Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Nya Airpods kommer nästa år

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-07 22:29

På mig sitter de perfekt. Sedan tror jag man skulle kunna få ljudet att gu upp ett snäpp om de satt ännu mer fast eller vad man ska säga. Som tipset ovan. Mina öron är sådana att jag aldrig hittat ett par "vanliga" in-ear som sitter bra. Så vad gäller passform är de perfekt för mig.

Något bättre ljudisolering, annars nöjd! Har dock märkt att min högra lur ibland har mindre batteri än min vänstra, brukar skilja cirka 7% efter en stunds användning. Apple support kan inte förklara varför dock..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-08-13 22:19

Helnöjd, ljud bra för mig. Uppskattar omgivningsljud när man kör bil, cyklar eller bara sitter på jobbet utan att bli omgivningszombi.

Fler knackgester som fungerar samtidigt eller annan fjärrstyrning:
- höja, sänka volym.
- hoppa fram bak 15 s. i pod, tv-program.

Ren nyfikenhet.
När man har dem i öronen är det ett svart litetjhål/högtalare i varje hörlur som ligger utåt. Sätter man fingrarna över dem så blir det mono (tror jag) och basen blir klart sämre.

Verkar som dessa högtalare (är det, det är?) interagerar ned ytterörat

Hur funkar detta.?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-14 09:23

Jag använder flera olika BT-kopplade tillbehör till min telefon. Jag saknar en override funktion som tar över när jag vill. Bilen vill alltid ta över, har man passagerare och vill ta samtalet i snäckan vore en 3-tapp bra. Upplever samma sak om jag lyssnar på en bok i en annan BT-högtalare, måste oftast upp med telefonen för att koppla innan den som ringer tröttnar.

Fler färger är den självklara uppdateringen, jag tror definitivt att det hade sålt bättre. Många som inte tycker att den vita "Apple"-designen tilltalar.

Bra ljud. Går bra att motionera med.
1) Skulle önskat att pinnen skulle bli mindre framträdande eller att man har den uppåt eller bakåt så att den inte syns så mycket.
2) Att man kan simma med dom.
3) När jag ska lyssna på musik och div i sängen använder jag dom traditionella med sladd pga ramlar av.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2018-08-14 20:37

Eftersom dessa inte passar mina öron alls och därmed ramlar ur vid minsta rörelse skulle jag gärna se en ny design. Behåller man samma design skulle ett mer greppvänligt material inte skada. Någon form av gummerad yta på lurarna istället för den glatta snorhala ytan som är nu. Alterntivt att dom släpper en version som är riktiga in-ear lurar så dom hålls fast på det sättet istället.

  • Medlem
  • Boston
  • 2018-08-15 10:49

Active noise cancellation är a och o för mig som flyger över Atlanten mycket. Ge mig en version som är riktiga in-ear med nose cancellation och jag köper direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-08-16 16:03
Ursprungligen av Json_81:

Instämmer, första in-ear lurarna jag haft som inte ena pluppen ramlar ur då och då.

Du tillhör den där lyckliga 80% som de blev designade för.
Ni minns väl när Apple förklarade hur de kom fram till desingen. Redan innan de var trådlösa. Många säger att Air Pods är Apples bästa produkt hittills. Synd bara att inte dessa passar mina öron.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-16 17:49

Jag skulle gärna se att de faktiskt kopplade sig till telefonen automatiskt då man pluggar in en eller bägge lurarna i öronen, jag får oftast gå till inställningar för Bluetooth och ansluta dem.

iPhone X iOS 12 PB6

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2018-08-16 18:44
Ursprungligen av mattiL:

Jag skulle gärna se att de faktiskt kopplade sig till telefonen automatiskt då man pluggar in en eller bägge lurarna i öronen, jag får oftast gå till inställningar för Bluetooth och ansluta dem.

iPhone X iOS 12 PB6

Om du inte stänger av blåtand i inställningar utan endast i kontrollcenter, så aktiveras blåtand när du stoppar in en lur i örat.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-08-16 18:49
Ursprungligen av juanito:

Du tillhör den där lyckliga 80% som de blev designade för.
Ni minns väl när Apple förklarade hur de kom fram till desingen. Redan innan de var trådlösa. Många säger att Air Pods är Apples bästa produkt hittills. Synd bara att inte dessa passar mina öron.

