Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 12 är här – detta är nyheterna

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 07:29
Ursprungligen av screamin-daemon:

.
Hur känns Ipaden efter uppdateringen, är den piggare nu?

Det är dotterns så kan inte uttala mig så mycket, men den verkar snabbare ja. Och Swift playgrounds fungerade bättre även om det fortfarande är väldigt långsamt på den.

Har en Iphone 5s liggande hemma är verkligen nyfiken på hur telefonen blir efter uppdateringen. Förresten ni som har en Iphone 5S och uppdaterat till IOS 12 märker ni skillnad, prestanda och annat?

Senast redigerat 2018-09-18 09:06
  • Medlem
  • 2018-09-18 09:24

Fullkomligt älskar Siri Shortcuts och appen genvägar. Grymt smidigt och vad mycket tid jag kommer spara! Bra uppdatering Apple!

Ursprungligen av Ggabbe:

Har en Iphone 5s liggande hemma är verkligen nyfiken på hur telefonen blir efter uppdateringen. Förresten ni som har en Iphone 5S och uppdaterat till IOS 12 märker ni skillnad, prestanda och annat?

Installerade på en SE igår å det är väll motsvarande? Men enorm skillnad, framförallt då de speedat upp animationerna å verktygen som kommer upp raskare.

Dock är det ju en funktion som länge länge funnits inom Cydia att du kan reglera hur snabba animationerna ska vara. Så bra uppdatering men funktionerna har skrivits sedan många år tillbaka å tillslut å bra så inför Apple dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-18 10:21
Ursprungligen av WiFi:

Fullkomligt älskar Siri Shortcuts och appen genvägar. Grymt smidigt och vad mycket tid jag kommer spara! Bra uppdatering Apple!

Det finns en separat tråd för just Siri Shortcuts, kan du inte dela med dig av dina genvägar där och ge lite inspiration till oss andra?

Hoppas innerligt att de åtgärdat flertalet av de buggar som plågat mina telefoner/platta sedan 11.4.
Batteri, Wi-Fi problem, anslutningsproblem över 3/4G etc. Har varit en av de sämre versionerna för mig personligen. Att inte Apple heller släppte något som åtgärdade problemet med batteriet i 11.4 är helt otroligt. Det är i det läget Apple är ett dåligt alternativ då man ej kan nedgradera efter någon dag.

Ursprungligen av D_Odell:

Installerade på en SE igår å det är väll motsvarande? Men enorm skillnad, framförallt då de speedat upp animationerna å verktygen som kommer upp raskare.

Dock är det ju en funktion som länge länge funnits inom Cydia att du kan reglera hur snabba animationerna ska vara. Så bra uppdatering men funktionerna har skrivits sedan många år tillbaka å tillslut å bra så inför Apple dem.

SE har bara samma chassi som 5S, hårdvaran är samma som iPhone 6.

Ursprungligen av Mikael_A:

Hoppas innerligt att de åtgärdat flertalet av de buggar som plågat mina telefoner/platta sedan 11.4.
Batteri, Wi-Fi problem, anslutningsproblem över 3/4G etc. Har varit en av de sämre versionerna för mig personligen. Att inte Apple heller släppte något som åtgärdade problemet med batteriet i 11.4 är helt otroligt. Det är i det läget Apple är ett dåligt alternativ då man ej kan nedgradera efter någon dag.

Var det inte det de åtgärdade med 11.4.1?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 12:57
Ursprungligen av Hank Solo:

SE har bara samma chassi som 5S, hårdvaran är samma som iPhone 6.

Var det inte det de åtgärdade med 11.4.1?

6S t o m minus 3D touch.

Ursprungligen av Json_81:

6S t o m minus 3D touch.

T.o.m det ja, var lite osäker på om det var so 6 eller 6S, men är inte som 5S i alla fall. ??

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2018-09-18 18:04

Skärmen på min iPhone X fick en helt annan karaktär efter uppdatering till iOS 12. Mer mättad, "samsungig" kan man kanske kalla det Jag gillar det! Och betydligt rappare!

Ursprungligen av swenzo:

Skärmen på min iPhone X fick en helt annan karaktär efter uppdatering till iOS 12. Mer mättad, "samsungig" kan man kanske kalla det Jag gillar det! Och betydligt rappare!

