Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

funktionen "kanske "xxxxx" ringer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2018-08-23 15:48

Har haft denna funktion tidigare med är borta nu. Där iphone känner igen ett telefonnummer som inte finns i kontakter men finns via exempelvis mailen. Den fungerar inte nu. Hur ställer man in det?

Inställningar --> Kontakter --> Siri och sökning --> Hitta kontakter i andra appar

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2018-08-23 18:56

Siri och sökning fanns inte under "kontakter" och när jag sökte på Siri och sökning fanns inte "Hitta kontaktar i andra appar ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-08-23 20:43

Kontakter och Siri och sökning ska byta plats sen hittar du nog

Gick visst på det andra sättet med

Vilken version av iOS har du?

Du kan även nå samma inställning via:
Inställningar —> Siri och sökning —> och välj ”Kontakter” i listan över appar

Ursprungligen av Cribe:

Kontakter och Siri och sökning ska byta plats sen hittar du nog

Behövs inte. Båda vägarna finns till samma inställning.

(Men det kan kanske vara så att inställningen inte syns via den första vägen förrän den är påslagen.)

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2018-08-24 00:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Behövs inte. Båda vägarna finns till samma inställning.

(Men det kan kanske vara så att inställningen inte syns via den första vägen förrän den är påslagen.)

Den fanns genom andra vägen. Däremot var den påslagen, men fungerar inte. OS 11.4.1.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2018-08-24 22:00

Jag har två telefonnummer till min iphone. Kan det vara så att det är problemet?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-08-25 07:12

Jag har även hitta.se installerat som ska visa vem som ringer när jag inte har numret inlagt i min kontaktlista.
Det funkar väldigt sällan, trots att jag får träff när jag senare söker i appen.

1
Bevaka tråden