Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oneplus Bullet Wireless fantastiska för priset

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oneplus telefoner har slagit igenom tack vare att de erbjuder bra produkter till lägre pris än konkurrenterna, och den traditionen fortsätter med de trådlösa hörlurarna Bullet Wireless.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-08-23 01:56

Ingen klår airpods ännu

Ursprungligen av Raja1:

Ingen klår airpods ännu

Nej, och Airpods är trådLÖSA, vilket dessa inte är...?‍♂️

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-23 09:36
Ursprungligen av Raja1:

Ingen klår airpods ännu

Jag skulle ju säga att Oneplus Bullet Wireless definitivt vinner den estetiska matchen mot Airpods, de är hiskeligt fula i min smak, men jag gissar att de allra flesta som köper Airpods inte är Android-ägare

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-23 09:38
Ursprungligen av Hjopekk:

Nej, och Airpods är trådLÖSA, vilket dessa inte är...?‍♂️

Kommunikationen med telefonen är trådlös, vilket beskrivningen syftar på, men om man absolut inte vill ha en sladd vilandes på nacken är detta inte en produkt för ens smak så klart

Airpods

Ursprungligen av Raja1:

Ingen klår airpods ännu

Hur är passformen på dem? Är de likadana som de med sladd? I så fall går de bort, kan ha dem ca. 3 sek i öronen innan de trillar ut trots jag sitter blixt stilla.

Ursprungligen av ekloev:

Jag skulle ju säga att Oneplus Bullet Wireless definitivt vinner den estetiska matchen mot Airpods, de är hiskeligt fula i min smak, men jag gissar att de allra flesta som köper Airpods inte är Android-ägare

Jepp, man stirrar fortfarande på folk som kommer med dem på sig, ser ut som idioter:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-23 17:49

Jag tycker de ser lite SciFi ut
(AirPods menar jag då)

Senast redigerat 2018-08-24 11:41

Snygga! Kan nog bli ett köp när behovet slår till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-24 08:58
Ursprungligen av ekloev:

Kommunikationen med telefonen är trådlös, vilket beskrivningen syftar på, men om man absolut inte vill ha en sladd vilandes på nacken är detta inte en produkt för ens smak så klart

Jag tycker man snudd på behöver en ny kategori. Jag förstår att "trådlös" betyder kommunikationen med telefonen. Men skillnaden mellan helt trådlös och sladd mellan lurarna är så stor att det borde vara två produktkategorier.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-24 10:03
Ursprungligen av xms67:

Jag tycker man snudd på behöver en ny kategori. Jag förstår att "trådlös" betyder kommunikationen med telefonen. Men skillnaden mellan helt trådlös och sladd mellan lurarna är så stor att det borde vara två produktkategorier.

Jag förstår vad du menar, och du har en poäng i det, men samtidigt skulle det nog bli knöligt i praktiken. "Trådbundna trådlösa hörlurar", "nackbundna trådlösa hörlurar" och diverse andra typer av benämningar blir ju inte direkt smidiga, däremot skulle de ju kunna listas i en egen kategori hos återförsäljare och webbshoppar och liknande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-24 11:36

Delvis trådlösa, resp Helt trådlösa....

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-24 14:02
Ursprungligen av kenjon:

Delvis trådlösa, resp Helt trådlösa....

Mmm, men samtidigt är jag inte säker på att "Delvis trådlösa" skulle vara självklart att tolka för någon som inte redan är insatt i frågan. Det kan säkert misstolkas som att de till viss del behöver kopplas in i telefonen med sladd. Inte helt självklart det där, att sätta namn på sedan tidigare icke existerande produktkategorier är inte självklart.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-08-25 17:40

Brukar man inte benämna de som är helt trådlösa som ”true wireless”?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-08-26 16:16
Ursprungligen av Cribe:

Brukar man inte benämna de som är helt trådlösa som ”true wireless”?

Jo det stämmer, men det saknas ett vedertaget begrepp för vad detta ska heta på svenska. Vissa kallar det helt sladdfria, andra äkta sladdfria och andra väljer att använda det engelska begreppet. Vi vill i allra största utsträckning använda oss av svenska begrepp där det är möjligt, kanske får vi välja att standardisera det runt ett begrepp som helt sladdfria. Vi ska ta upp frågan inför kommande tester!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-26 22:49

Jag tycker ”helt trådlösa” låter bättre än ”helt sladdfria”. Sladd låter mer slang än tråd eller kabel....
Oftast pratar vi ju om trådlösa lurar, sladdfria lurar har jag nog aldrig hört.

1
Bevaka tråden