Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App store-strul

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2018-09-23 14:08

Jag är ständigt på kant med appstore. Jag blir till och från avvisad när jag ska logga in. Jag har bytt lösenord på svenska apple utan att det hjälpt. Jag gissar att det har att göra med att min epost-adress saknar ett "m" i ändelsen .com. Och den adressrutan är oåtkomlig när jag ska logga in.
Vad har jag missat? Hur löser jag det hela? Tack på förhand.

Vart? I iOS, macOS? Har du samma mailadress till iCloud? Kan du logga in där?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2018-09-23 14:46

macOS. Använder mig inte av iCloud. Har gjort en del inköp på iTunes. Inga problem där.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-09-23 16:39
Ursprungligen av torjo:

Jag är ständigt på kant med appstore. Jag blir till och från avvisad när jag ska logga in. Jag har bytt lösenord på svenska apple utan att det hjälpt. Jag gissar att det har att göra med att min epost-adress saknar ett "m" i ändelsen .com. Och den adressrutan är oåtkomlig när jag ska logga in.
Vad har jag missat? Hur löser jag det hela? Tack på förhand.

Avvisad hur? Felmeddelande? Vilken enhet? Version?

"Och den adressrutan är oåtkomlig när jag ska logga in."
-Vilken?

.co är helt legitimt. Colombia är inte belagt med embargo av Apple, vilket du kan se här.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2018-09-23 20:36
Ursprungligen av reboot81:

Avvisad hur? Felmeddelande? Vilken enhet? Version?

"Och den adressrutan är oåtkomlig när jag ska logga in."
-Vilken?

.co är helt legitimt. Colombia är inte belagt med embargo av Apple, vilket du kan se här.

• adressrutan med appleinloggningen dvs min mailadress. Den är gråtonad och oåtkomlig.
• Måste inte epostadressen och lösenordet korrespondera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-24 00:11
Ursprungligen av torjo:

Jag är ständigt på kant med appstore. Jag blir till och från avvisad när jag ska logga in. Jag har bytt lösenord på svenska apple utan att det hjälpt.

Om det händer ofta, kan det vara någon annan som till och från försöker ladda ner appar till någon av dina enheter och knappar in fel lösen, kanske ett barn?

Ursprungligen av torjo:

Jag gissar att det har att göra med att min epost-adress saknar ett "m" i ändelsen .com. Och den adressrutan är oåtkomlig när jag ska logga in.
Vad har jag missat? Hur löser jag det hela? Tack på förhand.

Förstår inte riktigt hur du menar. Om du menar att din adress i verkligheten slutar på .com men att en inloggning (och låsning) i AppStore på macen skett med en felaktig adress som slutar på .co, kan du inte då välja att logga ut? (finns i ett menyval)

Ursprungligen av torjo:

• adressrutan med appleinloggningen dvs min mailadress. Den är gråtonad och oåtkomlig.
• Måste inte epostadressen och lösenordet korrespondera?

Anledningen står ju i rött, Detta Apple-ID har låsts av säkerhetsskäl. (för att du, eller någon annan, har försökt för många felaktiga inloggningar) Läs mer här:

Om ditt Apple-ID är låst eller inaktiverat

Återfå ditt Apple-ID när du inte kan återställa ditt lösenord

1
Bevaka tråden