Min 7:a blev helt blek och jävlig
Fick dra ner inställningen ”minska vitpunkt” lite
Gillar det inte alls ?

  • Medlem
  • 2018-09-18 19:31
Ursprungligen av Ggabbe:

Har en Iphone 5s liggande hemma är verkligen nyfiken på hur telefonen blir efter uppdateringen. Förresten ni som har en Iphone 5S och uppdaterat till IOS 12 märker ni skillnad, prestanda och annat?

Kört iOS 12 sen igår kväll på min 5S och upplever den varken segare eller rappare, så du kan gott uppdatera utan att vara orolig för att den ska säcka ihop. Har inte testat och jämfört, men till vardags märker jag knappt någon skillnad som sagt. Skulle en som äger en nyare iPhone gå över till min 5S skulle de säkert sucka för jämnan, men för mig presterar den gott nog.

Har du vågat testa? Vad tycker du i så fall?

Haft den i snart tre år. Bävar för den dagen då jag måste byta. I alla fall om Apples line-up ser likadan ut som den gör just nu. Vill ha en liten telefon. Skulle iofs kunna köpa en SE som jag låter ligga och ruva till den dagen min 5S tackar för sig, men jag vet inte.

Senast redigerat 2018-09-18 19:42

Jag har 12.1 beta på väg ner nu

Jag märkte att det fanns buggar som introducerades mellan releasen före GM och GM. Hur som helst, beta för 12.1 och 5.1 (klockan) är redan ute

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-09-18 21:59
Ursprungligen av rKID:

Kört iOS 12 sen igår kväll på min 5S och upplever den varken segare eller rappare, så du kan gott uppdatera utan att vara orolig för att den ska säcka ihop. Har inte testat och jämfört, men till vardags märker jag knappt någon skillnad som sagt. Skulle en som äger en nyare iPhone gå över till min 5S skulle de säkert sucka för jämnan, men för mig presterar den gott nog.

Har du vågat testa? Vad tycker du i så fall?

Haft den i snart tre år. Bävar för den dagen då jag måste byta. I alla fall om Apples line-up ser likadan ut som den gör just nu. Vill ha en liten telefon. Skulle iofs kunna köpa en SE som jag låter ligga och ruva till den dagen min 5S tackar för sig, men jag vet inte.

Jag har SE av samma anledning som du, gillar inte de stora modellerna. Den håller jag hårt i

Kört med iOS 12 hela dagen och det känns överlag väldigt bra!

Ursprungligen av rKID:

Kört iOS 12 sen igår kväll på min 5S och upplever den varken segare eller rappare, så du kan gott uppdatera utan att vara orolig för att den ska säcka ihop. Har inte testat och jämfört, men till vardags märker jag knappt någon skillnad som sagt. Skulle en som äger en nyare iPhone gå över till min 5S skulle de säkert sucka för jämnan, men för mig presterar den gott nog.

Har du vågat testa? Vad tycker du i så fall?

Haft den i snart tre år. Bävar för den dagen då jag måste byta. I alla fall om Apples line-up ser likadan ut som den gör just nu. Vill ha en liten telefon. Skulle iofs kunna köpa en SE som jag låter ligga och ruva till den dagen min 5S tackar för sig, men jag vet inte.

Japp, jag har installerat den nu på min 5S, men jag änvänder inte den telefonen:) Den används som backup hemma i fall min 7:a skulle gå sönder. Har en 7:a som är köpt ny för någon månad sedan, men den kommer jag hålla hårt i med tanke på nya Iphone priserna. Jag lekte lite med 5s igår men märkte ingen skillnad i prestanda eller så.

Det ska bli mer spännande att se hur 7:an beter sig efter uppdateringen. Har uppdaterat den också såklart men min leksak igår var 5S:)

Slängde in 12 på min SE igår och luren blev absolut rappare, hade gärna sett att man kunde ha väder appen permanent på låsskärmen likt klockan, och inte bara vissa perioder.

Har jag drömt eller snackades det inte i somras om att ljudreglage och liknande med iOS 12 inte längre skulle vara stora, skrymmande och blaffiga utan diskreta (som i YouTube-appen)? Jag upplever ingen skillnad.

