Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USA Appar i Apple TV?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går detta? Går ju på telefoner osv men går de på Apple TV? Att få amerikanska appar

Jag har inte provat men det borde gå på samma sätt som för IOS, du måste logga in på appstore med en amerikansk användare

Ursprungligen av ibeardtech:

Går detta? Går ju på telefoner osv men går de på Apple TV? Att få amerikanska appar

Funkar om du har konto på amerikanska iTunes. Du behöver vara inloggad med det amerikanska kontot på appleTvn för att apparna ska synas om jag kommer ihåg rätt.

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-08-24 10:44
Ursprungligen av matssoderstrom:

Funkar om du har konto på amerikanska iTunes. Du behöver vara inloggad med det amerikanska kontot på appleTvn för att apparna ska synas om jag kommer ihåg rätt.

Funkar över lag utmärkt, det enda som strular en aning till och från är de automatiska uppdateringarna. Jag har ett amerikanskt konto som jag normalt inloggad med och ett svenskt konto för att ladda ner grejer som inte finns i den amerikanska butiken. Appar från båda kontona syns oavsett vilket konto jag är inloggad med. (Men jag har något vagt minne av att det inte var så från början, eller iallafall innan det fanns en AppStore för AppleTV.

Okej, hörttalas om Popcorntime, är de säkert och lagligt?

Senast redigerat 2018-08-26 21:57
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-26 22:12
Ursprungligen av Gurra:

Funkar över lag utmärkt, det enda som strular en aning till och från är de automatiska uppdateringarna. Jag har ett amerikanskt konto som jag normalt inloggad med och ett svenskt konto för att ladda ner grejer som inte finns i den amerikanska butiken. Appar från båda kontona syns oavsett vilket konto jag är inloggad med. (Men jag har något vagt minne av att det inte var så från början, eller iallafall innan det fanns en AppStore för AppleTV.

Blir det problem att ha appar från två olika butiker när du installerar en ny enhet från säkerhetskopian i iCloud?

Ursprungligen av iSweden:

Blir det problem att ha appar från två olika butiker när du installerar en ny enhet från säkerhetskopian i iCloud?

Jag har för mig att du får logga två gånger för att kunna hämta alla appar. Men AppleTV har väl ingen icloud backup?

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-08-27 11:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har för mig att du får logga två gånger för att kunna hämta alla appar. Men AppleTV har väl ingen icloud backup?

Jag har inget minne av att återställa från en backup på AppleTV:n, men så funkar det ju för iPhone och iPad, att man får logga in på båda kontona. Inga andra problem.

1
Bevaka tråden