Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej Siri - Sjukt dåligt på svenska

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-24 22:26

Nytt iOS, ny iPhone XS Max - allt tydde på att detta skulle göra susen - men efter massor av uppdateringar, suger fortfarande "Hey Siri" eller "Hej Siri" på svenska.

Visst, Siri kanske inte är jättebra på svenska över lag, men "Hej Siri" är extraordinärt dålig för mig. Hon kanske fattar var tredje, var fjärde gång jag försöker använda funktionen. Någon som har samma problem? Varför? Och varför är hon extra dålig på svenska? Är det för att det är totalt onaturligt att säga "Hej Siri, vad är det för väder?" på svenska? Eller är det min nästan borttränade skånska som spökar?

  • Medlem
  • 2018-09-24 22:41
Ursprungligen av Jawhns:

Nytt iOS, ny iPhone XS Max - allt tydde på att detta skulle göra susen - men efter massor av uppdateringar, suger fortfarande "Hey Siri" eller "Hej Siri" på svenska.

Visst, Siri kanske inte är jättebra på svenska över lag, men "Hej Siri" är extraordinärt dålig för mig. Hon kanske fattar var tredje, var fjärde gång jag försöker använda funktionen. Någon som har samma problem? Varför? Och varför är hon extra dålig på svenska? Är det för att det är totalt onaturligt att säga "Hej Siri, vad är det för väder?" på svenska? Eller är det min nästan borttränade skånska som spökar?

Jag har inga problem alls med "Hej Siri, vad är det för väder?" eller "Behöver jag ta med ett paraply i morgon?" och liknande. Tycker det fungerar bra. Dock hade det varit kul om svaret på den första frågan hade varit "Titta ut genom fönstret så ser du vad det är för väder".

Nu är det dock ingen borttränad skånska här utan en väl avvägd mix av blekingska, småländska och skånska.

Det varierar... Vissa dagar har vi ett gott förhållande, andra dagar så blir det lite ansträngt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-25 06:56

Funkar lite sådär. Och hon verkar inte ha koll på om man pratar med telefonen eller klockan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-25 07:32

Jag skulle vilja se Johan Glans försöka sig på ett snack med Siri...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-25 08:06

Nog fattar Sira vad jag säger. Oftast i alla fall. Men inte är det mycket hon klarar att svara på. Jag tror dock, tyvärr, på detta med genvägar. Man gör en fri och självständig kvinna styrd och inlåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-09-25 10:28
Ursprungligen av xms67:

Nog fattar Sira vad jag säger. Oftast i alla fall. Men inte är det mycket hon klarar att svara på. Jag tror dock, tyvärr, på detta med genvägar. Man gör en fri och självständig kvinna styrd och inlåst.

Problemet som jag pratar om är egentligen inte hennes föreståelse, den är helt okej. Utan ”Hej Siri” när man försöker prata med henne från andra sidan rummet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-09-25 11:16

Mitt stora problem med "Hej Siri" är att hon svarar när jag pratar med min fru som heter Sigrid...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-25 13:16
Ursprungligen av soer:

Mitt stora problem med "Hej Siri" är att hon svarar när jag pratar med min fru som heter Sigrid...

Ja, blandar man in två kvinnor så blir det bara en riktig soppa av det...

1
Bevaka tråden