Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på Trackpad MacBook Air

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min trackpad har helt plötsligt börjat bete sig märkligt. Den svarar mucket dåligt när jag styr den. Jag har läst att det kan handla om batteriet. Ska jag satsa på att byta batteri eller ska jag först byta själva trackpadden?

Det är en 13" från mitten av 2012.

Först kan man ju öppna för att se hur batteriet ser ut - och försöka se om det faktiskt har "svullnat", vilket kan ge problem med styrplattan.

Men allra först kan man ju utesluta att det är mjukvaruproblem, innan man börjar byta delar:
- Testa med extern mus eller styrplatta, för att se om det funkar bättre då. Om det svarar lika dåligt där, så lär problemet vara mjukvarurelaterat.
- Testa med en annan användare i datorn, för att se om funkar bättre där. Om det funkar bättre där, så lär problemet vara mjukvarurelaterat.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Först kan man ju öppna för att se hur batteriet ser ut - och försöka se om det faktiskt har "svullnat", vilket kan ge problem med styrplattan.

Men allra först kan man ju utesluta att det är mjukvaruproblem, innan man börjar byta delar:
- Testa med extern mus eller styrplatta, för att se om det funkar bättre då. Om det svarar lika dåligt där, så lär problemet vara mjukvarurelaterat.
- Testa med en annan användare i datorn, för att se om funkar bättre där. Om det funkar bättre där, så lär problemet vara mjukvarurelaterat.

Sant!

Kan man avgöra ett svullet batteri genom att titta på det?
Det funkar med en extern mus.

Ursprungligen av acederberg:

Sant!

Kan man avgöra ett svullet batteri genom att titta på det?
Det funkar med en extern mus.

Kanske.

Testade du med annan användare också?

1
Bevaka tråden