Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brist på AW4

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker det är konstigt att produkten släpps innan den finns i tillräcklig mängd. Beställde min på webbhallen de har nu lovat att de som förhandsbokat ska ha dem inom 7 dagar. Samtidigt på Apple store leverans tid i slutet av oktober ? vad händer??

Jag är benägen att hålla med. Jag loggade in någon minut efter de släppt klockan och redan då så får man vänta nästan en månad EFTER det aktuella släppet.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-24 21:29

Ganska vanligt vid släpp av eftertraktade produkter.
Är det bättre att de sitter och klämmer på ett jättelager så att alla får vänta länge?

Ursprungligen av Json_81:

Ganska vanligt vid släpp av eftertraktade produkter.
Är det bättre att de sitter och klämmer på ett jättelager så att alla får vänta länge?

Jo, men inte ens deras egna affärer har klockorna. De finns ingenstans. Varför inte vänta en vecka eller två så att man i alla fall kan leverera till gemene man? Det blir ju lite "Elgigantenrea" över det hela om man gör ett världsevent för att sedan ska man få vänta 1-2 månader för att man beställde klockan två minuter efter släppet.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jo, men inte ens deras egna affärer har klockorna. De finns ingenstans. Varför inte vänta en vecka eller två så att man i alla fall kan leverera till gemene man? Det blir ju lite "Elgigantenrea" över det hela om man gör ett världsevent för att sedan ska man få vänta 1-2 månader för att man beställde klockan två minuter efter släppet.

Det skulle inte räcka med att vänta en vecka eller två. Det är en världsomspännande lansering av en het produkt. Detta är inte unikt för Apple, till och med Ericsson drabbades på sin tid.

Det enda alterantiv som jag ser är att begränsa marknaderna som den lanseras på och förlänga tiden mellan varje ny marknad - och då skulle vi ändå få vänta eftersom det finns en stor risk för att vi inte skulle ingå i första vågen.

Jag tror att Apples logistik och tillverkningskapacitet är i absolut världsklass och det är tveksamt om det finns någon som är bättre. Suget efter klockorna är dock enormt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-25 18:20
Ursprungligen av primu[s]®:

Jo, men inte ens deras egna affärer har klockorna. De finns ingenstans. Varför inte vänta en vecka eller två så att man i alla fall kan leverera till gemene man? Det blir ju lite "Elgigantenrea" över det hela om man gör ett världsevent för att sedan ska man få vänta 1-2 månader för att man beställde klockan två minuter efter släppet.

Nej, jag vill inte vänta bara för att det inte finns tillräckligt
(fick min i fredags)

Apple store har några hemma, men om ni väntar på Nike+ titta på bilden

Telia

Jag har beställt 2 st via Telia, och den leveranstiden är ända fram i början av december. Dock tror jag mig veta, vis av erfarenhet, att Telia och andra får oklara leveransbesked från Apple och tar i rejält när de sätter leveranstider. Förhoppningsvis justeras den ner så småningom.

Det var lika med iPhone X, extremt lång väntetid, men allt eftersom att produktionen löper på så kommer leveranstiderna att sjunka ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-03 10:50

Beställde en Apple Watch Hermès, 44mm, när den släpptes i Apple Store, och min beräknade leverans kommer ske 16-23 oktober...den som väntar på något gott...
Tycker att det är under all kritik med dessa leveranstider!

Ja, min leveranstid hoppade upp lite till 10-15 oktober från tidigare 7-14. That sucks!

Annars kunde ni beställt igår på Elgiganten då de hade 100+ av varje modell även rostfritt med milanesisk länk!
För bra för att vara sant ? Japp!
Men de fick ju säkerligen in ett x antal hundra tusen kronor på detta och lite ränta tills kunderna avbryter sina beställningar. Jag väntar på nästan 10.000kr tillbaka för ngt dem bekräftade fanns inne!
Jävla lögnare är vad dem är

Ja, jag gick oxå på Elgigantens bluff. Borde stämma dem!