Japp, märkligt nog passar däremot inte gamla EarPods lika bra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-16 19:15
Ursprungligen av 4x4:

Om du inte stänger av blåtand i inställningar utan endast i kontrollcenter, så aktiveras blåtand när du stoppar in en lur i örat.

Jag stänger aldrig av Bluetooth..
Inte i kontrollcenter heller.

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2018-08-16 19:31
Ursprungligen av mattiL:

Jag stänger aldrig av Bluetooth..
Inte i kontrollcenter heller.

Nähä, då kanske det är nåt knas.

Ursprungligen av mattiL:

Jag skulle gärna se att de faktiskt kopplade sig till telefonen automatiskt då man pluggar in en eller bägge lurarna i öronen, jag får oftast gå till inställningar för Bluetooth och ansluta dem.

iPhone X iOS 12 PB6

Lite skumt, jag har ibland det problemet och har märkt att det ofta fixar sig om jag sätter tillbaka luren i fodralet och provar igen. Det är kanske värt att prova?

(Samma telefon, samma OS-version:)

Ursprungligen av 4x4:

Om du inte stänger av blåtand i inställningar utan endast i kontrollcenter, så aktiveras blåtand när du stoppar in en lur i örat.

Jag blev bara nyfiken, varför skulle man stänga av BT? Eller var det bara ett antagande utifrån problembeskrivningen?

Personligen så stänger jag aldrig av BT

  • Medlem
  • Södermalm
  • 2018-08-17 19:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag blev bara nyfiken, varför skulle man stänga av BT? Eller var det bara ett antagande utifrån problembeskrivningen?

Personligen så stänger jag aldrig av BT

Jaa, det gör man ju som man själv tycker.

Jag och Jakob går igenom vad som gör Airpods så magiska och funderar på förbättringar till framtida modell(er).

https://www.99.se/artikel/11856-airpods-hur-k...

Ursprungligen av 4x4:

Jaa, det gör man ju som man själv tycker.

Men om man vill att Airpods ska ansluta automatiskt till den senast använda enheten är det bäst att bara plocka ur Airpodsen och slänga dem i fodralet. Bluetooth drar ju inget märkbart i batteri vare sig det är på eller av. Jag går bara in i kontrollcenter för att ansluta till dem när jag byter mellan iPaden, iPhonen, Macen och Apple TV:n

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-09-06 16:08
Ursprungligen av juanito:

Du tillhör den där lyckliga 80% som de blev designade för.
Ni minns väl när Apple förklarade hur de kom fram till desingen. Redan innan de var trådlösa. Många säger att Air Pods är Apples bästa produkt hittills. Synd bara att inte dessa passar mina öron.

Samma sak för mig. Fattar inte hur en ingenjör öht fick idéen att designa något som ska in i ett öra i en enda form av hårdplast?

Är utan konkurrens dom absolut sämsta lurar jag testat i hela livet.

Dom behöver ju garanterat bytas ut till en ”normal” modell av in ear med utbytbar storlek av gummiplupp för att öht bli användbara....

Att nästa modell fungerar skulle jag nöja mig med.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-06 20:03
Ursprungligen av Basss:

Samma sak för mig. Fattar inte hur en ingenjör öht fick idéen att designa något som ska in i ett öra i en enda form av hårdplast?

Är utan konkurrens dom absolut sämsta lurar jag testat i hela livet.

Dom behöver ju garanterat bytas ut till en ”normal” modell av in ear med utbytbar storlek av gummiplupp för att öht bli användbara....

