Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Iphone XS och Iphone XS Max

Tråden skapades och har fått 224 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur som, med priset. Jag ska iaf ha en SX Max med 512... Dels för kameran men också för stereo med dubbla mikrofoner.

Tråkigt att det inte blev något stöd för Apple Pencil.

  • Medlem
  • 2018-09-12 21:11
Ursprungligen av WiFi:

Jag försvarade priset på iPhone X när den lanserades, men nu börjar det ju bli lite absurt kan man ju tycka. Visst lanserade de tre modeller så det finns ju prisklasser som passar alla, men ändå, 18 395 kr är i det saftigaste taget. Tråkigt Apple!

Lite absurt? Det var årets understatement.

Men som delägare i Apple så vill jag förstås att ni köper

Jösses! Jag kommer ihåg när budgettelefoner kostade 1000 - 2000 kr, medium 3000 - 4000 kr och flaggskepp kostade 5000 - 6000 kr. Nya tider nu.

Men men, verkar som att folk kastar pengar på dem varje gång en ny Iphone släpps - kan inte klandra dem för det

Vem köper en telefon för 20000kr? Helt galet.

Ursprungligen av Hoya:

Säkert jävligt bra telefoner, men måste skriva som alla andra, holy crap vilka priser, hur mycket av detta har att göra med att kronan har försvagats?

Inte så mycket. Xr får väl jämföras med gamla 8+, den kostade från 8790.

  • Medlem
  • 2018-09-12 21:14
Ursprungligen av Ljung:

Lite absurt? Det var årets understatement.

Men som delägare i Apple så vill jag förstås att ni köper

Yes, jag med, inte oväntat att kursen går ner lite nu men det lär vända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-12 21:23
Ursprungligen av omartint:

Detta är grymt intressant! Hade precis gett upp hoppet i en annan tråd...

Just det där gör att jag kommer köpa en Xs. Jag köper den privat och stoppar i jobbSIM. Aldrig att min arbetsgivare kostar på sig en iPhoneX till mig. Min 7:a är trasig jag och behöver en ny. En 8:a skulle arbetsgivaren vara villig att betala. Men vill jag ha en X blir det privat. Och då blir det två telefoner och då kanske jag väljer en 8:a för att slippa ha två telefoner... Men nu, med DualSIM kan jag i alla fall drömma om att det kommer till Sverige och att jag då kan ha en telefon. Alltså köpläge..?

Edit: bytte SE mot Sverige

Ursprungligen av keptang:

Inte så mycket. Xr får väl jämföras med gamla 8+, den kostade från 8790.

Har momsen höjts då eller vad var dollar-priset när den släpptes?

Ursprungligen av xms67:

Just det där gör att jag kommer köpa en Xs. Jag köper den privat och stoppar i jobbSIM. Aldrig att min arbetsgivare kostar på sig en iPhoneX till mig. Min 7:a är trasig jag och behöver en ny. En 8:a skulle arbetsgivaren vara villig att betala. Men vill jag ha en X blir det privat. Och då blir det två telefoner och då kanske jag väljer en 8:a för att slippa ha två telefoner... Men nu, med DualSIM kan jag i alla fall drömma om att det kommer till SE och att jag då kan ha en telefon. Alltså köpläge..?

SE är nedlagd. Borta från Apples hemsida.

Ursprungligen av Mackan1984:

Har momsen höjts då eller vad var dollar-priset när den släpptes?

En prishöjning på 700 ser jag inte som några konstigheter från gamla 8+ till nya Xr.
edit: iPhone Xr är $50 dyrare än vad 8+ var. Så 200 extra i Sverige då typ vs USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-12 21:28
Ursprungligen av keptang:

SE är nedlagd. Borta från Apples hemsida.

Menade Sverige..?

Ursprungligen av keptang:

En prishöjning på 700 ser jag inte som några konstigheter från gamla 8+ till nya Xr.

Tänkte mer på om dollar-priset på 8+ var samma eller mindre vid lansering.

Ursprungligen av Mackan1984:

Tänkte mer på om dollar-priset på 8+ var samma eller mindre vid lansering.

Editerade precis inlägget, Xr är $50 dyrare än vad 8+ var vid lansering.

Ursprungligen av keptang:

Editerade precis inlägget, Xr är $50 dyrare än vad 8+ var vid lansering.