Ursprungligen av @ndreas:

Annars kunde ni beställt igår på Elgiganten då de hade 100+ av varje modell även rostfritt med milanesisk länk!
För bra för att vara sant ? Japp!
Men de fick ju säkerligen in ett x antal hundra tusen kronor på detta och lite ränta tills kunderna avbryter sina beställningar. Jag väntar på nästan 10.000kr tillbaka för ngt dem bekräftade fanns inne!
Jävla lögnare är vad dem är

Man får akta sig för (f)Elgiganten, lesson learned

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-10-04 13:17
Ursprungligen av biffenrydberg:

Man får akta sig för (f)Elgiganten, lesson learned

Jag hade också beställt en därifrån. Fick ett mail och sms den 2/10 där det stod att dom inte kunde lämna klockan som beräknat den 3/10 utan jag skulle få den idag, 4/10. Har inte hört ett ljud så jag ringde upp för att kolla. Då säger dom att det ska ta minst 3-4 veckor innan jag ska få den. Dom hade "tyvärr missat" att informera mig om detta. Idioter!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-04 14:46

Varför kräver ni inte bara era pengar tillbaka?

Haft min apple watch nike 40mm gps + cel i en vecka, släpps imorgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-05 15:42

Fick just ett leveransbesked, att nu på måndag den 8:e så får jag leveransen av prylarna jag har beställt.

Nån som beställt från en "premium reseller" och fått sin produkt? Jag förbokade den 14:e via Digital Inn, börjar bli smått irriterad..

  • Medlem
  • 2018-10-15 19:14

Beställde en AW4 GPS + Cellular 44 mm rostfritt stål från Apple den 24/9. Nu är den i Shanghai och ska vara hos mig om tre dagar

Beställt från Apple 7/9 och beräknas mellan 9-16/11 suck!

Årets fiasko
Apple måste ju har förstått att det skulle bli stor efterfrågan.
Jag tröttnade och avbeställde min men följer utveckligen. Jag kör min AW3 ett tag till kanske väntar till en uppgraderad AW 4 eller AW 5 såhär får det inte gå till. Dåligt av vissa företag att köra med fake saldo oxå. Lycka till ??

Ursprungligen av Flugelbinder:

Nån som beställt från en "premium reseller" och fått sin produkt? Jag förbokade den 14:e via Digital Inn, börjar bli smått irriterad..

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-10-26 12:00

Jag beställde en AW 4 44mm GPS + Cellular Nike Edition från Apple Store den 4/10 och fick leveransdatum 6-13 Nov. Fick idag ett mail om att den är skickad och kommer runt den 30/10.

Har ni fått era klockor? Följt det lite grann helt otroligt finns inte på lager om man inte vill ha en 40mm rosa eller en lyxvariant för 10k

Ursprungligen av Mac Jonson:

Har ni fått era klockor? Följt det lite grann helt otroligt finns inte på lager om man inte vill ha en 40mm rosa eller en lyxvariant för 10k

Har tjänat 2000kr på Elgigantens utlovade ha i lager i alla fall! Kompensation varje gång
Vart hittar du lyxvarianterna? För de är just den jag ska ha men nu blir det en Nike sportloop 44mm istället
Hade velat ha guld stål med svart band, men vill Apple inte leverera så fuck them

Webhallen har en variant 44 rostfri med rostfritt milanese band för 9900

https://www.webhallen.com/se/product/290828-A...

Ursprungligen av @ndreas:

Har tjänat 2000kr på Elgigantens utlovade ha i lager i alla fall! Kompensation varje gång
Vart hittar du lyxvarianterna? För de är just den jag ska ha men nu blir det en Nike sportloop 44mm istället
Hade velat ha guld stål med svart band, men vill Apple inte leverera så fuck them

Ursprungligen av Mac Jonson:

Har ni fått era klockor? Följt det lite grann helt otroligt finns inte på lager om man inte vill ha en 40mm rosa eller en lyxvariant för 10k

Nej inte än. Beställde en 44mm GPS silver med sportloop från Digital Inn. Idag blir det 7 veckor...

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-11-02 11:13
Ursprungligen av Mac Jonson:

Har ni fått era klockor? Följt det lite grann helt otroligt finns inte på lager om man inte vill ha en 40mm rosa eller en lyxvariant för 10k

Fick min en vecka tidigare än utlovat vid köp på Apple Store

Vad är det här?!?! Forfarande brist och lagerstatus lika med 0 vad pågår?

Bevaka tråden