Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det beror på var du bor. Vi som bor i norra delen av Sverige får räkna med måndag - det är därför som jag beställde från Telia med avhämtning i butik - då får jag den på fredag...

Bor i Halmstad. Ser oddsen bättre ut då?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Bor i Halmstad. Ser oddsen bättre ut då?

När jag beställde en X förra året från Telia, så fick jag den på fredagen med Postnord.
Jag bor i Norra Bohuslän, så har du tur så bör du få den på fredag, om inte Postnord slarvar bort den

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-17 10:52
Ursprungligen av robertkarlsen:

Hur ligger det till?

Min 6S+ satt jag och bokade när de släppte förbokningarna och jag fick den på fredagen.
Men posten har ju inte blivit bättre sen dess...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det beror på var du bor. Vi som bor i norra delen av Sverige får räkna med måndag - det är därför som jag beställde från Telia med avhämtning i butik - då får jag den på fredag...

bor också i luleå - jag antar min leverans kommer på måndag men man kan ju hoppas på fredag

Ursprungligen av hampus100:

första inlägget!

det blev en rymdgrå XS Max 256 GB från 3 med unlimited surf (härligt med airpods på köpet!), kanske skulle gått på den silver för att bryta min rymdgrå trend sedan 4S - hur som helst kommer ett silikonskal sitta på så det är inte ett så stort bekymmer!
beställde 4 minuter efter release med leverans f.r.o.m 21 - reser bort den 25e på morgonen så jag ber till sweet baby jesus att jag har den i mina händer innan man åker iväg, det vore härligt att spendera min tågresa med att lära sig de 'nya' swipe funktionerna då jag uppgraderar från 7an.
enligt 3 så kommer dem maila ut kommande vecka med ordernummer och status på leverans.

Beställde också från 3 (Byter från Comviq). Stod 1-2 veckors leverans då.
Vet du om man brukar hinna få telefonen till releasedagen?

Ursprungligen av mikkson:

Beställde också från 3 (Byter från Comviq). Stod 1-2 veckors leverans då.
Vet du om man brukar hinna få telefonen till releasedagen?

har diskuterats tidigare i tråden, högt upp i landet lär nog få leverans på måndag, annars fredag.
har aldrig gjort en preorder tidigare så jag vet inte riktigt.
på reddit r/apple har alla telefoner shippats från kina, hoppas leveranskedjan går smooth
väntar fortfarande på mailet från 3 om hur statusen ser ut

Kommer bli pissesur om inte Telia skickar min nu i veckan!!!

Hoppas man börjar få leveransbesked idag/imorgon av 3
Skulle vara gött att få på fredag

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 09:27

Nån som beställt via telenor och får upp info?
Står att det ska finnas tre dagar efter beställning, det har gått fyra nu.

Ursprungligen av Json_81:

Nån som beställt via telenor och får upp info?
Står att det ska finnas tre dagar efter beställning, det har gått fyra nu.

Telefonen får ej levereras till kund före 21/9

Ursprungligen av mikkson:

Hoppas man börjar få leveransbesked idag/imorgon av 3
Skulle vara gött att få på fredag

Tror inte vi får det

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 10:44
Ursprungligen av mikkson:

Telefonen får ej levereras till kund före 21/9

Det har inget med min fråga att göra...

Ursprungligen av Json_81:

Det har inget med min fråga att göra...

Sorry, läste i farten
Hoppas du får info snart

Ursprungligen av Json_81:

Det har inget med min fråga att göra...

Jag sitter mest och tittar på min klocka som Apple ska skicka men den har inte börjat röra på sig ännu. Jag räknar med en uppdatering i kväll.

Min telefon är beställ för uthämtning i butik (Telia) och där händer ingenting innan fredag. Skulle misstänka att du kanske ser något i morgon - ren spekulation men jag antar att Telia/Telenor/etc får telefonerna till sitt centrallager i dag. Skickar ut till butiker först (enklast och viktigast ur deras synvinkel) och sedan distributerar till postkunder - så i morgon kanske du ser något.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Bokade en Xs Max 256gb med är osäker på om det är värt att uppgradera från min nuvarande iPhone X 256gb. Efter att ha ägt två Plus telefoner tidigare så gillar jag faktiskt storleken på iPhone X men skulle egentligen vilja ha större skräm. Någon som vet vad andrahandsvärdet är på iPhone X 256gb?

Sålde min i slutet av Juli och fick runt 9300:-. Hade några små, grunda repor på baksidan men annars i fint skick.

  • Medlem
  • 2018-09-18 11:23

Blev en rymdgrå Xs 64GB som kommer bli min första iphone efter många år med Android. Nu hoppas jag att Tre kan komma med mer information än bara "obekräftat".

Ursprungligen av Json_81:

Nån som beställt via telenor och får upp info?
Står att det ska finnas tre dagar efter beställning, det har gått fyra nu.

Har beställt från Telenor, endast ett bekräftelse mail i helgen. Kollar jag nu står det att min beställning behandlas och info ges om tre dagar.

