Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kartor i CarPlay

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2018-09-18 09:12

Någon som hunnit kolla om fler kartor än Apples har börjat fungera i CarPlay?

Glömde kolla imorse...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-09-18 10:46
Ursprungligen av Cribe:

Någon som hunnit kolla om fler kartor än Apples har börjat fungera i CarPlay?

Glömde kolla imorse...

Tror inte det, läste att waze och google var igång med betatestning förra veckan.
Inte sett till några uppdateringar på apparna heller, det dröjer nog ett tag till tyvärr.

Ingen av mina appar i alla fall (Waze, ComPilot)

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2018-09-18 20:47

Nu finns Google Maps för iOS och CarPlay. Dock inte testat än.

Det regnar och då tar jag inte ut min MX-5 som är min bil med Car Play

Men jag har förberett så att jag kan prova när vädret blir bättre

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-09-21 14:54

Du kan väl testa i garaget....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-21 15:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Det regnar och då tar jag inte ut min MX-5 som är min bil med Car Play

Men jag har förberett så att jag kan prova när vädret blir bättre

Är den gjord av socker?

Testade Google Maps på vägen hem från Gällivare, ca 60 mil. Föreslog andra vägar än vad Apple Maps brukar göra. Google baserade valet på trafiksituationen, vet inte om det gjorde någon skillnad i tid.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2018-09-24 21:08

Nu finns även Waze till CarPlay!

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-09-25 21:51

Testat både Google och Waze nu.
Tyckte Google var bra, en bra röst men annars ganska snarlik Apples kartor.
Waze hade lite fler funktioner så som visning av rådande hastighet. Dock tyckte jag röstanvisningarna var sämre än i de andra två.
Om dom fixar till rösten så kommer det nog bli Waze som förstaval.

Ursprungligen av Cribe:

Testat både Google och Waze nu.
Tyckte Google var bra, en bra röst men annars ganska snarlik Apples kartor.
Waze hade lite fler funktioner så som visning av rådande hastighet. Dock tyckte jag röstanvisningarna var sämre än i de andra två.
Om dom fixar till rösten så kommer det nog bli Waze som förstaval.

Jag brukar köra Waze (och de andra) utan ljud, så för min del är det ingen stor grej. Det som däremot är en stor grej är att Waze flera gånger om visat sig vara mer tillförlitlig både när det gäller ankomsttider och hinder på vägen. Jag antar att det är för att det är användarbaserat. Jag brukar personligen försöka vara duktig att rapportera in grejor som händer efter hand. Köbildningar på morgonen är den riktigt bra på!

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-09-27 20:35
Ursprungligen av sickan_25:

Jag brukar köra Waze (och de andra) utan ljud, så för min del är det ingen stor grej. Det som däremot är en stor grej är att Waze flera gånger om visat sig vara mer tillförlitlig både när det gäller ankomsttider och hinder på vägen. Jag antar att det är för att det är användarbaserat. Jag brukar personligen försöka vara duktig att rapportera in grejor som händer efter hand. Köbildningar på morgonen är den riktigt bra på!

Har kört det till och från kobb nu några ggr och har slagit på att bara ha ljud vid hinder eller far (minns inte exakt vad det stod). Fungerar kanon. Rapporterar ocksåin allt jag ser på vägarna.
Däremot när jag kör till en plats jag inte varit på innan och inte hittar till vill jag gärna ha röstanvisningar. Hoppas dom rättar till detta i kommande releaser.

1
Bevaka tråden