Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt fler äger en smart högtalare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Smarta högtalare blir allt vanligare, och de talande enheterna verkar ha fått ordentlig spridning i USA. Enligt en undersökning av Nielsen äger nästan var fjärde hushåll en smart högtalare och många planerar att köpa fler.

Läs hela artikeln här

Näe men har funderat på det länge. Alltid varit sugen på att införskaffa något så man lätt kan få bra musik i köket men har inte lyckats luska ut vad man ska köpa för något.

Äger ingen och kommer inte äga någon heller, känns (för mig) som en helt meningslös produkt, precis som med ”smarta” kylskåp.

Nej! Inget behov när det finns mycket bluetooth tillbehör som låter mig streama till befintliga anläggningen.

Har 2 st HomePods i köket som är stort.
Använder dom till timers, musik, en massa radiokanaler, samt inte minst, träna på min engelskakonversation...

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-10-01 21:19

Verkar inte som om den största högtalaren Google Home Max finns att köpa i sverige. Trist, den verkar rätt bra.

Ursprungligen av flygarn:

Verkar inte som om den största högtalaren Google Home Max finns att köpa i sverige. Trist, den verkar rätt bra.

Nej, Google har låtit bli att märka upp den på alla sätt som EU kräver så den går inte att importera och sälja här som deras mindre.

Den är bra, vi testade den i jämförelse med Sonos One och Apple Homepod för ett tag sedan.

Har Alexa och den är verkligen suverän. Bara engelska tyvärr.
Siri kör jag i alla enheter jag kan men HomePod är ett givet köp när den kommer till Sverige. Ser verkligen fram emot att Siri blir bättre. Borde komma närsomhelst nu då de bytte chef på Siri för ett år sedan och anställde massa nytt folk i våras.
Google vill jag helst inte ha in i hemmet på det viset. Hade deras slogan fortfarande varit, Dont be evil, så kanske.

Smarta högtalare finns lite överallt hemma, växlar mellan Alexa, Google Home och HomePod för att utvärdera vilka som ger mest relevanta svar och hur bra de lyssnar i olika situationer. Håller med om att de mest används för att lyssna på musik med - ganska normalt då det är en högtalare

Använder f.n. Marshall Voice hemma med Alexa (lanserades i går på vissa marknader), då jag arbetar för företaget bakom dem. Och jag måste säga, efter att ha testat både Google Assistant-högtalare och nu Alexa, att jag tycker betydligt bättre om Alexas "rakare" personlighet. Jag tycker även att Alexa är bättre på att uppfatta instruktioner, speciellt i förhållande till musikuppspelning till olika individuella högtalare eller grupper.

Svagheten för båda röstassistenterna är helt klart deras respektive appar (Alexa resp. Google Home), som jag helst undviker. Här skulle man behöva ta in en UI/UX-konsult (gärna från Apple).

1
Bevaka tråden