Kommer helt klart bli en härlig fredagkväll

Telia menar fortfarande att telefonerna skickas tidigast på Fredag från dom.....

Ursprungligen av CharlesDelux:

Kommer helt klart bli en härlig fredagkväll

Inte om man beställt via Telia tydligen...

Ursprungligen av robertkarlsen:

Inte om man beställt via Telia tydligen...

Såvida du inte beställt för avhämtning i butik. Den finns i butik på fredag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag sitter mest och tittar på min klocka som Apple ska skicka men den har inte börjat röra på sig ännu. Jag räknar med en uppdatering i kväll.

Min telefon är beställ för uthämtning i butik (Telia) och där händer ingenting innan fredag. Skulle misstänka att du kanske ser något i morgon - ren spekulation men jag antar att Telia/Telenor/etc får telefonerna till sitt centrallager i dag. Skickar ut till butiker först (enklast och viktigast ur deras synvinkel) och sedan distributerar till postkunder - så i morgon kanske du ser något.

känns som en reach att säga att operatörerna får in telefonerna idag då en reddit användare i preorder iphone xs megatråden hävdar att hens telefon var i Chek Lap kok, HK 9/18 9:49 pm där de hade en arrival scan.

Ursprungligen av CharlesDelux:

Kommer helt klart bli en härlig fredagkväll

eller en jävligt seg helg :/ håller tummarna för leverans i tid för årets största drop , postnord har redan slarvat bort ett paket som jag skulle fått förra veckan

Ursprungligen av hampus100:

eller en jävligt seg helg :/ håller tummarna för leverans i tid för årets största drop , postnord har redan slarvat bort ett paket som jag skulle fått förra veckan

Är Postnord inblandade så kan du nog förbereda dig på en seg helg.

Ursprungligen av RolexJocke:

Är Postnord inblandade så kan du nog förbereda dig på en seg helg.

har lite hopp då jag alltid fått linas matkasse precis innan deadline som är 22 men igår kom leverans vid 16 hehe

Apple Store eller Mediamarkt?

Hallå

Har beställt en Apple XS 64 Gold hos Apple Store. När jag beställde så stod det "hämtning i butik inte tillgängligt" och enligt Apple s betyder detta förmodligen att de enheter som levereras på fredag är uppbokade redan. Dock sa killen i apple store att man kan komma förbi på fredagen och se om det finns några som inte är uppbokade. Nu när jag har köpt via Apple Store så står det "leverans 25 sep - 2 okt". Jag undrar nu om jag ska avboka denna och istället köpa på Media Markt? Det verkar via deras hemsida som att man skulle kunna hämta upp telefonen i butik på fredag. Vad tror ni?

Ursprungligen av keke99:

Hallå

Har beställt en Apple XS 64 Gold hos Apple Store. När jag beställde så stod det "hämtning i butik inte tillgängligt" och enligt Apple s betyder detta förmodligen att de enheter som levereras på fredag är uppbokade redan. Dock sa killen i apple store att man kan komma förbi på fredagen och se om det finns några som inte är uppbokade. Nu när jag har köpt via Apple Store så står det "leverans 25 sep - 2 okt". Jag undrar nu om jag ska avboka denna och istället köpa på Media Markt? Det verkar via deras hemsida som att man skulle kunna hämta upp telefonen i butik på fredag. Vad tror ni?

jag hade nog hängt på låset på media markt på fredag morgon vid öppning

Telenor förlänger leveranstiden lite i taget, jag antar att det antal som levereras i första batchen då är uppbokade. Man får hoppas på turordning eftersom när jag la beställningen var det leverans på fredag som gällde. Jag tror på nästa vecka i mitt fall och det är inte hela världen, 7:an funkar bra än så länge.

Ursprungligen av keke99:

Hallå

Har beställt en Apple XS 64 Gold hos Apple Store. När jag beställde så stod det "hämtning i butik inte tillgängligt" och enligt Apple s betyder detta förmodligen att de enheter som levereras på fredag är uppbokade redan. Dock sa killen i apple store att man kan komma förbi på fredagen och se om det finns några som inte är uppbokade. Nu när jag har köpt via Apple Store så står det "leverans 25 sep - 2 okt". Jag undrar nu om jag ska avboka denna och istället köpa på Media Markt? Det verkar via deras hemsida som att man skulle kunna hämta upp telefonen i butik på fredag. Vad tror ni?

Tittar jag på Mediamarkt står det förhandsboka & kan hämtas tidigast Fre 21/9, inte att den finns där då.

Ursprungligen av RolexJocke:

Tittar jag på Mediamarkt står det förhandsboka & kan hämtas tidigast Fre 21/9, inte att den finns där då.

Hmm du har rätt.. det verkar dock som att det går att få tag på via M-store i den staden jag bor i. Är detta ett bättre alternativ än apple store för att få den i handen på fredagen? har inte möjlighet att åka till Apple store förrän efter lunch.

Bevaka tråden