Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grattis på födelsedagen, Windows 95

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hatad av en del, älskad av få. Otaliga är åtminstone de som tvingats förhålla sig till Windows 95, som fyller år idag.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-24 17:19

Windows 95 hade nog inte Internet Explorer i början.
Jag har klara minnen av att jag var tvungen att använda Utforskaren till att surfa med vid något tillfälle.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-08-24 21:43
Ursprungligen av Tjosansa:

Windows 95 hade nog inte Internet Explorer i början.
Jag har klara minnen av att jag var tvungen att använda Utforskaren till att surfa med vid något tillfälle.

Det verkar stämma. Minns själv bara att jag hade en dator från HP med en Pentium 200(?) MMX då men den hade troligtvis IE installerat från start.

Var det inte Netscape som gällde åren före IE? ?

Ursprungligen av joakimo:

Det verkar stämma. Minns själv bara att jag hade en dator från HP med en Pentium 200(?) MMX då men den hade troligtvis IE installerat från start.

Jo ser nu att man behövde installera plus paketet för att få Internet Explorer.
Det var verkligen en udda upplevelse att gå in i utforskaren för att kunna surfa på nätet. Man skrev bara in urlen däruppe där sökvägen i ens dator stod skrivet. En annan underbar grej på den tiden var att man kunde lägga in kompisars hårddiskar över nätet. De fick en egen bokstav tex e: sen funkade den precis som vilken enhet som helst på ens egna dator. Den möjligheten försvann sedan. Mycket som blev begränsat med tiden

Jag hade en IBM Aptiva 486 100mhz först. Min första PC efter Amiga. Sen blev det en pentium 120 MHz och efter det skaffade jag en Intel Pentium 225 mmx.

Senast redigerat 2018-08-25 18:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-25 15:30
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-08-25 19:41
Ursprungligen av Tjosansa:

Jo ser nu att man behövde installera plus paketet för att få Internet Explorer.
Det var verkligen en udda upplevelse att gå in i utforskaren för att kunna surfa på nätet. Man skrev bara in urlen däruppe där sökvägen i ens dator stod skrivet. En annan underbar grej på den tiden var att man kunde lägga in kompisars hårddiskar över nätet. De fick en egen bokstav tex e: sen funkade den precis som vilken enhet som helst på ens egna dator. Den möjligheten försvann sedan. Mycket som blev begränsat med tiden

Jag hade en IBM Aptiva 486 100mhz först. Min första PC efter Amiga. Sen blev det en pentium 120 MHz och efter det skaffade jag en Intel Pentium 225 mmx.

Jag körde även med Amiga ganska länge, en 500a och senare en 1200a. En Amiga 500 finns fortfarande hemma som används ibland.?

Hade sedan en liten lucka jag inte aktivt använde en dator i hemmet, det blev lite dyrt för mig helt enkelt.

  • Medlem
  • 2018-08-26 08:16
Ursprungligen av Tjosansa:

Jo ser nu att man behövde installera plus paketet för att få Internet Explorer.
Det var verkligen en udda upplevelse att gå in i utforskaren för att kunna surfa på nätet. Man skrev bara in urlen däruppe där sökvägen i ens dator stod skrivet. En annan underbar grej på den tiden var att man kunde lägga in kompisars hårddiskar över nätet. De fick en egen bokstav tex e: sen funkade den precis som vilken enhet som helst på ens egna dator. Den möjligheten försvann sedan. Mycket som blev begränsat med tiden

Jag hade en IBM Aptiva 486 100mhz först. Min första PC efter Amiga. Sen blev det en pentium 120 MHz och efter det skaffade jag en Intel Pentium 225 mmx.

Min första dator var en ZX Spectrum 48k från 1982
Den blev senare en tavla ?

1
Bevaka tråden