Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av primu[s]®:

Någon som vet var man kan köpa liknande armband som Hermés Simple Tour (med vikspänne?) och inte behöva betala 6.000kr?

Vikspännen finns att köpa här och där på internet, jag hittar mina på ebay eller amazon. De kan rekommenderas, jag älskar den typen av spännen.

Jag tror att det enklaste är köpa spännet separat, hitta ett läderband som du gillar och köpa en adapter för att kunna montera bandet till klockan.

Ursprungligen av primu[s]®:

Någon som vet var man kan köpa liknande armband som Hermés Simple Tour (med vikspänne?) och inte behöva betala 6.000kr?

Hittade faktiskt en billig (kopia) på aliexpress, men jag säger ingenting om kvaliteten

https://www.aliexpress.com/item/Genuine-leath...

Annars skulle jag tipsa dig om att söka på Etsy - finns gott om handgjorda armband till apple watch där, efter en liten sökning hittade jag läderarmband med liknande fäste här:

https://www.etsy.com/se-en/shop/EasternHand?r...

Men sök gärna vidare, nyckelordet jag använde för sökning var 'apple' 'watch' 'leather' och 'deployment buckle' eller 'clasp'

Frakt?

Ursprungligen av Pulver:

Hittade faktiskt en billig (kopia) på aliexpress, men jag säger ingenting om kvaliteten

https://www.aliexpress.com/item/Genuine-leath...

Annars skulle jag tipsa dig om att söka på Etsy - finns gott om handgjorda armband till apple watch där, efter en liten sökning hittade jag läderarmband med liknande fäste här:

https://www.etsy.com/se-en/shop/EasternHand?r...

Men sök gärna vidare, nyckelordet jag använde för sökning var 'apple' 'watch' 'leather' och 'deployment buckle' eller 'clasp'

Hur är det nuförtiden med att handla från Ali, Ebay, Etsy och liknande med reglerna som Postnord infört? Blir det en massa pålägg på frakten då?

Ursprungligen av sickan_25:

Hur är det nuförtiden med att handla från Ali, Ebay, Etsy och liknande med reglerna som Postnord infört? Blir det en massa pålägg på frakten då?

Det är väl snarare Tullverket som ser till att Postnord tillämpar de regler som alltid har gällt...

Räkna med 75 kr påslag i hanteringsavgift plus 25% momspåslag på beloppet som paketet går på.

Ursprungligen av sickan_25:

Hur är det nuförtiden med att handla från Ali, Ebay, Etsy och liknande med reglerna som Postnord infört? Blir det en massa pålägg på frakten då?

När det gäller just Etsy som mest består av enskilda hantverkare får man kolla varifrån det skickas - finns gott om säljare där som befinner sig inom eu och skickar med gratis frakt, men det gäller att kolla med just den säljaren där man hittat ett armband.

Ursprungligen av Pulver:

När det gäller just Etsy som mest består av enskilda hantverkare får man kolla varifrån det skickas - finns gott om säljare där som befinner sig inom eu och skickar med gratis frakt, men det gäller att kolla med just den säljaren där man hittat ett armband.

Wish är väl dom enda som har avtal klart - så här långt.

Här finns snygga band från Italien. Priser har jag inte kollat ännu. Men ser inte billigt ut.
https://monvadon.com

Ursprungligen av adress@mac:

Här finns snygga band från Italien. Priser har jag inte kollat ännu. Men ser inte billigt ut.
https://monvadon.com

Kring $70 vilket är ganska rimligt för bra läderband

Attans, nu måste jag hem och titta igenom mina gamla band som jag körde till min Omega Seamaster

Ursprungligen av adress@mac:

Wish är väl dom enda som har avtal klart - så här långt.

Fast inom EU är det ingen Tull

Någon som har tips på lite roliga appar.
Sömn-analys, gym, hundpromenader osv?

