Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andlin76:

Precis den jag beställde fast LTE, hängde på låset vid nio fast fick lev 25-1 okt.
Troligen för en något dryg utcheckning i Apple appen som drog ut på tiden...

Det verkar dock som om det är lite senare leverans på 4G modellerna generellt.

UPS leveransmeddelande sucks. Leverans 21/9 innan dagens slut. Halvdag kan jag köpa - men 12 timmars marginal är ingen höjdare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-20 16:39

Badabing!

Redan idag?

Jag ringde och beställde online på mediamarkt. Kan det stämma att leveransen imorgon 21/9 ?? Någon som sitter på samma sitt????

Ursprungligen av zinned:

Badabing!

Redan idag?

Försöka få ut den från en Apple Store i förväg? Låter spännande

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-20 18:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Försöka få ut den från en Apple Store i förväg? Låter spännande

Hade velat testa

Jag har tyvärr inte ens chansen då kvällen är full uppbokad med annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-20 18:36

Ja, det står faktiskt klar för avhämtning. Tror ni man kan hämta den idag?

Ursprungligen av AxelM:

Ja, det står faktiskt klar för avhämtning. Tror ni man kan hämta den idag?

Nej, det tror jag inte men det skulle nog inte hindra mig från att försöka om jag hade haft möjligheten:)

Rent praktiskt så måste grejerna nå butiken idag för att kunna levereras ut i morgon.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, det tror jag inte men det skulle nog inte hindra mig från att försöka om jag hade haft möjligheten:)

Rent praktiskt så måste grejerna nå butiken idag för att kunna levereras ut i morgon.

Ännu konstigare med Apple bekräftelse. Skickad 15 september...... Fanns inte ens att beställa då.

  • Medlem
  • 2018-09-21 08:46

Woot, verkar bli leverans idag trots att Apple hade sagt måndag den 24:e för klockan. Verkar som DHL är pigga idag

Ursprungligen av meb79:

Woot, verkar bli leverans idag trots att Apple hade sagt måndag den 24:e för klockan. Verkar som DHL är pigga idag

UPS är också på G. Nederländerna - Tyskland - Sverige inom ett dygn. Det är imponerande.

Någon annan som fått att klockan är försenad? Min XS Max ska komma enligt plan men klockan säger bara:

Finns det verkligen ingen butik som fått in ett enda exemplar idag??
Har kollat runt på nätet men verkar kört att knalla in och köpa i butik idag.

  • Medlem
  • 2018-09-21 11:04
Ursprungligen av everlast:

Finns det verkligen ingen butik som fått in ett enda exemplar idag??
Har kollat runt på nätet men verkar kört att knalla in och köpa i butik idag.

Ser att MStore i Sundsvall verkar ha några versioner kvar idag. Annars ser det lite dystert ut när jag kikat runt.

Från ett annat forum: "Macforum sa att butiker bara fick beställa in det som förbokats inte mer föränn 21 oktober"

Verkar vara lika dålig tillgång som när Series 2 lanserades för två år sedan - klart man får lite konspirationsteorier om att det är en medveten strategi från Apple för att "skapa ett sug"

Mitt exemplar är iallafall påväg

Ursprungligen av kafferast:

Någon annan som fått att klockan är försenad? Min XS Max ska komma enligt plan men klockan säger bara:

UPS la klockan på fel plan i morse??‍♂️ Kommer imorgon istället...

  • Medlem
  • Borås
  • 2018-09-21 13:28

UPS var snälla mot mig iaf. 2 st AW4 har anlänt.

Jag har inte förbokat utan gick till Apple store i Täby och min ? tyvärr fans bara silver men det duger tycker skit mycket om den fan va läckert den e toppen toppen

Ursprungligen av Ola:

UPS var snälla mot mig iaf. 2 st AW4 har anlänt.

Precis kl 15 såg jag en brun uniform utanför fönstret. Inget telefonsamtal innan. Nu är det i alla fall klart. Som vanligt har Apple praktiska och snygga förpackningar. Där ligger dom fortfarande i täten.

Jag kan inte vara mer nöjd. 40 mm. Påtagligt mycket bättre skärm ?

Påtagligt snabbare än min AW2a. ??