Ok tack ??

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-12 21:33
Ursprungligen av keptang:

En prishöjning på 700 ser jag inte som några konstigheter från gamla 8+ till nya Xr.
edit: iPhone Xr är $50 dyrare än vad 8+ var. Så 200 extra i Sverige då typ vs USA.

Kommer du ihåg vad X 256GB kostade vid lansering? Har för mig att jag betalade ca 13000 för min, men inte helt hundra, nya XS 256GB kostar 14695, det kallar jag en skaplig prishöjning!

Missade delar av eventet, hur blev det med ryktet om snabbladdare inkluderat som standard?

Ursprungligen av WiFi:

Jag försvarade priset på iPhone X när den lanserades, men nu börjar det ju bli lite absurt kan man ju tycka. Visst lanserade de tre modeller så det finns ju prisklasser som passar alla, men ändå, 18 395 kr är i det saftigaste taget. Tråkigt Apple!

Ja 9500kr för en mobil med lcd-skärm med 326ppi. Helt jävla sjukt.

Ursprungligen av Bjofor:

Missade delar av eventet, hur blev det med ryktet om snabbladdare inkluderat som standard?

Sades ingenting

Ursprungligen av keptang:

Editerade precis inlägget, Xr är $50 dyrare än vad 8+ var vid lansering.

Hittade en gammal recension som skrev $799 på iPhone 8 plus.
Stod det inte $749 för Xr?

  • Medlem
  • 2018-09-12 21:38
Ursprungligen av Hoya:

Kommer du ihåg vad X 256GB kostade vid lansering? Har för mig att jag betalade ca 13000 för min, men inte helt hundra, nya XS 256GB kostar 14695, det kallar jag en skaplig prishöjning!

iPhone X vid lansering, 13195 kr.

Ursprungligen av Mackan1984:

Lär sälja som smör ?
Jag kände att jag kan tänka mig den varianten om jag inte hade ägt en X.

Varför skulle du vilja byta ner dig?

Ursprungligen av BlackSmp:

Sades ingenting

Det lät för bra för att vara sant, men med tanke på priserna kändes det möjligt ?

Ursprungligen av Paulista:

Varför skulle du vilja byta ner dig?

Dessa 300 ppi+- du hakar upp dig på har jag aldrig märkt av.
Ser ingen skillnad på min x och en iPhone 6 eller iPad mini 2 exempelvis.
Man får grym processor, färgglada alternativ,
Kameran är bra.
Plus billigare och större skärm ?
Då känns det mer rättfärdigat att köpa klockan till.
Men har redan bestämt mig att min X ska få vara med mig i tre år så länge den håller sig hel.

Ursprungligen av Mackan1984:

Hittade en gammal recension som skrev $799 på iPhone 8 plus.
Stod det inte $749 för Xr?

Det har du rätt i, my mistake, icke plus var $699.
Så Apple tar ut en dubbelkostnad på USD-kursen.
Kan behövas.

Ursprungligen av Paulista:

Ja 9500kr för en mobil med lcd-skärm med 326ppi. Helt jävla sjukt.

De kan göra det så de gör det. Men du kör ju ändå Android så vad spelar det för roll för dig?

Ursprungligen av keptang:

Det har du rätt i, my mistake, icke plus var $699.
Så Apple tar ut en dubbelkostnad på USD-kursen.
Kan behövas.

Hatar när det händer ?

Ursprungligen av BlackSmp:

De kan göra det så de gör det. Men du kör ju ändå Android så vad spelar det för roll för dig?

Kan man inte byta? Eller köra båda?

Dollarpriser hit och dit, men kom igen... upp till 18 000 för en telefon. F´´´ck it, rent utsagt.

Men klockren exempel att priset styrs av efterfrågan.

Ursprungligen av Hoya:

Kommer du ihåg vad X 256GB kostade vid lansering? Har för mig att jag betalade ca 13000 för min, men inte helt hundra, nya XS 256GB kostar 14695, det kallar jag en skaplig prishöjning!

X kostade 11500 ($999), nu kostar XS 12800 ($999). Notera att dollarpriset inte ändrats, men 11% dyrare för oss. Det är för att Ingves kör kronan ner i botten.

Bevaka tråden