Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av bilder i iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-02 09:41

Anslöt nyss en iPhone till ITunes och gjorde in backup för att sedan återställa den till en annan telefon. Nu ser jag att inga bilder kom med... Ska det vara så, omfattas inte bilderna av säkerhetskopian?

Ursprungligen av lensv:

Anslöt nyss en iPhone till ITunes och gjorde in backup för att sedan återställa den till en annan telefon. Nu ser jag att inga bilder kom med... Ska det vara så, omfattas inte bilderna av säkerhetskopian?

Nej, de synkas via iCloud.

Edit: Så långt som jag vet, men jag kör inte backup via itunes så jag kan ha fel

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-02 14:34

Synkas är en annan sak. Det är backup som jag syftar på nu. Någon som har koll?

Ursprungligen av lensv:

Synkas är en annan sak. Det är backup som jag syftar på nu. Någon som har koll?

Det är just det. Foton ingår inte i iCloud backup. Jag är bara osäker på hur det är för iTunes backup

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-02 15:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är just det. Foton ingår inte i iCloud backup. Jag är bara osäker på hur det är för iTunes backup

Nu gäller förvisso frågan backup till iTunes, men även om det skulle röra sig om iCloud borde en restore ändå hämta hem bilderna i återställningsprocessen, även om de inte ingår i själva backup-filen.

Ser nu även att låtar och videor saknas, så någonting måste vara fel. Frågan är vara vad?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-03 10:51

Ahh… Då är m.a.o. inte en backup någon fullständig säkerhetskopia i det här fallet. För att få med allt måste alltså även en komplett synkronisering göras till datorn/iTunes... Stämmer det?

Senast redigerat 2018-10-03 15:21
Ursprungligen av lensv:

Ahh… Då är m.a.o. inte en backup någon fullständig säkerhetskopia i det här fallet. För att få med allt måste alltså även en komplett synkronisering göras till datorn/iTunes... Stämmer det?

Yepp. Det är min uppfattning också.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-10-03 19:18
Ursprungligen av barbapappa_86:

Yepp. Det är min uppfattning också.

Synd att Apple inte förtydligar detta. Det här är lätt att missa och om man bara ska göra en backup inför exempelvis en reparation, kan det bli en bitter upplevelse när man senare ska återställa säkerhetskopian.

1
Bevaka tråden