  • Medlem
  • Borås
  • 2018-09-21 16:53

Kan någon bekräfta att EKG-grejen bara är USA? Eller inte Sverige iaf?

Ursprungligen av el gringo:

Jag kan inte vara mer nöjd. 40 mm. Påtagligt mycket bättre skärm ?

Påtagligt snabbare än min AW2a. ??

Är det motsvarande gamla 38 - ser så stor ut på armen? Nu har jag satt den nya på laddning. Under tiden kör jag senaste uppdateringen på AW3 så man får en automatisk backup att föra över till AW4. Tar en stund men man kan i värsta fall göra resten imorgon.
Snygg klocka på bilden.

Hej!

Ja - det är 'motsvarande 38 mm' - alltså 40 mm AW4

Jag har små händer...och handled. Därför kanske den ser stor ut? Jag tror den ser större ut också för att urtavlan är i praktiken ganska mkt större.

Ursprungligen av adress@mac:

Är det motsvarande gamla 38 - ser så stor ut på armen? Nu har jag satt den nya på laddning. Under tiden kör jag senaste uppdateringen på AW3 så man får en automatisk backup att föra över till AW4. Tar en stund men man kan i värsta fall göra resten imorgon.
Snygg klocka på bilden.

  • Medlem
  • 2018-09-21 18:12

Kan man lita på prisjakt, några är fort grön... vill ju ha den så fort sp möjligt:)

Ursprungligen av Ola:

Kan någon bekräfta att EKG-grejen bara är USA? Eller inte Sverige iaf?

Det fungerar inte ens i USA ännu - ska komma via uppdatering senare.

Tydligen måste det dessutom godkännas via någon myndighet i Sverige innan funktionen kan lanseras här.

Ursprungligen av berne:

Kan man lita på prisjakt, några är fort grön... vill ju ha den så fort sp möjligt:)

Nej, men du kan ha det som indikering och titta om modellen du vill ha finns i lager hos olika butiker genom att trycka på butiks-länken - har sett enstaka exemplar i lager hos olika butiker under dagen (både web-lager och butiks-lager)

Elgiganten Bäckebol i Göteborg hade tidigare idag flera olika modeller hemma (enligt elgigantens hemsida)

  • Medlem
  • 2018-09-21 22:27
Ursprungligen av Pulver:

Det fungerar inte ens i USA ännu - ska komma via uppdatering senare.

Tydligen måste det dessutom godkännas via någon myndighet i Sverige innan funktionen kan lanseras här.

Nej, men du kan ha det som indikering och titta om modellen du vill ha finns i lager hos olika butiker genom att trycka på butiks-länken - har sett enstaka exemplar i lager hos olika butiker under dagen (både web-lager och butiks-lager)

Elgiganten Bäckebol i Göteborg hade tidigare idag flera olika modeller hemma (enligt elgigantens hemsida)

Kika lite verkar vara slut på de på flesta kända butiker på nätet, får vänta tills nästa vecka
Å kika, då det säkert uppdater lagersaldon, och
Får datum för ny lev

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-09-21 22:38

Fick min Apple Watch i dag. Känner mig så besviken. Jag har köpt en stål i guldfinish och tänkte att den skulle passa till mitt guldarmband och mina guldringar men det gör den inte alls. Inte är det guldfärg inte. Mer brunt, eller brons.. Varför luras Apple, varför kallar man färgen för guld när det inte är guldfärg?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-09-21 22:41
Ursprungligen av el gringo:

Jag kan inte vara mer nöjd. 40 mm. Påtagligt mycket bättre skärm ?

Påtagligt snabbare än min AW2a. ??

Kul att du är nöjd! Håller med om att det är en mycket bättre skärm.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-21 23:02

Då har man hoppat upp några snäpp, från Series 0 till Series 4

Jisses, vilken prestandaskillnad. Det ska det så klart vara men oj...nu kan man ju använda apparna! Omedelbart svar när man kör dem, hoppas det håller i sig.

I övrigt, 44mm rostfri är en fantastisk pjäs på handleden. Ett precisionsarbete av sällan skådat slag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-21 23:03

Stör mig på att skärmen blir blåaktig när man inte tittar på den helt, rakt framifrån. Har inte det på min series 2 klocka. Som på Zinneds bild ovan. I övrigt supernöjd!

Bevaka tråden