Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andlin76:

Skulle vara på Blocket där nån gam kommer sälja dom för det dubbla.

Neeeeeeej jag väntar till okt-nov isf

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-17 13:12
Ursprungligen av BlackSmp:

S4 GPS + Cellular, 44 mm svart aluminiumboett med sportloop

Blev en sådan för mig också!

Beställde på min lunch i fredags, så är lite osäker gällande vilken leveransdag man kan räkna med.

Ursprungligen av adress@mac:

Nu bör det vara säkert med leverans på fredag.

Har någon fått ändrad leveransstatus från "Förbereder levereras - 21 Sep med Expressfrakt"?

Ursprungligen av toox500:

Har någon fått ändrad leveransstatus från "Förbereder levereras - 21 Sep med Expressfrakt"?

Inte än

Ursprungligen av toox500:

Har någon fått ändrad leveransstatus från "Förbereder levereras - 21 Sep med Expressfrakt"?

Efter ”Förbereder leverans” brukar det väl inte ändras lev-datum. Har inte hänt mig tidigare. Någon gång kanske skall vara den första...... Tror dock inte det ?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-09-17 19:42

Så här står det för mig:

Citat:

Leverans 1
Skickas: 3–4 veckor
Leverans: 16 Okt - 23 Okt med Standardfrakt

Ursprungligen av adress@mac:

Efter ”Förbereder leverans” brukar det väl inte ändras lev-datum. Har inte hänt mig tidigare. Någon gång kanske skall vara den första...... Tror dock inte det ?

Som jag skrev så menade jag leveransstatus - leveransdatum är den 21 och detta vill man inte ändra ...

Jag sitter tveksam mellan GPS och GPS+ Cellular modellen ! Vilken ska välja? Min operatör stöder inte tjänsten än så länge Comviq!!!

Vilken färg ?

Tacksam för alla svar

Ursprungligen av sajaaals:

Jag sitter tveksam mellan GPS och GPS+ Cellular modellen ! Vilken ska välja? Min operatör stöder inte tjänsten än så länge Comviq!!!

Vilken färg ?

Tacksam för alla svar

Har du med dig mobilen vart du än går, eller är inom wifi? Kör på den vanliga GPS modellen.

Kan du byta operatör till Tre? Om inte så kör på den vanliga GPS modellen. Mycket osäkert om och när övriga operatörer hoppar på.

Färg är jätte svårt att svara på,jag valde svart då jag tycker det är snyggt.

Ursprungligen av sajaaals:

Jag sitter tveksam mellan GPS och GPS+ Cellular modellen ! Vilken ska välja? Min operatör stöder inte tjänsten än så länge Comviq!!!

Vilken färg ?

Tacksam för alla svar

Färg... Jag har haft svart och guld så här långt och varit nöjd med bägge. Jag använder olika band för att ge variation. Även om jag nu valde svart denna gång så är guld en trevlig och (trots allt) ganska lågmäld variant.

Men det viktigaste är att den "ler åt dig" så gå på din maggropskänsla.

Cellular eller inte... Jag tar chansen att Telia kommer att stödja klockan inom kort så valde cellular. Det är delvis också för att jag är teknikfreak och vill ha möjligheten/friheten att välja framöver.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-18 10:11
Ursprungligen av sajaaals:

Jag sitter tveksam mellan GPS och GPS+ Cellular modellen ! Vilken ska välja? Min operatör stöder inte tjänsten än så länge Comviq!!!

Vilken färg ?

Tacksam för alla svar

Beror också på utseendet du önskar. Är du som jag och tycker att aluminium-modellen ser "tacky" ut och vill ha rostfritt stål istället, då har du inget val. Då måste du välja GPS+Cellular.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-09-18 10:18

Kan man köpa en AW4 GPS + Cellular nu och sen koppla den till en operatör, tex Telia?

Ursprungligen av nufc78:

Kan man köpa en AW4 GPS + Cellular nu och sen koppla den till en operatör, tex Telia?

