Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Apple Watch Series 4

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nya Apple Watch Series 4 är här med större skärmar. Därutöver är en av de stora nyheterna en förbättrad hjärtsensor och stöd för användaren att ta ett EKG.

Läs hela artikeln här

Samma batteritid.

Kommer man kunna använda sina gamla armband?

Ursprungligen av DanneDJ:

Kommer man kunna använda sina gamla armband?

Ja.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-12 20:39

Klart innovativt med EKG på klockan! Grymt att de fått till det.

Kommer beställa den stora med LTE så snart den får bättre operatörsstöd i Sverige.

Trist att batteritiden inte förbättrats (hade hoppats på två dygn)… men OK.

Synd att de inte fick upp batteritiden lite men den verkar grym.

  • Medlem
  • 2018-09-12 20:49

Vilket lyft ändå! Större skärm, EKG på klockan, automagiskt larm vid fall, osv. Imponerad!

Klockan imponerade på mig! När min operatör stöds blir det till att uppgradera från min series 2 ?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-12 20:55

Satans vad snygg! Mäta EKG är väkommet, speciellt om man har hjärtsjukdomar i släkten.
För er som klagar på batteriet, hur många timmar får ni ut av era klockor? Jag har en Series 3, mina rutiner ser likadana ut i princip varje dag, upp 07:00, i säng 22:00. Klockan åker på och av vid dessa klockslag, dag 3 brukar den dö runt 20:00, så batteriet håller bra på det sättet som jag använder klockan, men vi alla använder ju klockan olika..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-12 21:18

Det är en stor vågdelare på batteriet om man kör med eller utan träningsfunktionerna.

  • Medlem
  • 2018-09-12 21:22

Hur var det nu med EKG i klockan? Sa inte Jeff att den funktionen skulle skeppas först i US (där man har alla godkännanden som behövs från de medicinska myndigheterna) och senare i andra delar av världen? Om så är ju frågan när det finns här. Men kanske så missuppfattade jag?

De facto har de fått upp batteritiden men Apple gör som de alltid gör, Mer funktioner som tar mer batteri så det slutar på samma slutsumma.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-09-12 21:40

Fortfarande bara Tre som erbjuds som operatör ? Trodde att serie 4 skulle komma till fler operatörer! Nu får jag tyvärr vänta med att köpa ny klocka och fortsätta med min gamla serie 1.

Någon som vet ifall den numera funkar med WPA2 Enterprise?

Fortfarande bara 2.4 GHz men jag har inte koll på ifall det innebär att WP2 Enterpris ej stöds.

Skillnaden i storlel

Ursprungligen av BlackSmp:

Skillnaden i storlel

Är yttermåtten annorlunda?

När kommer nikemodellerna? Kommer de senare?

Är detta 40 eller 44 mm case?

jag kommer nog vilja ha 40 mm oavsett

Ursprungligen av BlackSmp:

Skillnaden i storlel

Ursprungligen av Chaosstar:

Är yttermåtten annorlunda?

Ja. S4 är högre (44 mot 42) och tunnare (0,7mm) men lika bred

Ursprungligen av el gringo:

Är detta 40 eller 44 mm case?

jag kommer nog vilja ha 40 mm oavsett

44 (s4) mot 42 (s3)

Kom bara ihåg att gamla band från 42 passar inte i 40 utan det är 38 banden som gäller där

Edit2: han har bekräftat 44 vs 42

Passar mig ganska bra. Har precis sålt min 38'a AW2 tänker köpa en 40 mm AW4. Nu är det bara operatörerna som skall stödja LTE... :-/

Ursprungligen av BlackSmp:

44 (s4) mot 42 (s3)

Kom bara ihåg att gamla band från 42 passar inte i 40 utan det är 38 banden som gäller där

Ursprungligen av BlackSmp:

Ja. S4 är högre (44 mot 42) och tunnare (0,7mm) men lika bred

Den ser klumpigare ut.
?

https://www.aftonbladet.se/teknik/a/3jb50e/ap...

