Vi som har HomePod

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-22 12:00
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Surt! Har du talat med Apple? Sånt här vill man bara att det ska fungera..

Inte direkt, men såg i forumet att dom rekommenderade att alla anmälde felet i deras App man får som beta testare.

Spelar verkligen ingen roll hur jag placerar grejorna, ska försöka spela in en film sen när dottern har somnat för kvällen, så ska ni få se.
Behöver iallafall inte vara orolig för att hon ska vakna av musiken...

  • Medlem
  • Götene
  • 2018-09-24 06:45

Nu kan det vara så jag har löst problemet! Efter en helg med nätverkskablar överallt och flera routrar, repeatrar och mätningar så kan jag ha hittat min lösning.

När musiken försvinner, så har jag spelat från min IPhone X via Apple Music, när återanslutningen inte fungerar så testade jag med ”Hey Siri, Play Avicii” så har jag fått musik. Därför har jag förstått att felet är telefonen och anslutningen.

Jag har ett hus på 200kvm, en router, och två förstärkare utplacerade, jag har haft samma namn på 2.4ghz och 5 ghz. Så i WiFi-listan finns bara ett samlingsnamn.

I en del av huset så sänder en förstärkare bara på 2.4ghz(äldre grej som bara kan sända en i taget). Så när jag går ditåt så byter min telefon nät utan att jag ser det.
Homepod kör enbart via 5ghz, vi är på samma router, men olika frekvenser. Ca en minut efter så dör anslutningen. Och får inte ansluta förrän vi är på samma igen.

Så nu har jag ändrat så vi har två olika i WiFi-listan, och min mobil kör bara på 5ghz, den äldre förstärkare/förlängare sänder nu på 5ghz.

Insett att vi inte har någon elektronik som enbart kör på 2.4, så egentligen kan vi släcka den helt.

Nu rullar musiken väldigt fint utan avbrott.
Får ni problem med avbrott, kontakta mig 😉

Senast redigerat 2018-09-24 09:34
Ursprungligen av Zitram:

Nu kan det vara så jag har löst problemet! Efter en helg med nätverkskablar överallt och flera routrar, repeatrar och mätningar så kan jag ha hittat min lösning.

När musiken försvinner, så har jag spelat från min IPhone X via Apple Music, när återanslutningen inte fungerar så testade jag med ”Hey Siri, Play Avicii” så har jag fått musik. Därför har jag förstått att felet är telefonen och anslutningen.

Jag har ett hus på 200kvm, en router, och två förstärkare utplacerade, jag har haft samma namn på 2.4ghz och 5 ghz. Så i WiFi-listan finns bara ett samlingsnamn.

I en del av huset så sänder en förstärkare bara på 2.4ghz(äldre grej som bara kan sända en i taget). Så när jag går ditåt så byter min telefon nät utan att jag ser det.
Homepod kör enbart via 5ghz, vi är på samma router, men olika frekvenser. Ca en minut efter så dör anslutningen. Och får inte ansluta förrän vi är på samma igen.

Så nu har jag ändrat så vi har två olika i WiFi-listan, och min mobil kör bara på 5ghz, den äldre förstärkare/förlängare sänder nu på 5ghz.

Insett att vi inte har någon elektronik som enbart kör på 2.4, så egentligen kan vi släcka den helt.

Nu rullar musiken väldigt fint utan avbrott.
Får ni problem med avbrott, kontakta mig 😉

Haha bra där! Skönt att det löste sig.. 👍👍👍

Bevaka tråden