Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt/beställt iPhone XS/XSMax

Tråden skapades och har fått 443 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-21 13:36

Tre missade skicka med Airpodsen. Dom skulle dock skicka dom idag. Det kan jag leva med

Ursprungligen av Castel:

Tre missade skicka med Airpodsen. Dom skulle dock skicka dom idag. Det kan jag leva med

haha vad är det dom sysslar med

Finns det någon som beställt från tre i söndags på morgonen och fått kolli nummer? Min står bara leverans obekräftat.... fick även mejla om order nummer

Ursprungligen av Json_81:

Har ni fått nya sim-kort? Funderar över varför de skickar ut det, jag hade ju telenor innan med.

Det är inte så att du fått ett tvillingkort för data till ditt nya abonnemang? Det hade jag sedan tidigare.

Då har man hämtat sin från Telia

  • Superhjälte
  • 2018-09-21 14:34

Någon med Telenor Change som kunnat hämta ut sin nya iPhone i dag? Jag beställde kl. 09:01 på releasedagen och har inte hört något alls från Telenor i dag.

Inga bilder eller första intryck??

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-21 14:53
Ursprungligen av RolexJocke:

Det är inte så att du fått ett tvillingkort för data till ditt nya abonnemang? Det hade jag sedan tidigare.

Nej, det tillåter de väl inte längre?

Brevavisering

Ursprungligen av robertkarlsen:

Då kommer väl avin på Måndag? ?

Den kom ilådan ?

Restore from iCloud ??

Äntligen min iPhone XS Max Guld

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-21 15:18

Jag som tidigare haft Plusversionerna innan jag skaffade X. Tycker denna är perfekt!

Jättenöjd!

Ursprungligen av Json_81:

Nej, det tillåter de väl inte längre?

jag har det till mitt företagsabonnemang, men det kanske inte finns längre till privata.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-21 15:43

DÅ har jag hämtat min. Den håller på att uppdateras. Dvs. apparna håller på att gå från grå till färgglada... Det tar tid... Och jag som ska åka snart...

Det är en XS silver, 256 GB. Och den är som jag tänkt mig, stor men inte för stor. Även om jag tycker min gamla sjua med helskärm hade varit perfekt storlek. En enda sak som jag kan säga är att den enligt "Bredbandskollen" tar emot WiFi med högre hastighet än min gamla telefon. har 200/100-lina och jag har testat på olika ställen i huset och 10:an får genomgående högre mätetal. Om det är antennen, annan tolkning via mjukvara eller något annat vet jag inte. 10:an håller ju dessutom på att ladda ned massa app-information.

Fick hem min nyss. XS Max 512GB
Är typ lika stor som min tidigare 6S+ men lite tjockare och tyngre. Men känns väldigt mkt mer solid, välgjord och kvalité... som om man kunde köra över med en stridsvagn...
Avvaktar att köra med den än. Har ännu inte fått skalet. Beställde supertunnt från USA och kommer efter helgen...
Jag har sån förbannade otur jämt när jag köper nåt nytt att jag klantar till mig och tappar den i golvet och spräcker allt redan första dagen?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Fick hem min nyss. XS Max 512GB
Är typ lika stor som min tidigare 6S+ men lite tjockare och tyngre. Men känns väldigt mkt mer solid, välgjord och kvalité... som om man kunde köra över med en stridsvagn...
Avvaktar att köra med den än. Har ännu inte fått skalet. Beställde supertunnt från USA och kommer efter helgen...
Jag har sån förbannade otur jämt när jag köper nåt nytt att jag klantar till mig och tappar den i golvet och spräcker allt redan första dagen?

Vilket skal köpte du ?
Väntar på mitt dbrand som bara skyddar mot repor, är lite allergisk mot skal

Gått från X till XS Max!
Första intryck

Stor och då menar jag STOR! Känns lite otymplig men man vänjer väl sig hoppas jag.
Face ID betydligt snabbare än min gamla X
Kollade en 4K film från TV appen... VILKET ljud!! Kan lätt avnjuta en film på den här, letade flest efter vart baslådan satt ? riktigt bra ljud ned tryck i

Än så länge nöjd, behåller den minst 1 vecka till i alla fall haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-21 16:41
Ursprungligen av @ndreas:

Gått från X till XS Max!
Första intryck

Stor och då menar jag STOR! Känns lite otymplig men man vänjer väl sig hoppas jag.
Face ID betydligt snabbare än min gamla X
Kollade en 4K film från TV appen... VILKET ljud!! Kan lätt avnjuta en film på den här, letade flest efter vart baslådan satt ? riktigt bra ljud ned tryck i

Än så länge nöjd, behåller den minst 1 vecka till i alla fall haha

Får den plats i framfickan på byxorna när du sitter ner?

Ursprungligen av zinned:

Får den plats i framfickan på byxorna när du sitter ner?

Den låg i frambyxan när jag körde bil, dock ett par Replay Hyperflex byxor så tajt men med stretch funkar ?

  • Medlem
  • 2018-09-21 17:45
Ursprungligen av zinned:

Får den plats i framfickan på byxorna när du sitter ner?

Vad har du i fickan Jan
Är det en jätte banan
Är det en rullad affisch
Eller kanske pain riche
Eller tarzans lian
Vad har du i fickan jan
Är det en kraftig tulpan
Eller har du varit ute
och fångat en levande svan

Den gamla Lena Nyman/Gösta Ekman klassikern borde uppdateras

Har problem med Insta, Facebook, Snapchat m.m...selfiebilden blir inzoomad. I vanliga kamera-appen funkar det dock normalt.

