Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är nya Iphone XS och Iphone XS Max

Tråden skapades och har fått 224 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hoya:

Jag har alltid fått för mig att OLED-skärmar är mer strömsnåla än LED, komponenterna som sitter i XR är väl likadana som i XS förutom kameran och skärmen, hur kommer det sig att XR har bättre batteritid? Slår ju till och med S Max på vissa områden..

Samtalstid (trådlöst)

Iphone XS: Upp till 20 timmar
Iphone XS Max: Upp till 25 timmar
Iphone XR: Upp till 25 timmar

Surftid

Iphone XS: Upp till 12 timmar.
Iphone XS Max: Upp till 13 timmar.
Iphone XR: Upp till 15 timmar.

Video­uppspelning (trådlöst)

Iphone XS: Upp till 14 timmar
Iphone XS Max: Upp till 15 timmar
Iphone XR: Upp till 16 timmar
Lyssningstid (trådlöst)

Lyssningstid (trådlöst)

Iphone XS: Upp till 60 timmar
Iphone XS Max: Upp till 65 timmar
Iphone XR: Upp till 65 timmar

Oled är väl som effektivast när den visar svart eftersom den "stänger" av sig då därför många mobiler med oled brukar ha ett mörkt gränssnitt när som energisparläge. Men en vanlig LCD skärm är effektivare på ex Vitt. Ex de flesta smarta klockor som kan visa bild konstant har ju Oled just för att de då enbart behöver tända de pixlar som visar tiden.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2018-09-17 20:47

Min bror har varit 3 ”trogen” länge, han har varit sugen på nya XS Max, lyckades förhandla fram en 256GB med obegränsat surf för 799kr, jävligt bra deal enligt mig..

Senast redigerat 2018-09-17 21:02
Ursprungligen av D_Odell:

Någon som fattade om de nya funktionerna för kamera (möjligheten att dra i bländarläget för att mjukvarumässigt ändra bokeh) finns med i iOS 12 och går att använda på X?

Det går inte. Jag frågade efter eventet.

Ursprungligen av xms67:

2 konkreta frågor som någon kanske snappat upp svaren på:

1. Passar skal till X också till Xs? Yttermåtten verkar ju samma, men knappar och kamera?
2. Jag har inte följt med i diskussionerna kring trådlös snabbladdning. Vad gäller för Xs? Samma som X? Och vad gäller för X. Man mäter det i W tror jag..??

Skalen ska passa. Telefonerna har samma mått.

XS kan ladda 10W, X klarade 7,5W.

Tillägg/uppdatering: Måste rätta mig själv här. Apple säger att det fortfarande är 7,5W, men att man förbättrat spolen (den är effektivare) så det ändå laddar uppåt en halvtimme snabbare på samma laddare (halvtimmesuppgiften kommer från The Verges recension). Det ska dessutom vara mindre känsligt hur man lägger ned den.

Senast redigerat 2018-09-20 06:59
Ursprungligen av edqvist:

Antar att skalen till iPhone X även kommer passa iPhone XS!?

Ja, de båda har samma fysiska mått.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det går inte. Jag frågade efter eventet.

Å andra sidan så finns det redan idag 3rd party appar som klarar det (exvis Focos)

(ändra focus och bländare i efterhand)

Ursprungligen av BlackSmp:

Å andra sidan så finns det redan idag 3rd party appar som klarar det (exvis Focos)

(ändra focus och bländare i efterhand)

Har inte testat så kan inte säga nått om skillnaden, men kan ju va värt att kolla upp nu med XS, om en sån app gör ett lika bra jobb.

Ursprungligen av Ida Blix:

Har inte testat så kan inte säga nått om skillnaden, men kan ju va värt att kolla upp nu med XS, om en sån app gör ett lika bra jobb.

Fredag...

Ursprungligen av BlackSmp:

Fredag...

Jag kan testa i eftermiddag/kväll. ?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag kan testa i eftermiddag/kväll. ?

Sluta nu...

Ursprungligen av Ida Blix:

Skalen ska passa. Telefonerna har samma mått.

XS kan ladda 10W, X klarade 7,5W.

Att yttermåtten är samma är ingen garanti på att skalen passar, iPhone 4 & 4S har samma yttermått men inte samma skal då knapparna på sidan inte sitter på samma ställe då det flyttades ner lite på 4S pga extra antenn.
iPhone 6, 7 & 8 har oxå samma yttermått, men skal till iPhone 6 passar inte iPhone 8 pga att sidoknapparna inte sitter lika. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-19 15:07
Ursprungligen av Hank Solo:

Att yttermåtten är samma är ingen garanti på att skalen passar, iPhone 4 & 4S har samma yttermått men inte samma skal då knapparna på sidan inte sitter på samma ställe då det flyttades ner lite på 4S pga extra antenn.
iPhone 6, 7 & 8 har oxå samma yttermått, men skal till iPhone 6 passar inte iPhone 8 pga att sidoknapparna inte sitter lika. ?

Möjligen kan man väl tillägga att yttermåtten på 6, 7 & 8 inte är samm. Små skillnader, men inte samma.

Ursprungligen av Ida Blix:

Skalen ska passa.

Kamerabumpen är lite större på Xs tydligen. Men har man tur så går det ändå.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kamerabumpen är lite större på Xs tydligen. Men har man tur så går det ändå.

Jo har sett det, men den är endast liiiite större så många skal kommer fungera.

Ursprungligen av Ida Blix:

Jo har sett det, men den är endast liiiite större så många skal kommer fungera.

Jag är mest orolig för mitt olloclip

Bevaka tråden