu har jag varit och röstat i alla fall! Tyvärr får ni inte veta på vad. Blir sådant liv då!

Din bild skvallrar tillräckligt för att göra liv om man vill

1
Bevaka tråden