Ursprungligen av adress@mac:

Här finns snygga band från Italien. Priser har jag inte kollat ännu. Men ser inte billigt ut.
https://monvadon.com

Dom där var fina. Bra fiskat!

Är det bara jag eller har ni andra märkt av bättre batteritid? Min AW4 40mm har 64% kvar efter en hel dag. ’Normalt’ användande.

Ursprungligen av primu[s]®:

Dom där var fina. Bra fiskat

Senast redigerat 2018-09-27 08:53
Ursprungligen av adress@mac:

Beställde nyss detta. Passar bra till min 44 i vitt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-09-26 11:21
Ursprungligen av el gringo:

Är det bara jag eller har ni andra märkt av bättre batteritid? Min AW4 40mm har 64% kvar efter en hel dag. ’Normalt’ användande.

*hand upp!*

Jag gjorde visserligen ett större hopp som kom från Series 0. Tidigare, ca 10-20% kvar vid sängdags. Nu, ca 60-70%.

Senast redigerat 2018-09-26 11:36
Ursprungligen av zinned:

*hand upp!*

Jag gjorde visserligen ett större hopp som kom från Series 0. Tidigare, ca 10-20% kvar vid sängdags. Nu, ca 60-70%.

Låter lovande! Jag går också från S0 till S4, men klockorna verkar inte dyka upp än på ett bra tag, tyvärr. Men idag behöver jag ladda varje kväll. Ska bli skönt att ev. slippa det.

Fick min 44mm idag från MediaMarkt, beställde på förmiddagen på releasedagen. Satt precis å funderade på om man skulle avbeställa för att de tog sån tid, tur att jag inte hann göra det!

Skillnaden mot min 42mm S2 är enorm, så mycket bättre flyt! Känns märkbart tunnare oxå

Btw. Stålarmbanden är tillbaka på ”första sidan” så min misstanke om att de var på väg att fasas ut var fel

  • Medlem
  • Urshult
  • 2018-09-27 08:48
Ursprungligen av SirGadden:

Fick min 44mm idag från MediaMarkt, beställde på förmiddagen på releasedagen. Satt precis å funderade på om man skulle avbeställa för att de tog sån tid, tur att jag inte hann göra det!

Skillnaden mot min 42mm S2 är enorm, så mycket bättre flyt! Känns märkbart tunnare oxå

Jag har också beställt från mediamarkt. Fick du något beräknad leveransdatum eller liknande? Jag har inte hört ett ljud

Ursprungligen av nufc78:

Jag har också beställt från mediamarkt. Fick du något beräknad leveransdatum eller liknande? Jag har inte hört ett ljud

Nope, ingenting. Det va därför jag var på väg att avbeställa. Men så helt plötsligt i förrgår kväll damp ett mail in att den fanns och hämta i Gallerian Stockholm.

  • Medlem
  • 2018-09-27 15:35

Jag beställde en Apple Watch (44mm, rymdgrå med GPS+Cellular) 21/9 på MacForum i Göteborg, men har ännu inte hört ett ljud... Verkar omåttligt populära!

Kan man köpa en klocka i USA med cellular och det fungerar i Sverige eller hur är det med det?

Hade beställt två stycken från Telia, en 40mm guld och en 44mm svart. Leveranstid 7/12...

Kollade iStockNow och körde till Emporia och köpte dem över disk istället!

Ursprungligen av sickan_25:

Hade beställt två stycken från Telia, en 40mm guld och en 44mm svart. Leveranstid 7/12...

Kollade iStockNow och körde till Emporia och köpte dem över disk istället!

Gps?

Ursprungligen av iceman11:

Gps?

Nu är jag inte helt med på vad du menar, men det är modellen med "bara" Wifi, inte 4G.

AppleCare till AW4?

Köpte ni till AppleCare till AW4?

Jag var lite tveksam fast valde tillslut att betala de 999kr extra som AppleCare kostar till AW4. Kikar man på vad Apple tar för reparationer utanför garantin är det ganska kostsamt att tappa klockan i badrumsgolvet så skärmen spricker.