XS. Någon som kan prova?

Hämtade ut både min och tjejens xs max på apple store i täby. Var först i kön å fick ett varmt mottagande med applåder..

Förra året när jag köpte iphone x var det sjukt lång drop-in kö. Säker ett par hundra pers. När jag gick in vid 08.00 räknade jag typ 21 personer i den kön..

då är telefonen i min hemstad men kan inte hämta den föränn måndag, känns safe den är ready att hämtas tills dess iallafall.
hoppas 3 kom ihåg mina airpods

Supernajs telefon men hittils bara en stor X. Ville ha som på Plus-modellerna att hemskärmen roterade. Någon inställning jag missat?

Ursprungligen av Kamblad:

Supernajs telefon men hittils bara en stor X. Ville ha som på Plus-modellerna att hemskärmen roterade. Någon inställning jag missat?

I dagsläget är det inget som går. Troligtvis för att FaceID inte stöder upplåsning i landskapsläge.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2018-09-21 20:17
Ursprungligen av Zop:

Någon med Telenor Change som kunnat hämta ut sin nya iPhone i dag? Jag beställde kl. 09:01 på releasedagen och har inte hört något alls från Telenor i dag.

Jag fick sms idag att den fanns att hämta i butiken jag valt.. En Xs max 256GB svart

Likt en fnittrig oskuld placerade jag precis min nya Xs spacegrey 64GB i handflatan.
Från att ha haft en sjua blev detta en upplevelse värd namnet, frågar mig själv varför jag aldrig köpte X i för ett år sedan.
Den är tamejfan helt fantastisk.

Ursprungligen av CharlesDelux:

Likt en fnittrig oskuld placerade jag precis min nya Xs spacegrey 64GB i handflatan.
Från att ha haft en sjua blev detta en upplevelse värd namnet, frågar mig själv varför jag aldrig köpte X i för ett år sedan.
Den är tamejfan helt fantastisk.

Jag har precis samma läge, så det blir spännande imorgon när man ska börja leka lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-21 22:22

En kväll med XS... Min känsla är att jag kommer trivas mycket bra med min XS. Det är två saker som överraskat mig positivt. Det första är storleken. En orsak till att ag inte bytte från 7 till X var storleken. Det verkar inte vara något problem alls. Jag tycker till och med att det fungerar bra att få "ned" kontrollcenter. Jag har inte särskilt stora händer, snarare små med tanke på 190 cm och + 100kg, men det fungerar helt okey. Det andra som häll mig tillbaka från X var face-id. Men det verkar ju snarare vara ett lyft. Betydligt smidigare än vad jag trott. Och till och med fördelar. När man sitter med telefonen och hamnar där det krävs en identifikation så kommer det jhu automatiskt då telefonen, så att säga, är redo.

Det enda negativa för väl den gulvita bakgrunden istället för den vitblå. Jag vet inte om det är truetone eller något annat. Men än så länge har jag inte vant mig vid att det har ett drag av "night-shift".

Ursprungligen av xms67:

En kväll med XS... Min känsla är att jag kommer trivas mycket bra med min XS. Det är två saker som överraskat mig positivt. Det första är storleken. En orsak till att ag inte bytte från 7 till X var storleken. Det verkar inte vara något problem alls. Jag tycker till och med att det fungerar bra att få "ned" kontrollcenter. Jag har inte särskilt stora händer, snarare små med tanke på 190 cm och + 100kg, men det fungerar helt okey. Det andra som häll mig tillbaka från X var face-id. Men det verkar ju snarare vara ett lyft. Betydligt smidigare än vad jag trott. Och till och med fördelar. När man sitter med telefonen och hamnar där det krävs en identifikation så kommer det jhu automatiskt då telefonen, så att säga, är redo.

Det enda negativa för väl den gulvita bakgrunden istället för den vitblå. Jag vet inte om det är truetone eller något annat. Men än så länge har jag inte vant mig vid att det har ett drag av "night-shift".

Kom aldrig överens med True Tone på min X. Med det avstängt tyckte jag skärmen blev fantastisk!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-21 22:29
Ursprungligen av xms67:

En kväll med XS... Min känsla är att jag kommer trivas mycket bra med min XS. Det är två saker som överraskat mig positivt. Det första är storleken. En orsak till att ag inte bytte från 7 till X var storleken. Det verkar inte vara något problem alls. Jag tycker till och med att det fungerar bra att få "ned" kontrollcenter. Jag har inte särskilt stora händer, snarare små med tanke på 190 cm och + 100kg, men det fungerar helt okey. Det andra som häll mig tillbaka från X var face-id. Men det verkar ju snarare vara ett lyft. Betydligt smidigare än vad jag trott. Och till och med fördelar. När man sitter med telefonen och hamnar där det krävs en identifikation så kommer det jhu automatiskt då telefonen, så att säga, är redo.

Det enda negativa för väl den gulvita bakgrunden istället för den vitblå. Jag vet inte om det är truetone eller något annat. Men än så länge har jag inte vant mig vid att det har ett drag av "night-shift".

Så reagerar alla som gör bytet till X alt XS/SMAX. Ögonen och minnet som behöver anpassa sig bara. Du vill inte byta tillbaka sedan.

Ursprungligen av Kivrennac:

Kom aldrig överens med True Tone på min X. Med det avstängt tyckte jag skärmen blev fantastisk!

Hur länge gav du det en chans? Det tog min en knapp vecka, sedan ville jag inte byta tillbaka.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-09-21 23:43

Jag kan inte vara utan True Tone... då ser det förjävligt ut

Bevaka tråden