Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kjell o company säljer Homepod

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-28 23:40
Ursprungligen av el gringo:

Kjell o company säljer Homepod

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg...

Läs inlägg 181

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-29 08:29
Ursprungligen av northswede:

Fick hem den igår, måste säga att den "hör" betydligt bättre än vad jag vågade hoppas på.
Det fungerar att säga "Siri turn on bedroom light" på övervåningen, trots att den är placerad i vardagsrummet på markplan.

...antar att det medför slutet för privata samtal hemma hos oss...

(Ja, Siri går att stänga av och det ligger förhoppningsvis inte i Apples natur att avlyssna)

Låter bra, är så urbota less på att "Hey Siri" fungerar så dåligt på min iPhone 7, Siri "hör" dåligt. Är det stor skillnad mellan homepod och iPhone hur bra Siri lyssnar?

Ursprungligen av bjorsi:

Låter bra, är så urbota less på att "Hey Siri" fungerar så dåligt på min iPhone 7, Siri "hör" dåligt. Är det stor skillnad mellan homepod och iPhone hur bra Siri lyssnar?

Nu när jag kört den ett tag så är mina erfarenheter att den plockar upp kommandon på samma våningsplan (60m2 byggt som en labyrint), dock så upplever jag att man ibland behöver tänka på uttalet för att det ska bli rätt samt att svenska namn på spellistor och HomeKit lampor ställer till det ibland.

Men den hör mycket bättre än telefonen, även om det är lite svårt att jämföra då Siri kan Svenska i iPhonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-31 11:45
Ursprungligen av northswede:

Nu när jag kört den ett tag så är mina erfarenheter att den plockar upp kommandon på samma våningsplan (60m2 byggt som en labyrint), dock så upplever jag att man ibland behöver tänka på uttalet för att det ska bli rätt samt att svenska namn på spellistor och HomeKit lampor ställer till det ibland.

Men den hör mycket bättre än telefonen, även om det är lite svårt att jämföra då Siri kan Svenska i iPhonen.

Ja det kan jag förstå. Men gott att den hör bättre än telefonen, kan tycka Siri reagerar dåligt på "Hey Siri"

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-13 17:22

Någon som har problem med att musiken pausar, och klickar man på Play i telefonen så kommer musiken i telefonen, återansluter till min Homepod som bara snurrar efter någon minut så går det att ansluta. Kör via Apple Music

Händer ganska ofta!

Ursprungligen av Zitram:

Någon som har problem med att musiken pausar, och klickar man på Play i telefonen så kommer musiken i telefonen, återansluter till min Homepod som bara snurrar efter någon minut så går det att ansluta. Kör via Apple Music

Händer ganska ofta!

Låter som de problem jag hade med Airport Express för mer än 10 år sen. Berodde på dåligt WiFi.

Funderar på att köpa en HomePod, men har en liten fundering. Har man Siri inställt på svenska på sina iOS enheter, fungerar Siri som vanligt på HomePod iaf? Dvs engelska tex? Eller är man tvungen att köra engelska på alla enheter för att Siri ska fungera på Homepod?

Någon som testa och lekt med nya uppdateringen till homepod som kom idag? För det var väl idag

Ursprungligen av bulldogg80:

Funderar på att köpa en HomePod, men har en liten fundering. Har man Siri inställt på svenska på sina iOS enheter, fungerar Siri som vanligt på HomePod iaf? Dvs engelska tex? Eller är man tvungen att köra engelska på alla enheter för att Siri ska fungera på Homepod?

Någon som testa och lekt med nya uppdateringen till homepod som kom idag? För det var väl idag

Det är en oberoende inställning. Du kör engelska på homepoden oxh vad du vill på den andra enheterna

Installerar ios12 just nu

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är en oberoende inställning. Du kör engelska på homepoden oxh vad du vill på den andra enheterna

Installerar ios12 just nu

Då vet jag Tack!

Ahh återkom gärna om hur dom nya Homepod funktionerna fungerar

Ursprungligen av bulldogg80:

Då vet jag Tack!

Ahh återkom gärna om hur dom nya Homepod funktionerna fungerar

Ska försöka komma ihåg det i kväll. Installationen blev klar just när jag skulle iväg till jobbet

Ursprungligen av BlackSmp:

Ska försöka komma ihåg det i kväll. Installationen blev klar just när jag skulle iväg till jobbet

Ahh okej håller tummarna att du kommer ihåg

Ursprungligen av bulldogg80:

Funderar på att köpa en HomePod, men har en liten fundering. Har man Siri inställt på svenska på sina iOS enheter, fungerar Siri som vanligt på HomePod iaf? Dvs engelska tex? Eller är man tvungen att köra engelska på alla enheter för att Siri ska fungera på Homepod?

Någon som testa och lekt med nya uppdateringen till homepod som kom idag? För det var väl idag

Testade Find My iPhone och flera timers i morse. De fungerade kanon.

Ursprungligen av Erikfridell:

Testade Find My iPhone och flera timers i morse. De fungerade kanon.

Ahh nice testat att ringa och svara?

Ursprungligen av bulldogg80:

Ahh nice testat att ringa och svara?

