Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan du allt detta om Apple Watch?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den här veckan laddar vi inför nästa veckas produktlanseringar med ett lurigt quiz om den smarta klockan Apple Watch. Lyckas du få alla rätt?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-06 20:07

Jag tycker första frågan är fel.
Series 1 och series 2 är samma generation.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2018-09-06 20:52
Ursprungligen av Json_81:

Jag tycker första frågan är fel.
Series 1 och series 2 är samma generation.

Är det så? Minns det som att Series 1 är en lätt uppdaterad series 0, men om den lanserades samtidigt som Series 2 stämmer ju det du säger.

Hsh, 9/10 på denna. Hade fel endast på lagringsutrymmet för musik då jag aldrig använt det och antagligen aldrig kommer att göra det heller.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-06 21:09

8/10 Korrekta svar!
Riktigt bra jobbat, du har stenkoll på Apple Watch och smarta klockor överlag. Du sitter förmodligen som bänkad och väntar på nästa version!

Jo, kanske det, det som visats om nya skärmen är frestande fast jag har en AWS3 nu..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-06 21:35
Ursprungligen av jonasn:

Är det så? Minns det som att Series 1 är en lätt uppdaterad series 0, men om den lanserades samtidigt som Series 2 stämmer ju det du säger.

Series 1 och Series 2 lanserades samtidigt = samma generation i mina öron. Men om det är semantiskt korrekt att två generationer kan födas samtidigt slipper @jakobnilsson fundera på om han behöver justera nåt i quizzet

Och till de som istället tycker att Series 1 är en utveckling av, född ur, och därför är samma generation som ursprungliga AW (blir fortfarande bara 3 generationer) så säger jag detta: Det finns 3 generationer av S-chipet. Ursprungs AW hade S1. Series 1 hade en nedbantad version av S2-chipet utan GPS. Men för att riktigt krångla till det kallade Apple det chipet för för S1P, fastän prestandan var som S2-chipet i övrigt.

Engelska Wikipedia löste den semantiska nöten så här:
"As of October 2017, three generations and four series of Apple Watch have been released"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-07 06:11
Ursprungligen av jonasn:

Är det så? Minns det som att Series 1 är en lätt uppdaterad series 0, men om den lanserades samtidigt som Series 2 stämmer ju det du säger.

Hsh, 9/10 på denna. Hade fel endast på lagringsutrymmet för musik då jag aldrig använt det och antagligen aldrig kommer att göra det heller.

Ursprungligen av IngoX:

Series 1 och Series 2 lanserades samtidigt = samma generation i mina öron. Men om det är semantiskt korrekt att två generationer kan födas samtidigt slipper @jakobnilsson fundera på om han behöver justera nåt i quizzet

Och till de som istället tycker att Series 1 är en utveckling av, född ur, och därför är samma generation som ursprungliga AW (blir fortfarande bara 3 generationer) så säger jag detta: Det finns 3 generationer av S-chipet. Ursprungs AW hade S1. Series 1 hade en nedbantad version av S2-chipet utan GPS. Men för att riktigt krångla till det kallade Apple det chipet för för S1P, fastän prestandan var som S2-chipet i övrigt.

Engelska Wikipedia löste den semantiska nöten så här:
"As of October 2017, three generations and four series of Apple Watch have been released"

Ja, precis.

Ursprungligen av Json_81:

Ja, precis.

Jag håller med - generation var ett dåligt ordval, ändrar till utgåvor!

10/10 korrekta svar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-07 09:46
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag håller med - generation var ett dåligt ordval, ändrar till utgåvor!

Fint, det blir tydligt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-09-07 10:58

Kan man inte få en som pris om man får alla rätt?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-07 11:38
Ursprungligen av mpower:

Kan man inte få en som pris om man får alla rätt?

Kan nog räkna med en kraftig ökning i antal som har alla rätt isåfall

  • Medlem
  • 2018-09-07 15:27
Ursprungligen av Redaktionen:

Den här veckan laddar vi inför nästa veckas produktlanseringar med ett lurigt quiz om den smarta klockan Apple Watch. Lyckas du få alla rätt?

Läs hela artikeln här

8 av 10. Borde ha varit 9 men jag lagrar inte heller musik på klockan så jag har aldrig brytt mig om den gränsen

Det var som tusan!

8/10 rätta svar!

8/10, helt ok! Ska beställa den nya direkt när den släpps!

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-09-08 10:18

8/10. Har series 1 nu men blir en uppgradering när nya släpps ?

8a och Ja vill ha 4an.....

  • Medlem
  • 2018-09-12 16:31

8/10!

1
Bevaka tråden