Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac kan ej uppdatera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en imac 2011 21.5 med 16 gb minne och 250 gb ssd. Tänkte mig att sälja den och satte in originalskivan o tänkte starta från 10.6.7 och sedan gå upp till high Sierra via Apple store.... Ser där de olika macos jag tidigare haft.... Står hämta... Men knapp är grå och ingenting händer när man trycker på den..... Kan inte heller starta om i recovery mode eller nån annan av de tangentvarianter man kan starta med..... Hur sjutton kan jag få in nya systemet.....????

Den kanske är formaterad som APFS då du kört High Sierra med den? Då går det inte att installera äldre system.

Sätt i originalskivan och formatera om till HFS+ med Skivverktyg. Kanske också lägga in 10.6 från skivan och först därefter uppgradera till High Sierra.

Vilket system har iMacen just nu?
Vilka tangentkombinationer är det du har provat?
Har du bytt till SSD nu, eller har datorn använts med den SSDn tidigare?

Om du har tillgång till en annan Mac, så är mitt tips att ladda ned High Sierra där, och skapa ett bootningsbart USB-minne (t.ex med hjälp av DiskMakerX) - och använd sen USB-minnet för att installera. (Eller om iMacen redan har ett fungerande system, så kan du göra nedladdningen och skapandet av USB-minnet där, utan att behöva en annan dator)

Hej
Nej det är hfs+ som är formatet.... Går ändå inte att installera mer än 10.6.7.....står på uppdatering 10.6.8....men den går av någon anledning inte att ladda ner....

Du har alltså fått in 10.6.7 helt och hållet?

Och kan inte uppdatera till 10.6.8?

Har du testat att ladda ner combo-uppdateringen i så fall? https://support.apple.com/kb/dl1399?locale=sv...

1
Bevaka tråden