Ja, när den operatören meddelar att de stöjder AW Cellular så kan du koppla din klocka till operatören.

Vid ca 5:00 ser du hur man gör i Tyskland (principen blir nog liknande)

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-09-18 12:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja, när den operatören meddelar att de stöjder AW Cellular så kan du koppla din klocka till operatören.

Vid ca 5:00 ser du hur man gör i Tyskland (principen blir nog liknande)

Perfekt, tack!

Nej, nu vill jag att min klocka går från "förbereder leverans" till "skickad"

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, nu vill jag att min klocka går från "förbereder leverans" till "skickad"

Kollar flera gånger om dagen, går nog fortare då.

Ursprungligen av andlin76:

Kollar flera gånger om dagen, går nog fortare då.

Du är inte ensam...

Har lite beslutsångest ang vilket arm band, tränar ganska mycket med klockan och har alltid haft gummiarmband, är sugen på sportloopen men tänker den blir äcklig med träning?

Du kan alltid köpa flera olika på Wish, förvisso inte original men bra kvalite och ser ut precis som från Apple. Jag har typ 10 olika - byter nästan varje dag beroende på klädstil

Jag har också flera olika band och byter ofta.

Dessutom så går banden att tvätta så länge som de inte är läder.

Ursprungligen av toox500:

Du kan alltid köpa flera olika på Wish, förvisso inte original men bra kvalite och ser ut precis som från Apple. Jag har typ 10 olika - byter nästan varje dag beroende på klädstil

Var lite försiktigt med Kina band. Du vill inte ha en massa kemikalier mot huden. Behöver inte vara det fast svårt att avgöra skälv Inom EU ska det vara safe med CE märkning.

Ursprungligen av primu[s]®:

Öööö... beställde så gott som direkt efter sidan "öppnat" och fick först kort leveransdatum. Men nu när jag kikar in så står det 10-14 Oktober.

Jaha, nu har det ändrats... 8 - 15 oktober som leverans.

Väntar på ”skickad ”. Kanske är det som med så mycket annat. Besked kommer ”svensk appletid” 19:00?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-19 16:26

Ingenting slår Apples original bracelet:

  • Medlem
  • 2018-09-19 19:31

f*n…... kan inte bestämma mig om man ska beställa en 4 eller en 3...
skiljer allt ett par lappar...

så övertala mig, vrf ska jag köpa en 4 istället för en 3?

Ursprungligen av berne:

f*n…... kan inte bestämma mig om man ska beställa en 4 eller en 3...
skiljer allt ett par lappar...

så övertala mig, vrf ska jag köpa en 4 istället för en 3?

Större skärm, snabbare cpu, apparna kommer inte att kräva mindre.

Ursprungligen av berne:

f*n…... kan inte bestämma mig om man ska beställa en 4 eller en 3...
skiljer allt ett par lappar...

så övertala mig, vrf ska jag köpa en 4 istället för en 3?

Har du råd, ta en 4

Väntar fortfarande på att min ska gå till status: skickad...

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du råd, ta en 4

Väntar fortfarande på att min ska gå till status: skickad...

Absolut, ska dock argumentera mot mig själv lite...
Viktigt är att 3an inte blir helt värdelös för att 4an släpps.

Har en 3a nu, fungerar bra. Finns inget direkt att klaga på, haft den till träning och vardags.

Har du råd, ta en 4a. Annars kör en 3a, det är fortfarande en förbaskat bra klocka.

  • Medlem
  • Gothenburg
  • 2018-09-19 20:41

Om jag köper en AW4 med LTE i USA fungerar den i Sverige? hittar inte vilka band som modellen i USA eller i Sverige använder.

Ursprungligen av zinned:

Ingenting slår Apples original bracelet:

Håller med. Nästan glömt att jag hade en ask med den. Har inte använt det sedan mod 0 kom. Dags att prova på 4:an när den kommer...... Skall vara i övermorgon. Nu börjar det bli brådis för Apple om dom skall hålla löftet med 21/9.

Senast redigerat 2018-09-19 22:05
Bevaka tråden