Antagligen en som mig, airpods är första "plupparna" jag testat som sitter kvar i båda öronen.

Ursprungligen av andlin76:

Att nästa modell fungerar skulle jag nöja mig med.

Vad är det som inte funkar?

Ursprungligen av westerlu77:

Vad är det som inte funkar?

Att bara köra med en lur, svårt att få ihop parkopplingen och bryter ibland när man byter bland appar, te.x youtube - svtplay.

Kör jag med båda lurarna fungerar de bra.

Ursprungligen av andlin76:

Att nästa modell fungerar skulle jag nöja mig med.

Du måste ju nästan ha fått ett måndagsex eller nått? Mina fungerar flawless både med en och två lurar. Så sjukt smidiga att använda.

Ursprungligen av Ida Blix:

Du måste ju nästan ha fått ett måndagsex eller nått? Mina fungerar flawless både med en och två lurar. Så sjukt smidiga att använda.

Kan vara så, har även åkt i golvet par gånger. Fodralet är ju så satans halt.

Fodralet börjar få en konstig doft så det passar ändå bra att uppgradera sig snart.

Har tillåmed förberett en ladd-låda i hallen för för AirPods, mobilen å klockan. Bara AirPower som saknas...

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2018-09-07 10:30
Ursprungligen av Json_81:

Antagligen en som mig, airpods är första "plupparna" jag testat som sitter kvar i båda öronen.

Jo jag förstår ju givetvis att det finns dom det funkar bra för, men vem som helst borde ju förstå att det är omöjligt att tillverka en one-size-fits-all....

Men det är klart, nån tidigare sa ju nått om 80%, och det är väl good-enough....

Även om Airpods redan nu är ganska vattenskyddande (testas bla i olika youtube videos) så vill jag ha de ska vara officiellt vattentäta (det arbetas tydligen på det) - inte bara svettskyddade, utan vattentäta nog att simma med.

En utmaning för Apple blir då även att kanske klämma in lite minne i hörlurarna så att man kan lyssna på musik när man simmar - bluetooth signalen mot exempelvis Apple Watch fungerar nämligen inte under vatten.

Det finns (några få) modeller av hörlurar på marknaden som klarar detta redan idag - men de fungerar endast med mp3-filer.

Vattentäthet och Inbyggt minne med synkning mot Apple Music och Podcaster skulle vara något

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-10 13:24
Ursprungligen av Pulver:

Även om Airpods redan nu är ganska vattenskyddande (testas bla i olika youtube videos) så vill jag ha de ska vara officiellt vattentäta (det arbetas tydligen på det) - inte bara svettskyddade, utan vattentäta nog att simma med.

En utmaning för Apple blir då även att kanske klämma in lite minne i hörlurarna så att man kan lyssna på musik när man simmar - bluetooth signalen mot exempelvis Apple Watch fungerar nämligen inte under vatten.

Det finns (några få) modeller av hörlurar på marknaden som klarar detta redan idag - men de fungerar endast med mp3-filer.

Vattentäthet och Inbyggt minne med synkning mot Apple Music och Podcaster skulle vara något

+1 på det.
Testade att simma med klockan och ett par andra blåtandslurar som är vattentäta.
Det fungerade inte, räcker att klockan kommer lite under vatten så dör signalen.

Ursprungligen av Json_81:

+1 på det.
Testade att simma med klockan och ett par andra blåtandslurar som är vattentäta.
Det fungerade inte, räcker att klockan kommer lite under vatten så dör signalen.

Det låter ju som att en ny standard av Bluetooth (eller annat trådlöst protokoll) behövs inför framtiden. När alla våra prylar är vattentäta vill man ju fortfarande kunna använda internet osv. även under vattenytan.

Hög och sänkbar volym genom att hålla kvar på pinnen på H resp V
Vattentäta
Klarare ljud
Högre volym

Bevaka tråden