Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför fördröjningar med att bilderna/filmerna från iPhone visas i datorn/bilder-appen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det som kan avgöra att det blir fördröjningar från att bilderna/filmerna har tagits med iPhone tills dom kommer in i datorn/bilder-appen via molnet?

Hur långa fördröjningar pratar vi om?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-26 09:41

Din iPhone->din mottagning->din mobiloperatör->Apple->iCloud->Apple->din Internetoperatör->din dator->Photo

Ursprungligen av frazze:

Din iPhone->din mottagning->din mobiloperatör->Apple->iCloud->Apple->din Internetoperatör->din dator->Photo

Var ska man leta? bredbandet på datorn/ comhem är det inte fel på och jag har telia på mobilen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur långa fördröjningar pratar vi om?

Det kan ta mer än 30 minuter ibland. Vad kan man göra för att det ska gå fortare?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-09-26 19:41
Ursprungligen av calinou:

Det kan ta mer än 30 minuter ibland. Vad kan man göra för att det ska gå fortare?

I praktiken ingenting

Ursprungligen av calinou:

Vad är det som kan avgöra att det blir fördröjningar från att bilderna/filmerna har tagits med iPhone tills dom kommer in i datorn/bilder-appen via molnet?

Du är på Wifi samt laddar mobilen? Det krävs väl (fortfarande)?

Senast redigerat 2018-09-27 08:42

Jag går alltid in i appen Bilder efter att jag tagit bilden i fråga. Då brukar bilden dyka upp på övriga enheter omgående. Gör jag inte det, kan det ta en stund.

Ursprungligen av carlsson:

Jag går alltid in i appen Bilder efter att jag tagit bilden i fråga. Då brukar bilden dyka upp på övriga enheter omgående. Gör jag inte det, kan det ta en stund.

Provade med detta med några st och det fungerade efter att jag gick i appen bilder och klickade 1 gång på dom. Det underlättar så mycket av mitt arbete om det vara bara detta som orsakade fördröjningar.
Enligt supporten så kunde det vara att min MBP är för gammal (2012 med ny hårddisk). Trodde själv att kunde vara att jag har för många bilder och filmer i appen bilder.
Tack för hjälpen!

Ursprungligen av calinou:

Provade med detta med några st och det fungerade efter att jag gick i appen bilder och klickade 1 gång på dom. Det underlättar så mycket av mitt arbete om det vara bara detta som orsakade fördröjningar.
Enligt supporten så kunde det vara att min MBP är för gammal (2012 med ny hårddisk). Trodde själv att kunde vara att jag har för många bilder och filmer i appen bilder.
Tack för hjälpen!

Detta problemet har funnits länge, och den enda lösningen jag har sett är som sagt att gå in i Bilder-appen efteråt. Det är som att man då forcerar en synkning.
Jag har även felrapporterat detta på https://www.apple.com/feedback/

Bra att det hjälpte!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-09-27 08:17
Ursprungligen av carlsson:

Detta problemet har funnits länge, och den enda lösningen jag har sett är som sagt att gå in i Bilder-appen efteråt. Det är som att man då forcerar en synkning.
Jag har även felrapporterat detta på https://www.apple.com/feedback/

Jag tror att det är en oavsiktlig synkning som du triggar igång. Du vill egentligen låta batteri- och datamängdslukande saker gå vid lämpligare & bättre tillfällen (typ laddare ansluten och tillgång till wifi) för att inte stå med tomt batteri och ingen surfpott ute in the middle of nowhere. Fast det är fortfarande bra (på något vis) att Apple råkade göra möjligt att tvinga fram en överföring till iCloud.

1
Bevaka tråden