"Den har elektroniskt SIM-kort, eSIM, och kan också kopplas till 4G-nät och användas som telefon med mera. Men i Sverige är det bara Tre som erbjuder stöd för eSIM ännu. Tele2 och Telenor lär komma igång under hösten, men Telia släpar benen efter sig."

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-09-12 22:30

Som jag har väntat på att köpa en ny Apple Watch ? Min gamla serie 1 måste laddas två gånger/dag nu så jag behöver verkligen en ny.

Funderar på att köpa en guldfärgad denna gång. Ser att guldfärgad finns i både aluminium och rostfritt. Den i rostfritt verkar bara finnas i den dyrare cellular-modellen (som jag inte kan dra nytta av med mitt Telia-abonnemang)

Tycker ni inte att guldfärgerna ser olika ut på aluminium- och rostfriklockan? Jag tycker att guldfärgen på aluminiumet ser rosa ut. Det ser mer ”guldigt” ut på den rostfria.

Ursprungligen av el gringo:

https://www.aftonbladet.se/teknik/a/3jb50e/ap...

"Den har elektroniskt SIM-kort, eSIM, och kan också kopplas till 4G-nät och användas som telefon med mera. Men i Sverige är det bara Tre som erbjuder stöd för eSIM ännu. Tele2 och Telenor lär komma igång under hösten, men Telia släpar benen efter sig."

Helt sjukt, jag kommer bli tvingad att föreslå ett operatörbyte för hela företag. Vad sysslar Telia med?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-09-12 22:36
Ursprungligen av Ljung:

Hur var det nu med EKG i klockan? Sa inte Jeff att den funktionen skulle skeppas först i US (där man har alla godkännanden som behövs från de medicinska myndigheterna) och senare i andra delar av världen? Om så är ju frågan när det finns här. Men kanske så missuppfattade jag?

Jag uppfattade det så som du, att funktionen bara skulle finnas i USA först. Konstigt ändå att den inte kan fungera i andra länder.

  • Medlem
  • 2018-09-12 22:48
Ursprungligen av Eva:

Jag uppfattade det så som du, att funktionen bara skulle finnas i USA först. Konstigt ändå att den inte kan fungera i andra länder.

Bra. Då är jag inte dum och missuppfattar

Kanske inte så konstigt trots allt. Att mäta pulsen är en sak, att påstå sig kunna leverera ett EKG är något annat. Jag skulle tro att det är en del som vill kolla på det här för att säkerställa funktionen och att det är medicinskt tillförlitligt eller hur man ska säga. Precis som nya piller som som lanseras och måste få en godkännandestämpel.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-12 22:55
Ursprungligen av Eva:

Jag uppfattade det så som du, att funktionen bara skulle finnas i USA först. Konstigt ändå att den inte kan fungera i andra länder.

Ja det stämmer att funktionen först kommer släppas i USA, klockan har fått ett godkännande från Amerikanska FDA ’’hälsovårdsmyndigheten’’, sen lär det väl rullas ut i fler länder allt eftersom man får tillstånd från de olika ländernas myndigheter.

The ECG functionality will be available at first to customers in the United States, with Apple also working to bring the feature to other markets at a later time.

Telia?!

Ursprungligen av Chaosstar:

Helt sjukt, jag kommer bli tvingad att föreslå ett operatörbyte för hela företag. Vad sysslar Telia med?

Håller med. Väntat och verkligen trott Telia skulle vara med nu. Nu väntar jag bara september ut sedan byter jag abonnemang på mobilen och beställer AW4...

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-13 13:20

Samma här. Sitter också med Telia, men intresserad att byta till Telenor om eSIM kommer dit (Tre är för dålig täckning pga. avsaknad av 2G, så skippar helst om andra nu äntligen är på gång).

Bevaka tråden