Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läslistan fungerar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-16 01:52

Jag har i flera omgångar försökt få läslistan att fungera. Om vi tar det enklaste vill jag kunna läsa en artikel på DN.se(eller någon annan sida) och sedan spara den för att läsa off-line.

Jag har googlat och försökt kolla alla tips och tricks. I Safari har jah ”sparat för nedkopplat” påslaget. Varför fungerar det inte? Vad göra?

IOS 11.4.1.

Är det artiklar som ligger bakom betalväggar du försökt spara?
Fungerar det på 99.se t.ex.?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-16 15:30
Ursprungligen av keptang:

Är det artiklar som ligger bakom betalväggar du försökt spara?
Fungerar det på 99.se t.ex.?

Nej, inte bara artiklar bakom betalvägg. Gäller alla sidor. Ska snart ut och turista lite där jag kommer vara utan kontakt med nätet(utomlands). Ska kolla specifikt 99 då.

Saken är att det inte bara är de senaste artiklarna som är otillgängliga utan oftast är det ca 80-90% av alla artiklar. Sista gången igår kväll(min tid) vad det 100%.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-17 05:22
Ursprungligen av keptang:

Är det artiklar som ligger bakom betalväggar du försökt spara?
Fungerar det på 99.se t.ex.?

Nej, det gäller samtliga typer av artiklar. Har nu rört mig med roming av och då ser det ut så här:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-17 16:54
Ursprungligen av xms67:

Nej, det gäller samtliga typer av artiklar. Har nu rört mig med roming av och då ser det ut så här:

På Telefonen:
Inställningar -> Safari -> Scrolla hela vägen ner, står "Spara för nedkopplat" som påslaget? Kan du stänga av det, starta om telefonen, sätta på det och starta om telefonen och sen spara en sida på nytt och se om den blir tillgänglig offline?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-19 05:57
Ursprungligen av josie:

På Telefonen:
Inställningar -> Safari -> Scrolla hela vägen ner, står "Spara för nedkopplat" som påslaget? Kan du stänga av det, starta om telefonen, sätta på det och starta om telefonen och sen spara en sida på nytt och se om den blir tillgänglig offline?

Testade att stänga av och sätta på etc. som du skrev. Det fick till resultat att tre av sex nytillagda sidor sparades korrekt. Men ingen av de gamla. Har sedan provat igen och då läggs inga sidor till i läslustan så att jag kan läsa dem korrekt.

1
Bevaka tråden