Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CarPlay - Mirrorscrean

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man flyttar appar displa CarPlay ? I och med att Waze kommit till hamnar den på sidan 2 trots att det finns plats på första sidan. Försökt lite som att flytta appar på iPad - men lyckas inte med det.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som vet hur man flyttar appar displa CarPlay ? I och med att Waze kommit till hamnar den på sidan 2 trots att det finns plats på första sidan. Försökt lite som att flytta appar på iPad - men lyckas inte med det.

Gå in på telefonen Inställningar, allmänt, CarPlay och välj din bil. Där kan du ändra ordningen

Ursprungligen av BlackSmp:

Gå in på telefonen Inställningar, allmänt, CarPlay och välj din bil. Där kan du ändra ordningen

Toppen - tack

Ursprungligen av BlackSmp:

Gå in på telefonen Inställningar, allmänt, CarPlay och välj din bil. Där kan du ändra ordningen

Hur fick du dit appen för Mazda. Har dom en som är kompatibel. Kanske fanns från start i bilen?

Ursprungligen av adress@mac:

Hur fick du dit appen för Mazda. Har dom en som är kompatibel. Kanske fanns från start i bilen?

Har inte alla motsvarande? Jag har för mig att jag sett det på de hyrbilar som jag kört CarPlay i.

Det är för att återvända till bilens original infotainmentsystem

Ursprungligen av BlackSmp:

Har inte alla motsvarande? Jag har för mig att jag sett det på de hyrbilar som jag kört CarPlay i.

Det är för att återvända till bilens original infotainmentsystem

Skall kolla. Har en Peugeot 3008 SUV. Hämtade för ett par veckor sedan och inte hunnit kolla alla inställningar. App till iPhone har jag 2 stycken som håller reda på allt utom byte av underkläder. Den andra riktar man kameran mot vad som helst på bilen - så talar den om vad det är och hur det fungerar. Kanmbli för mycket info ibland. En av dom borde finnas som app på CarPlay - även om all info finns på skärmen utan app. Skall kolla under helgen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Gå in på telefonen Inställningar, allmänt, CarPlay och välj din bil. Där kan du ändra ordningen

Händer att även om man ändrar i inställningar iPhone till den ordning man vill ha - så nästa gång är det ändå ett tomrum på första sidan. På nästa sida ligger då 3 st igen i mitt fall. Nu har jag nollställt i telefonen - så får jag se imorgon om det är statiskt eller inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-09 09:18

Kan någon av er som använder Carplay spela in skärmen på telefonen medan telefonen är kopplad via kabel till bilen och därmed har Carplay igång?

Hos mig så räknar den ner från tre som vanligt men när skärmen väl ska börja spelas in så händer inget alls. Stendött. Så här har det alltid varit, det har aldrig fungerat här.

1
Bevaka tråden