Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Magnus Branzén:

Twinsies! Ja, eller när du väl får din...

Du var snabbare än mig alltså - jag började tveka mellan rymdgrå och guld

Ursprungligen av jakobnilsson:

Du var snabbare än mig alltså - jag började tveka mellan rymdgrå och guld

Kan inte låta bli att vara språkpolis då jag tröttnat på misshandeln av det svenska språket.
Redaktören, det heter: Du var snabbare än JAG.
Gratulerar för övrigt till klockan!

Ursprungligen av Manne23:

Kan inte låta bli att vara språkpolis då jag tröttnat på misshandeln av det svenska språket.
Redaktören, det heter: Du var snabbare än JAG.
Gratulerar för övrigt till klockan!

Kan inte låta bli att vara lite besserwisser då, och hänvisa till Institutet för Språk och folkminnen

http://www.sprakochfolkminnen.se/sprak/sprakr...

Ursprungligen av SweSG:

En ny liten Lenovo dator:

https://i.imgur.com/Pd4lTdd.jpg

https://i.imgur.com/mkSzC7E.jpg

https://i.imgur.com/kXQRE9G.jpg

https://i.imgur.com/fZOOaSy.jpg

Lenovo ThinkCentre M710q Tiny. Core i5 7400T, 8GB RAM och 256GB SSD M.2. Naturligtvis har den AC, BT + allt annat som behövs i en dator. Kommer med Windows 10 Pro.

https://www.dustinhome.se/product/5011035956/...

Har dock slängt i en SSD till. Samsung 860 Evo 500GB + 8GB RAM till.

Testkört lite idag och SSDn som sitter i den från början är en snabb rackare. 3000MB/s på läs och 2000MB/s på skriv. Testade även värme, ljud och lite filmfiler.

4k 140 Mbps HEVC 10bit:

https://i.imgur.com/NpQlfbV.jpg

Så fungerar utmärkt som en liten HTPC!

Efter 1 timme med full last på CPU:n når den runt 73 grader som max. Fläkten snurrar runt 2000 RPM. Ganska tyst!

Testade även lite Linux på den utan problem. Det mesta är Intel i denna lilla burk. Intel har bra Linuxstöd!

Ursprungligen av Magnus Branzén:

Twinsies! Ja, eller när du väl får din...

Men jag valde Netonnet, hatar hemleverans som aldrig stämmer med mitt liv ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-16 00:05

Avdelning felköp:

Jag chansade och köpte en kamerarygga från Wish. Jag tänkte att den nog var dålig, men att den kunde funka som magasin för de saker jag vill stuva undan.

Nu vet jag såklart att där säljs mycket skit, men detta var nog bland det värsta jag varit med om.

Ryggsäcken kom igår, och den är verkligen minimal, kanske kan passa på mitt yngsta barnbarn som snart fyller fyra. Hennes fotografikunskaper är dock begränsade, men som tur är verkar hela inredet vara så löst (nej, det håller inte upp en kamera enligt säljarens bild) att det kan tas bort och ge rum för varm choklad och tillhörande äventyrs-smörgösar.

Ursprungligen av filuren:

Avdelning felköp:

Jag chansade och köpte en kamerarygga från Wish. Jag tänkte att den nog var dålig, men att den kunde funka som magaln för de saker jag vill stuga undan.

Nu vet jag såklart att där säljs mycket skit, men detta var nog bland det värsta jag varit med om.

Ryggsäcken kom igår, och den är verkligen minimal, kanske kan passa på mitt yngsta barnbarn som snart fyller fyra. Hennes fotografikunskaper är dock begränsade, men som tur är verkar hela inredet vara så löst (nej, det håller inte upp en kamera enligt säljarens bild) att det kan tas bort och ge rum för varm choklad och tillhörande äventyrs-smörgösar.


Vilket rån. Begär pengarna tillbaka.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-16 00:12
Ursprungligen av keptang:


Vilket rån. Begär pengarna tillbaka.

Det handlade om så lite pengar, så jag nöjer mig med att ge bottenbetyg.

Jag förstår inte hur bilder blir implementerade i inlägg, det verkar vara slumpmässigt för närvarande. Därför många editeringsstämplar på mitt ursprungsinlägg i denna fråga.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-16 00:25

Ovanstående var vad jag faktiskt tagit emot. Men mitt senaste inköp är något annat.