Nu fick jag betala 999kr och en reparation har en självrisk på 589kr. Går att använda 2ggr under två år. Alltså så loosar jag max 999kr om inget händer med klockan och får betala knappt 1600kr om den pajar. Ser mig själv inte som en klantig person fast då jag har den runt armen dagarna i ända är det lätt att något händer, speciellt med två barn som far runt som två minioner

Apple tar dessa priser för AW4 reparationer,

Apple Watch Series 4 (GPS) Aluminium, Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS)
3 523,63 kr

Apple Watch Series 4 (GPS + Cellular) (Aluminium), Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS + Cellular)
4093,63 kr

Ursprungligen av andlin76:

Köpte ni till AppleCare till AW4?

Jag var lite tveksam fast valde tillslut att betala de 999kr extra som AppleCare kostar till AW4. Kikar man på vad Apple tar för reparationer utanför garantin är det ganska kostsamt att tappa klockan i badrumsgolvet så skärmen spricker.

Nu fick jag betala 999kr och en reparation har en självrisk på 589kr. Går att använda 2ggr under två år. Alltså så loosar jag max 999kr om inget händer med klockan och får betala knappt 1600kr om den pajar. Ser mig själv inte som en klantig person fast då jag har den runt armen dagarna i ända är det lätt att något händer, speciellt med två barn som far runt som två minioner

Apple tar dessa priser för AW4 reparationer,

Apple Watch Series 4 (GPS) Aluminium, Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS)
3 523,63 kr

Apple Watch Series 4 (GPS + Cellular) (Aluminium), Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS + Cellular)
4093,63 kr

Å andra sidan om inget händer så har du betalt pengar i onödan
Själv har jag drulle som täcker allt 600kr självrisk ingår i hemförsäkringen! Aldrig haft problem få ut pengar, tappade 3 st Actionkameror vid en hunddragstävling. Fick ut 9800kr 2 dagar senare!
Men vet man om att man brukar ha otur kanske de är värt, jag kör med hemförsäkringen i alla fall och den har fungerat klockrent

Med wi-fi Modellen, kan man ringa med klockan utan att telefonen är på samma nätverk eller i närheten? Alltså om klockan är på ett nätverk

Ursprungligen av andlin76:

Köpte ni till AppleCare till AW4?

Jag var lite tveksam fast valde tillslut att betala de 999kr extra som AppleCare kostar till AW4. Kikar man på vad Apple tar för reparationer utanför garantin är det ganska kostsamt att tappa klockan i badrumsgolvet så skärmen spricker.

Nu fick jag betala 999kr och en reparation har en självrisk på 589kr. Går att använda 2ggr under två år. Alltså så loosar jag max 999kr om inget händer med klockan och får betala knappt 1600kr om den pajar. Ser mig själv inte som en klantig person fast då jag har den runt armen dagarna i ända är det lätt att något händer, speciellt med två barn som far runt som två minioner

Apple tar dessa priser för AW4 reparationer,

Apple Watch Series 4 (GPS) Aluminium, Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS)
3 523,63 kr

Apple Watch Series 4 (GPS + Cellular) (Aluminium), Apple Watch Series 4 Nike+ (GPS + Cellular)
4093,63 kr

De flesta har väl ändå "drulle" i hemförsäkringen och betalar bara självrisken på 1200-1500 kr om det händer något och 0 kr om det inte händer något...

Ursprungligen av ibeardtech:

Med wi-fi Modellen, kan man ringa med klockan utan att telefonen är på samma nätverk eller i närheten? Alltså om klockan är på ett nätverk

Testade och tog med en mobil router när jag fick ut med klockan och lämnade mobilen hemma.

Kunde ringa FaceTime röstsamtal, fast inte vanliga GSM. Samma sak att ringa till klockan, FaceTime röst gick bra fast GSM gick endast till mobilen, som var hemma.

Bevaka tråden