WatchOS 5.0 och batteritid

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer en fundering som är lika säker att dyka upp så fort ett nytt OS lanserats...

Har batteritiden försämrats sen ny-installationen?

Jag har en Apple Watch Series 2 med WatchOS 5.0 installerat. Och jag upplever drastisk skillnad i batteritiden. I förrgår sprang jag ca en timme (med GPS) och klockan i övrigt aktiv mellan ca 0700-2200. På kvällen hade jag mindre än 10% batteri kvar. Igår använde jag klockan mellan 0630-2230 och då låg laddningen på 23%.

Tidigare har jag konstant legat på ca 50-60% batteritid efter en normal dag.

Hur funkar era klockor? Om ni orkar får ni gärna posta er batteriladdning i tråden efter dagens slut.

Jag har kört Serie2 och WatchOS 5 betan sedan första betan. De första installationerna tog något mer batteri men jag har inte upplevt problem sedan länge.

Jag går till/från jobbet och det tar 50 minuter enkel resa. Jag kör alltid detta som "gång utomhus" så jag har kört ca 2 timmar GPS per dag och batteriet har alltid räckt från uppstigning till sängläge. Någon enstaka dag när jag varit igång extra länge (upp emot 20 timmar) kunde jag få batterivarning för 10%

Normala dagar är jag aktiv mellan kl 5-21

• Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-26 10:25

Inte märkt någon skillnad på series 3.
Plockade den ur laddaren i förrgår kväll runt 22.
Hade 60% kvar igår kväll när jag la mig ungefär vid den tiden.
En timmes löpning, sömnmätning och normalt pillande under dagen.

Jag har också på min S3 märkt sämre batteritid. Innan Watchos 5 kunde jag använda klockan 2 dagar innan jag behövde ladda den och nu behöver jag ladda den varje dag och märker att batteriet ibland är bra och ibland har klockan slukat batterie även att jag inte gjort något speciellt... hoppas det kommer en uppdatering som löser detta.

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-09-26 19:16

Jag laddar min AWS3 varannan dag fortfarande, men laddningsnivån är sisådär 10% lägre nuförtiden.

Dagens reslutat:
Full laddad 0730.
Nu (kl 2049) är laddningen 13%.

Helt värdelöst.

Min AW3 tillsammans med Wach OS 5 i kombination med iOS 12 på telefonen är mycket snällare mot klockans batteri än när jag körde iOS 12 beta i kombination med Watch OS 4. Idag har jag t ex vid kl 21.15 57% kvar sedan jag laddade till 96% igår kl 23. Dvs den har tappat ca 40% på 22 timmar.

Ursprungligen av iTiger:

Dagens reslutat:
Full laddad 0730.
Nu (kl 2049) är laddningen 13%.

Helt värdelöst.

Har du startat om klockan?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du startat om klockan?

Japp. Både klockan och telefonen.

Ursprungligen av iTiger:

Japp. Både klockan och telefonen.

Småskumt. Som jag skrev, de första betaversionerna drog ut batteriet men sedan så stabiliserade det sig och jag tror till och med att jag tyckte att det blev bättre än WatchOS 4 - det är dock svårt med minnet eftersom det aldrig var något problem vare sig i WatchOS4 eller WatchOS5

Batteritiden kanske ordnat sig med version 5.0.1

Kl 0530 = 100%
Kl 2130 = 56%

Inte lika bra som förut men helt acceptabelt.

Tog min ur laddaren lördagmorgon, normal användning fram till måndagkväll och då var det ca 10% kvar. Jag laddar normalt varannan dag, ibland var tredje.

Kör ett litet test nu (S4)
Har kört sedan kl 4.30 igår, inklusive ca 3 timmar träning med GPS och klockan på mig under natten.

Klockappen anger:

• vänteläge 27 timmar

• användning 7 timmar

nere i 20%

Tog med mig laddare och backupklocka till jobbet

Laddar normalt sett varje dag som del av den dagliga rutinen men intressant att se hur långt den räcker

Edit: 30 timmars standby tid så var jag nere i 10% och bytte klocka

Senast redigerat 2018-10-02 14:32
1
Bevaka tråden