Njae, har ingen telefon kopplad till samma konto som HomePoden, utan bara en iPad för tillfället. Frågade Siri om hon kunde ringa via FaceTime (vet inte om det ska fungera) men då började hon bara prata om platstjänster. Mer hann jag inte med.

Ursprungligen av bulldogg80:

Ahh nice testat att ringa och svara?

Den envisas hela tiden med att säga "before I can help with that the HomePod and Iphone language needs to match". Jag provade med att ställa om men kom aldrig förbi detta.

Jag glömmer alltid detta. För att diverse funktioner ska fungera så måste språken vara samma och jag kör svenska på telefonen eftersom annars så blir det så jobbigt att skicka meddelanden via Siri på telefonen

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-19 18:06
Ursprungligen av carlsson:

Låter som de problem jag hade med Airport Express för mer än 10 år sen. Berodde på dåligt WiFi.

Har ställt en Asus repeater halvvägs till Homepoden, Asus har max mottagning på 5GHz, och ställt in den på att förlänga, 3meter bort står den öppen yta, men ändå blev de stopp i låten nyss.
Nu när homepoden är ansluten till denna så kan jag inte se mottagningen, men innan så hade den bara en plupp på WiFi symbolen. Så din idé var klok, men ändå blir det inte helt bra. Ska testa att mata en hel spellista och se om de händer igen.

Tänkte slå till på två HomePod från Cyberport.de men de verkar inte leverera till Sverige längre. Tips på andra ställen med EU-plug? ??

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Tänkte slå till på två HomePod från Cyberport.de men de verkar inte leverera till Sverige längre. Tips på andra ställen med EU-plug? ??

inte samma priser somi i Tyskland med Proshop och Kjell&Company , det finns säkert fler

Ursprungligen av Mariusz:

inte samma priser somi i Tyskland med Proshop och Kjell&Company , det finns säkert fler

Tack, men de verkar bara ha UK varianten med deras kontakt. Skulle gärna slippa en adapter, har så lite plats där de ska stå. ?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Tack, men de verkar bara ha UK varianten med deras kontakt. Skulle gärna slippa en adapter, har så lite plats där de ska stå. ?

nope ? det är EU kontakter från dem båda.
https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg...
https://www.proshop.se/Hoegtalare/Apple-HomeP...

Ja du ser.. Var in på Kjell och frågade och de sa att det var den engelska med adapter. ? Tur att du läste ordentligt, till skillnad från mig. ?

Då ska jag beställa!

Tack ??

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Ja du ser.. Var in på Kjell och frågade och de sa att det var den engelska med adapter. ? Tur att du läste ordentligt, till skillnad från mig. ?

Då ska jag beställa!

Tack ??

Dessutom om dem råkar ha fel i sina beskrivningar då har Du alltid öppet köp

Herregud vad Proshop var snabba att packa och skicka, 37 minuter efter att jag beställt hade jag kollinummer. ?? Och det efter 20:00 på kvällen..

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Herregud vad Proshop var snabba att packa och skicka, 37 minuter efter att jag beställt hade jag kollinummer. ?? Och det efter 20:00 på kvällen..

grattis för HomePods!??

Proshop är inte direkr som AliExpress ??

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-21 18:23

Läste på Apples forum att massa har problemet att musiken pausas och sen tar de lång tid att återansluta, testat allt, tre låtar klarar den i snitt, förut tog det över 30min innan jag fick återansluta, startat om den men fick vänta ändå.
Alla hoppades att de skulle hjälpa vid iOS 12.0 men de gjorde inte. Musiken rullar på bra om Siri får styra musiken, men i mobilen är de kört.

Nu är det nära att besök på återvinningen, aldrig vart så arg på en pryl förut!

Hej, jag har inte haft några problem med vår. Trist att höra att du har strul. Apple har ju world wide guarantee så du borde kunna gå till en Apple store i Sverige och reklamera?

F

Ursprungligen av Zitram:

Läste på Apples forum att massa har problemet att musiken pausas och sen tar de lång tid att återansluta, testat allt, tre låtar klarar den i snitt, förut tog det över 30min innan jag fick återansluta, startat om den men fick vänta ändå.
Alla hoppades att de skulle hjälpa vid iOS 12.0 men de gjorde inte. Musiken rullar på bra om Siri får styra musiken, men i mobilen är de kört.

Nu är det nära att besök på återvinningen, aldrig vart så arg på en pryl förut!

Ursprungligen av Zitram:

Läste på Apples forum att massa har problemet att musiken pausas och sen tar de lång tid att återansluta, testat allt, tre låtar klarar den i snitt, förut tog det över 30min innan jag fick återansluta, startat om den men fick vänta ändå.
Alla hoppades att de skulle hjälpa vid iOS 12.0 men de gjorde inte. Musiken rullar på bra om Siri får styra musiken, men i mobilen är de kört.

Nu är det nära att besök på återvinningen, aldrig vart så arg på en pryl förut!

Testat att starta om routern?

Surt i alla fall! Säg till om du vill sälja den..

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-22 01:10
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Testat att starta om routern?

Surt i alla fall! Säg till om du vill sälja den..

Om jag har, tillomed köpt en ny...

Ursprungligen av Zitram:

Om jag har, tillomed köpt en ny...

Surt! Har du talat med Apple? Sånt här vill man bara att det ska fungera..

Bevaka tråden