Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Long press likt 3d-touch varför inte samma?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har en iPhone SE som ej har 3d-touch men i och med (ios 11?) införde long press och då med kontrollcenter kan komma åt snabb funktioner som att ställa timer, kamera smidigare o.s.v.

Undrar vad det är som skiljer dessa funktioner åt och skulle det inte vara möjligt att få long press att funka på samma sätt som 3d-touch, som när man tycker på bilder så blir de förstorade eller kunna förhandstitta på meddelanden?

Eller är jag helt ute och cyklar i hur dessa funktioner är uppbyggda och funkar?

Ursprungligen av Laserturken:

Hej
Jag har en iPhone SE som ej har 3d-touch men i och med (ios 11?) införde long press och då med kontrollcenter kan komma åt snabb funktioner som att ställa timer, kamera smidigare o.s.v.

Undrar vad det är som skiljer dessa funktioner åt och skulle det inte vara möjligt att få long press att funka på samma sätt som 3d-touch, som när man tycker på bilder så blir de förstorade eller kunna förhandstitta på meddelanden?

Eller är jag helt ute och cyklar i hur dessa funktioner är uppbyggda och funkar?

3D Touch fungerar runt om i IOS just för att de telefonerna har skärmpaneler som kan känna av tryck. Att trycka länge har inget med själva skärmpanelen att göra, utan är något som IOS känner igen (om inte jag är ute och cyklar helt nu förstås). Exempelvis när du vill flytta om ikonerna på hemskärmen.

3D Touch går fort, du får en reaktion nästan direkt, medan att trycka länge tar tid för operativet att känna igen så de ger helt olika upplevelser. Att trycka länge fungerar bara på vissa ställen i IOS, där det inte redan gör något annat. Skulle du trycka länge på en ikon på hemskärmen får du inte upp en meny som på en 3D Touch-enhet, utan ikonerna börjar skaka så du kan flytta dem.

1
Bevaka tråden