Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad pro ansluter till wifi men ingen traffik

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har en iPad pro som helt plötsligt slutade att fungera, den var hela tiden ansluten till wifi men ingen data kom. Körde ios 12 beta så jag återställde till 11an, men det fungerar inte. Alla mina andra enheter fungerar fint, det fungerar till och med fint om jag internet delar från min iphone 7, men wifi fungerar inte. Jag får en ip adress, och jag kan se enheten i min router men ingen internet. Kan inte heller nå enbart routern. Har testat alla "standard" tips, även om jag återställer hela ipaden så fungerar inte wifi. Har helt slut på ideér, någon som har en ide?

Antar då att det inte heller fungerar att ansluta till ett annat wifi-nät?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-04 21:41

Hur delar du ut Internet från din iPhone 7? Och hur ser du iPad Pro i din router? Cachad information?

Jag hade bara min telefon och testade att ansluta till den som wifi nät och då fungerade det.

Kan mycket väl ha varit cachad information, tack för som svarade.

Felet berodde på att jag har en Asus router och en asus access punkt. Det verkar som att access punkten hade klappat ihop. Jag har ganska många enheter hemma med 3 barn och ingen förutom ipaden hade problem. Verkar som att endast ipaden använde access punkten. Den var dessutom omstartad. Men med nytt firmware så har det fungerat hela natten och även nu på morgonen, så det var nog det som var problemet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-05 09:53
Ursprungligen av Christer Zulawinski:

Jag hade bara min telefon och testade att ansluta till den som wifi nät och då fungerade det.

Kan mycket väl ha varit cachad information, tack för som svarade.

Felet berodde på att jag har en Asus router och en asus access punkt. Det verkar som att access punkten hade klappat ihop. Jag har ganska många enheter hemma med 3 barn och ingen förutom ipaden hade problem. Verkar som att endast ipaden använde access punkten. Den var dessutom omstartad. Men med nytt firmware så har det fungerat hela natten och även nu på morgonen, så det var nog det som var problemet.

Härligt att höra att du hittade felet så snabbt. Bra jobbat!

1
Bevaka tråden