Extrabatterier till min Rollei-kamera.

Jag köpte en Rollei-kamera (från NetonNet) tidigare under året. Helt lågbudget, men ville prova.

Själva kameran kostade under 600:- (missnöjd kund tillbaka-leverans) och är fantastiskt bra i förhållande till priset. Nackdelen är att den inte har Log-profiler, men i övrigt imponerar den grovt. 4K och helt okej stabilisering. Perfekt vid ridturer ut i skogen.

Jag avbokade min Peak Design och köpte en Nomatic Travel bag istället, orkade inte vänta till årsskiftet på PD.

Mycket nöjd med den, handbagage med väldigt mycket utrymme och smart förvaring.

Nomatic Travel Bag

Funderar på deras nya laptop väska nu.. ?

Redaktionens nya arbetstelefoner har kommit.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-09-24 17:33
Ursprungligen av filuren:

Avdelning felköp:

Jag chansade och köpte en kamerarygga från Wish. Jag tänkte att den nog var dålig, men att den kunde funka som magasin för de saker jag vill stuva undan.

Nu vet jag såklart att där säljs mycket skit, men detta var nog bland det värsta jag varit med om.

Ryggsäcken kom igår, och den är verkligen minimal, kanske kan passa på mitt yngsta barnbarn som snart fyller fyra. Hennes fotografikunskaper är dock begränsade, men som tur är verkar hela inredet vara så löst (nej, det håller inte upp en kamera enligt säljarens bild) att det kan tas bort och ge rum för varm choklad och tillhörande äventyrs-smörgösar.

Haha, har gått på exakt samma nit

Lite svårt att hålla koll på allt man köper i filmväg :/:

Den där Arrival (2016) och Interstellar (2014) följer efter mig. Ska säga att jag äger båda på iTunes också. Ett jävla minne man har. Jag har dock över 1000 Blu-ray filmer så svårt att hålla koll på alla. Men köpa filmerna 3 gånger om är lite väl. Blir att ge bort!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-09-30 13:10

Loppisfynd från morgonen! Behövde ett icke-datorrelaterat projekt till hösten.

Inte helt sprillans ny men jag köpte en Apple Watch series 4, 40 mm, rymdgrå med svart sportloop när jag var på semester (sparade 700-800 kronor på att köpa den där, yay!) Stormtrivs med med!!

Senast redigerat 2018-10-05 19:19

Nytt armband som kommer från en kudu antilop.

  • Medlem
  • 2018-10-05 21:09

Ny Loop och länk till min Gear Sport

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-10-06 09:39

Man kan aldrig få för många...

Bildlänk fixad. /mod

Senast redigerat 2018-10-06 10:18

Blev en sån här i veckan:

Och två HomePods ??

Ursprungligen av SweSG:

Lite svårt att hålla koll på allt man köper i filmväg :/:

https://i.imgur.com/MBXP9JK.jpg

Den där Arrival (2016) och Interstellar (2014) följer efter mig. Ska säga att jag äger båda på iTunes också. Ett jävla minne man har. Jag har dock över 1000 Blu-ray filmer så svårt att hålla koll på alla. Men köpa filmerna 3 gånger om är lite väl. Blir att ge bort!

Du har inte funderat på att göra en lista/databas i Excel/Filemaker Pro eller liknande? Eller kanske ett kartotek?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-06 11:48
Ursprungligen av The Cat:

Man kan aldrig få för många...
http://forumbilder.se/H8CC1/884ef831-fd0d-4479-96d3-7a2a28451747.jpeg

Bildlänk fixad. /mod

Hur starkt ljus kan man få från de där?
Är det bara stämningsljus?

  • Medlem
  • 2018-10-06 13:34
Ursprungligen av SweSG:

Lite svårt att hålla koll på allt man köper i filmväg :/:

https://i.imgur.com/MBXP9JK.jpg

Den där Arrival (2016) och Interstellar (2014) följer efter mig. Ska säga att jag äger båda på iTunes också. Ett jävla minne man har. Jag har dock över 1000 Blu-ray filmer så svårt att hålla koll på alla. Men köpa filmerna 3 gånger om är lite väl. Blir att ge bort!

