Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kontrollera batteri på MBP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batterisymbolen ser inte ut som det brukar fast det är inget fel på ladningsprocent. Tacksam att få tips om vad ska man göra åt detta problem?

Vad är det som är fel då? Bra om du skriver det Syftar du på varningstriangeln? Vad står det om du klickar på Kontrollera batteriet?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad är det som är fel då? Bra om du skriver det Syftar du på varningstriangeln? Vad står det om du klickar på Kontrollera batteriet?

Det står att man ska lämna in datorn på service men inte vad dom ska göra och hur lång tid. Därför vill jag helst hålla kvar som det är. Vad är det som kan annars hända?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-09-20 09:05

I Äpple-menyn, gå till om den här datorn, välj Översikt och se efter Ström i vänstra spalten.
Där hittar du mer info om hur batteriets skick är.

Ursprungligen av filuren:

I Äpple-menyn, gå till om den här datorn, välj Översikt och se efter Ström i vänstra spalten.
Där hittar du mer info om hur batteriets skick är.

Tack för svar! Så här ser det ut. Hur tolkar man detta?

Den bilden säger ingenting. Om du i stället visar hur det ser ut lite längre upp, under rubriken "Batteriinformation", så kan nog någon hjälpa dig att tolka informationen.

Här är mer info.......

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-20 09:40
Ursprungligen av calinou:

Här är mer info.......

Ingen fara skulle jag säga med batteriet bara att köra på . Apple har fyra stadier av batterits skick någon sensor som känner av -
1. Normalt skick- 2. Kontrollera Batteriet- 3. Byt ut snart - 4. Byt ut Nu .

Så din status på batteriet dvs.. andra stadiet 2. Kontrollera batteriet endast 498 batteri laddcyklar låter tämligen normalt.
En laddcykel = när batteriet har laddats upp och laddats ur en gång. En laptops batteri kan klara uppemot 2000 laddcyklar beroende på hur den hanteras.

Om du kan leva med att titta på den där varningstriangeln uppe i batterisymbolen-menyn så använd datorn i lugn och ro

Ursprungligen av cubeis:

Ingen fara skulle jag säga med batteriet bara att köra på . Apple har fyra stadier av batterits skick någon sensor som känner av -
1. Normalt skick- 2. Kontrollera Batteriet- 3. Byt ut snart - 4. Byt ut Nu .

Så din status på batteriet dvs.. andra stadiet 2. Kontrollera batteriet endast 498 batteri laddcyklar låter tämligen normalt.
En laddcykel = när batteriet har laddats upp och laddats ur en gång. En laptops batteri kan klara uppemot 2000 laddycklar beroende på hur den hanteras.

Om du kan leva med att titta på den där varningstriangeln uppe i batterisymbolen-menyn så använd datorn i lugn och ro

Tack för info! känns bra att det inte är någon akut......
Funderade på att det kan vara min kabel som ställer till pga den är lite trasig och fixades med tejp.

CoconutBattery kanske kan ge dig ytterligare lite information om batteriet?

1
Bevaka tråden