Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Walkie-Talkie

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Är det någon mer som inte fått med Walkie-Talkie-appen efter uppgradering? Jag uppdaterade min klocka och fick med WT, men min fru fick det inte? Någon som vet nått om detta, drabbats, lösning eller så?

Ha en bra dag

Testat en återställning? Kollat så att rätt version är installerad?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat en återställning? Kollat så att rätt version är installerad?

Nej, inte än, ville bara kolla om man kanske glömt något uppenbart, en bock här eller slå på nått där, du vet.. men det får nog bli en återställning.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat en återställning? Kollat så att rätt version är installerad?

Nu återställer jag hennes klocka

Finns walkie talkie för alla modeller av Apple Watch? Det kan inte vara så enkelt att din frus modell är för gammal?

Support för walkie talkie är från och med series 1 och nyare. Har din fru första generationen så funkar inte walkie talkie.

https://www.theiphonewiki.com/wiki/List_of_Ap...

Vi har, båda två Series 3 (GPS+Cellular) och den enda skillnaden mellan hennes och min är att hennes är 38mm och min 42mm.

Nu har jag fabriksåterställt hennes och allt är installerat på nytt, utan att det kommit någon Walkie-Talkie? Vid googling ser jag bara how-to att använda appen, inte om något har gått fel?

Vet inte hur mycket man hade använt den, men tråkigt när en uppdatering , förändring faller utanför den perfekta apple-ramen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-24 08:50
Ursprungligen av pjnorman:

Vi har, båda två Series 3 (GPS+Cellular) och den enda skillnaden mellan hennes och min är att hennes är 38mm och min 42mm.

Nu har jag fabriksåterställt hennes och allt är installerat på nytt, utan att det kommit någon Walkie-Talkie? Vid googling ser jag bara how-to att använda appen, inte om något har gått fel?

Vet inte hur mycket man hade använt den, men tråkigt när en uppdatering , förändring faller utanför den perfekta apple-ramen

Har hon avinstallerat FaceTime på sin telefon?

Ursprungligen av ulan99:

Har hon avinstallerat FaceTime på sin telefon?

Det vet jag faktiskt inte? Skulle detta ha ett samband? Jag vet att jag har igång facetime och för mig fungerar det, men jag får kolla med henne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-24 08:58
Ursprungligen av pjnorman:

Det vet jag faktiskt inte? Skulle detta ha ett samband? Jag vet att jag har igång facetime och för mig fungerar det, men jag får kolla med henne.

Ja, det kan ha ett samband. Det är där för jag skrev det
https://appletoolbox.com/2018/08/apple-watch-...

Ok!

Men det hade inget samband denna gång. Tack!

Facetime installerat och inte avstängt!

Läste på Apples hemsida att Walkie-talkie inte är tillgängligt på alla marknader. Det är inte så enkelt att hennes klocka är konfigurerad för ett annat land?

Har man 1:a generationen Apple Watch så går det inte ens att uppdatera till Watch OS 5 så det behöver man inte fundera på. Är först från Watch Series 1 som kom september 2016 som det går att uppdatera till Watch OS 5. Så den allra första klockan (som bara är lite drygt 3 år) börjar bli riktigt tråkig att äga.

Ursprungligen av Virvelsnurr:

Läste på Apples hemsida att Walkie-talkie inte är tillgängligt på alla marknader. Det är inte så enkelt att hennes klocka är konfigurerad för ett annat land?

I min frus fall, har det löst sig. Det var nog uppdateringen som inte hade gått igenom, tror jag? Så, uppdatering och lite omstarter, hjälpte i hennes fall

1
Bevaka tråden