Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvänta er ingen revolution på onsdag

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det blir knappast några världsomvälvande revolutioner från Apple på onsdag, åtminstone inte vad gäller Iphone. Men stadiga förbättringar är inte heller så illa.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-09 18:33

Bra, klok och sansad krönika. Jag håller helt med om att förväntningarna på Apple ibland är väl uppskruvade. Och att besvikelsen mer än överdriven. Allt blir inte bra såklart och man kan önska något hit eller dit. Men klokt att ha lite balanserade glasögon på sig.

Jag har en 7:a som håller på att ge upp, lightningkontakten har blivit sliten så den är mycket svår att ladda, kabeln ramlar ut. Samma dag som eventet annonserades så tappade jag telefonen i asfalten, så nu har jag även en sprucken skärm. Måste alltså byta, så det ska bli intressant att se vad som väntar.

”Och självklart kommer många också avfärda lanseringarna som tråkiga, ett säkert bevis på att Apple förlorat sin innovativa magi. Det kommer vara ungefär samma folk som förra året avfärdade Iphone X som en på tok för dyr skrytprodukt, och några månader efter påstod att telefonen var ett försäljningsmässigt fiasko.”

Folk, eller rättare sagt jag, börjar ställa mig frågan: vad har Apple att erbjuda som andra inte har? Det räcker inte att erbjuda skyhöga priser på IPhones i tron att ” it just works”. Jag är en Apple ”medlem” med Ipads IPhones, Apple TV i hela familjen, men jag börjar ställa frågor. Jag tycker inte det är okej att börja sälja en Iphone med en utgångspris på 9000 kronor. Jag vägrar höga priser.

Max 6 000 tycker jag är min gräns. Gillar inte standarden att en ny telefon ska kosta runt 10 000 kronor.

Jag vet inte, jag har inte svar på alla frågor, jag vet inte vilken IPhone det blir nästa gång, men jag tycker frågan är relevant: vad har Apple att erbjuda som Android inte har eller kan erbjuda till ett rimligare pris?

Ursprungligen av Ggabbe:

”Och självklart kommer många också avfärda lanseringarna som tråkiga, ett säkert bevis på att Apple förlorat sin innovativa magi. Det kommer vara ungefär samma folk som förra året avfärdade Iphone X som en på tok för dyr skrytprodukt, och några månader efter påstod att telefonen var ett försäljningsmässigt fiasko.”

Folk, eller rättare sagt jag, börjar ställa mig frågan: vad har Apple att erbjuda som andra inte har? Det räcker inte att erbjuda skyhöga priser på IPhones i tron att ” it just works”. Jag är en Apple ”medlem” med Ipads IPhones, Apple TV i hela familjen, men jag börjar ställa frågor. Jag tycker inte det är okej att börja sälja en Iphone med en utgångspris på 9000 kronor. Jag vägrar höga priser.

Max 6 000 tycker jag är min gräns. Gillar inte standarden att en ny telefon ska kosta runt 10 000 kronor.

Jag vet inte, jag har inte svar på alla frågor, jag vet inte vilken IPhone det blir nästa gång, men jag tycker frågan är relevant: vad har Apple att erbjuda som Android inte har eller kan erbjuda till ett rimligare pris?

Förutom integrationen mellan dina iprylar, de populäraste apparna först som dessutom är anpassade för din enhet så är det faktiskt inte så mycket.
iPhone SE finns för strax under 3000 ny.
Senaste kameran och bästa processor är upp till dig om du kan leva med för priset 9000 och uppåt.
Flaggskepp är dyrt, iPhone 8-familjen kan finnas kvar omkring 6000-klassen och uppåt kanske.
Själv köper jag nytt till mig själv och begagnade iprylar till familjen ?

iOS 12.
Sen rätt iskallt med s-enheter.

Ursprungligen av Mackan1984:

Själv köper jag nytt till mig själv och begagnade iprylar till familjen ?

Tja, jag säger så här: hos oss är det frugan som styr:)Hahaha. Det förklarar en del.

Jag förstår din poäng. Aldrig mer en liten Iphone jag ska ha näst nyaste och 4,7 räcker gott o väl. Nya standarden lär bli 5,8 så det funkar även det. Så Iphone SE går bort. Nu har jag nyligen fått en Iphone i present eftersom jag fyllde jämt, men jag har funderingar framåt i tiden, med priser och allt.