  • Medlem
  • 2018-09-20 06:10

Podcaster på min 5S har blivit märkbart segare. Och nu, av nån anledning, går appen vidare till nästa avsnitt (och nästa, och nästa...) efter att ett är spelat. Det även när timern är påslagen.

Hittar heller inte inställningar för vardera podd längre. Var har de gömt den?

Har även börjat märka att telefonen är segare i många fall. Både animationer, att öppna appar och hur tangentbordet beter sig. Skit. Dags att gå vidare kanske.

Senast redigerat 2018-09-20 07:56

Skärmen på min X könns också blaskigare i kontrasten. Kan man ändra detta?

Sen har jag ofta på nattläget även under dagen. Dock ligger nu en notis på hemskärmen om att nattläget är på. Man kan rensa detta men det kommer tillbaka varje gång.

Vet någon om man permanent kan stänga av den upplysningen?

Ursprungligen av jurassic579:

Skärmen på min X könns också blaskigare i kontrasten. Kan man ändra detta?

Sen har jag ofta på nattläget även under dagen. Dock ligger nu en notis på hemskärmen om att nattläget är på. Man kan rensa detta men det kommer tillbaka varje gång.

Vet någon om man permanent kan stänga av den upplysningen?

Nej, så vitt som jag vet så finns det inget sätt att slå av den upplysningen men varför har du nattläget på under dagen? Räcker det inte med "stör ej"?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-21 10:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, så vitt som jag vet så finns det inget sätt att slå av den upplysningen men varför har du nattläget på under dagen? Räcker det inte med "stör ej"?

Dock gäller samma sak med "Stör ej". Har man detta läget påslaget så ligger det också en notis på låsskärmen om att detta är på. Man kan ta bort den men den kommer också tillbaka direkt därefter.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-09-23 17:45

Alla är inte lika glada över den röda ettan på kugghjulen: http://www.gp.se/nyheter/jag-orkar-inte-mer-j...

Ursprungligen av zinned:

Dock gäller samma sak med "Stör ej". Har man detta läget påslaget så ligger det också en notis på låsskärmen om att detta är på. Man kan ta bort den men den kommer också tillbaka direkt därefter.

Jag har svårt att se problemet med detta. Som jag ser det så är det vettigt att påminna om att du inte får notiser eftersom du har aktiverat stör ej.

Ursprungligen av reboot81:

Alla är inte lika glada över den röda ettan på kugghjulen: http://www.gp.se/nyheter/jag-orkar-inte-mer-j...

Låst artikel. Vad handlar det om?

Ursprungligen av reboot81:

Alla är inte lika glada över den röda ettan på kugghjulen: http://www.gp.se/nyheter/jag-orkar-inte-mer-j...

Då kan de ju köpa android istället

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-09-23 22:04

Och jag fick äntligen tillbaka hörbart ljud på iPhone X.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Låst artikel. Vad handlar det om?

Öppna artikeln i inkognitoläge så brukar det fungera

Att de ändrat hur man får fram kontrollpanelen gillas inte, framförallt inte om det funkar likadant på telefonen som på plattan för då måste man väl hålla nallen m två händer för att få fram den?. Har bara uppdaterat plattan hittills...

Gillar inte att klockan inte är centrerad längre men lär väl vänja mig

Senast redigerat 2018-09-24 19:16
Ursprungligen av Mymac4ever:

Att de ändrat hur man får fram kontrollpanelen gillas inte, framförallt inte om det funkar likadant på telefonen som på plattan för då måste man väl hålla nallen m två händer för att få fram den?. Har bara uppdaterat plattan hittills...

Gillar inte att klockan inte är centrerad längre men lär väl vänja mig

Det metoden kom med X och IOs 11.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-26 20:06

Att iOS 12 gjort det möjligt att använda lösenordshanterare inte bara i Safari utan i vilken app som helst med autofyll är ju hur bra som helst. Uppdateringarna för CarPlay för kartor är ju också strålande. Så även om iOS 12 är en putsning på systemet innebär det mycket stora fördelar för mig. Betydligt bättre än både iOS 11 och 10. Just dessa två är kanske de som jag verkligen önskat mig.

Bevaka tråden