Sett denna tidigare?
Eller är du kanske inte ett Marvel fan ?

Ursprungligen av filuren:

Avdelning felköp:

Jag chansade och köpte en kamerarygga från Wish. Jag tänkte att den nog var dålig, men att den kunde funka som magasin för de saker jag vill stuva undan.

Nu vet jag såklart att där säljs mycket skit, men detta var nog bland det värsta jag varit med om.

Ryggsäcken kom igår, och den är verkligen minimal, kanske kan passa på mitt yngsta barnbarn som snart fyller fyra. Hennes fotografikunskaper är dock begränsade, men som tur är verkar hela inredet vara så löst (nej, det håller inte upp en kamera enligt säljarens bild) att det kan tas bort och ge rum för varm choklad och tillhörande äventyrs-smörgösar.

Undviker att löpa kläder, skor och elprylar från Wish... kläder och speciellt skor är alltid för små även om man lägger till 2-3 storlekar större vid beställning och elprylar litar jag inte på. Undviker typ minneskort också då dom är totalt undermåliga kopior.
Har dock köpt några prylar som jag är helt nöjd med som bältesväskor, pannlampa, mono-kikare mm.

Ursprungligen av jakobnilsson:

https://dl.dropbox.com/s/16k4levicqrktx7/IMG_0245.jpg?dl=0

Redaktionens nya arbetstelefoner har kommit.

Glada Lyxlirare Storler... åtminstone den ena

Funkar dom bra? Inte HomePodsen alltså

Ursprungligen av CekariYH:

Funkar dom bra? Inte HomePodsen alltså

Måste säga att jag är löjligt nöjd, har ett stort hus med tre etage och tjocka väggar. Homeplug kopplingen hjälper att hålla kopplingen mellan enheterna. Det och föräldrakontrollen är guld värda!

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Måste säga att jag är löjligt nöjd, har ett stort hus med tre etage och tjocka väggar. Homeplug kopplingen hjälper att hålla kopplingen mellan enheterna. Det och föräldrakontrollen är guld värda!

Kalas jue

Några av de senaste prylarna.

Capture Lens, köpte 2 av dom och en extra objektiv hållare. Perfekt att ha mellanringar och teleförlängare etc lättåkomligt i brösthöjd.
En Vello blixt förlängningssladd när man inte vill ha blixten uppe på kameran och det vill man oftast inte.
Lövet var billigt med street-price.

7R308467 by Lars Hernborg, on Flickr

Annan vy på en del ovan.

7R308468 by Lars Hernborg, on Flickr

Regnskydd för 400mm gluggen som aldrig kommer Gråfilter till samma glugg.
Tänkte också köpa ett pol-filter till den, men det har inte släpps än och bara filtret kostar typ 5500:- ??? Är ju för fanken vad en liten AF glugg kostar…

7R308474 by Lars Hernborg, on Flickr

Laowa Probe lens, 24mm f14-40 2:1- infinity

1 24mm f14-40 2xmacro to infinity 1 by Lars Hernborg, on Flickr

2 IMG_0059 by Lars Hernborg, on Flickr

3 IMG_0064 by Lars Hernborg, on Flickr

En annan Laowa, Ultra Macro 25mm f2.8 2.5-5x

4 25mm 2_8 2_5-5x Ultra Macro by Lars Hernborg, on Flickr

Två bilder med blixten monterad på L-skenan som är lite utdragen med Vello-kabeln för att få full auto.

5 IMG_0061 by Lars Hernborg, on Flickr

6 IMG_0062 by Lars Hernborg, on Flickr

Nya GoreTex Ecco kängor för 1400:- som ersättare av mina Ecco dojor som är lite slitna efter 15 år i skog, mark och nere i träsk etc och tvättade i tvättmaskin.

7 IMG_0063 by Lars Hernborg, on Flickr

Har säkert investerat i annat men som jag redan gömt bort vad det var.

Är något/n av dessa redan postade här så komihåg att jag är jäkligt senil!
.

Ops.. ??

Tur att frugan gillar pizza.. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-13 09:18

Snyggt!
Unni?

Bevaka tråden