Senast redigerat 2018-09-10 13:23

Hoppas att IOS 12 finns under samma kväll för att tanka ner! Känt enorm väntan på nya systemet, så blir nog kul!

Sedan upplever jag X som en modell jag gärna har i 3 år + den känns stabil för det. Tillräckligt ny för att åldras med. Så ser fram emot XII när det väl är dags ?

Senast redigerat 2018-09-10 10:03
Ursprungligen av Ggabbe:

Tja, jag säger så här: hos oss är det frugan som styr:)Hahaha. Det förklarar en del.

Jag förstår din poäng. Aldrig mer en liten Iphone jag ska ha näst nyaste och 4,7 räcker gott o väl. Nya standarden lär bli 5,8 så det funkar även det. Så Iphone SE går bort. Nu har jag nyligen fått en Iphone i present eftersom jag fyllde jämt, men jag har funderingar framåt i tiden, med priser och allt.

Ja priserna har styrt sig till 10 lax tyvärr.
Tror dock 5,8” kommer gå ner kanske en femhundring på sin höjd.
Tror det blir $800, $950, $1050 för de tre kommande tyvärr.

Sen om det inte funkar i framtiden kanske de släpper på priserna.

Ursprungligen av Ggabbe:

Folk, eller rättare sagt jag, börjar ställa mig frågan: vad har Apple att erbjuda som andra inte har? Det räcker inte att erbjuda skyhöga priser på IPhones i tron att ” it just works”. Jag är en Apple ”medlem” med Ipads IPhones, Apple TV i hela familjen, men jag börjar ställa frågor. Jag tycker inte det är okej att börja sälja en Iphone med en utgångspris på 9000 kronor. Jag vägrar höga priser.

Max 6 000 tycker jag är min gräns. Gillar inte standarden att en ny telefon ska kosta runt 10 000 kronor.

Jag vet inte, jag har inte svar på alla frågor, jag vet inte vilken IPhone det blir nästa gång, men jag tycker frågan är relevant: vad har Apple att erbjuda som Android inte har eller kan erbjuda till ett rimligare pris?

Jag tror det paradoxalt nog är så att många är som du – inte tycker det är värt priset i förhållande till vad de får, och samtidigt är det fler än någonsin som tycker det är värt det. Individuellt finns det ju alla möjliga skäl att välja Apple eller Android, men på ett övergripande plan verkar ju Apples taktik att sälja premium-premium-telefoner fungera. Folk köpet, och intäkterna blir därefter. Det ska bli spännande att se hur årets Iphone Xs säljer jämfört med förra årets X. Så mycket handlar ju också om var i "uppdateringscykeln" vi befinner oss. Iphone 6 fick massor av folk att uppgradera till ny telefon tidigt, eftersom det fanns ett sug efter en större Iphone. Det resulterade dock i att Iphone 6s sålde förhållandevis lite, för ganska få hittade skäl att uppdatera från 6 till 6s.

Iphone X kan ha ridit på en liknande våg, där många verkligen längtat efter en "helt ny" Iphone efter tre generationer av i stort sett likadan hårdvara. Xs-familjen blir nu mer varierad, så som helhet tror jag siffrorna blir bra (det är svårt att föreställa sig en Iphone sälja riktigt dåligt), men jag kan tänka mig att den vanliga Xs blir den som säljer minst.

Iphone lanseringen blir spännande i år, Jakob! Jag tänker på det nya utseendet framför allt. Men jag avvaktar som sagt med köp i minst två år. Kan jag hålla mig så länge? Ja, det tror jag, frugan styr som sagt. Skämt åsido.

Amazon

Tack för en bra artikel! Själv hoppas jag att Apple börjar samarbeta, eller "köpa in sig" i någon av matvarukedjorna för att öka sin satsning på healthtec / foodtec områdena. Eller i någon annan variant...... Lite som Hello Fresh, eller vad foodtech satsningarna heter i Europa.....

Jag skaffade ett nytt batteri, så jag väntar i minst 6 månader innan det blir en efterträdare till min iPhone 5S...

Ursprungligen av Ggabbe:

Iphone lanseringen blir spännande i år, Jakob! Jag tänker på det nya utseendet framför allt. Men jag avvaktar som sagt med köp i minst två år. Kan jag hålla mig så länge? Ja, det tror jag, frugan styr som sagt. Skämt åsido.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-10 21:36

Blir väldigt intressant att se vad nya AW S4 kommer med. Grymt sugen på att köpa en (även om den inte blir rund)!

1
Bevaka tråden