Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .

HURRA! Paketet är på väg från Kina!

Ursprungligen av primu[s]®:

HURRA! Paketet är på väg från Kina!

Tillkommer moms och andra avgifter - Kina.......

Nu är fantastical uppdaterad med nya komplikationer.

Dessvärre så gillade jag inte deras stora komplikation för infografurtavlan så jag fortsätter med kalender där fast...

Om jag sätter fantasticals lilla komplikation till höger om kalender så får jag extra information som gör att jag kan se hur länge nästa notering räcker.

Det blev ganska bra.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är fantastical uppdaterad med nya komplikationer.

Dessvärre så gillade jag inte deras stora komplikation för infografurtavlan så jag fortsätter med kalender där fast...

Om jag sätter fantasticals lilla komplikation till höger om kalender så får jag extra information som gör att jag kan se hur länge nästa notering räcker.

Det blev ganska bra.

Är det steg längst ner till vänster? Vad heter komplikationen?

Ursprungligen av adress@mac:

Tillkommer moms och andra avgifter - Kina.......

Öh, nej? Det är Apple som skickar den.

Ursprungligen av SirGadden:

Är det steg längst ner till vänster? Vad heter komplikationen?

Japp, Pedometer ++

Enkel och trivsam, helt rätt för en Watchapp

Handgjort läderarmband från Finwatchstraps till min 40mm series 4

https://finwatchstraps-se.com

Ursprungligen av Pulver:

Handgjort läderarmband från Finwatchstraps till min 40mm series 4

https://finwatchstraps-se.com

Ruggad stil

Tufft

Ursprungligen av Pulver:

Handgjort läderarmband från Finwatchstraps till min 40mm series 4

https://finwatchstraps-se.com

Vad gick det på med frakt och kronor ?

Ursprungligen av adress@mac:

Vad gick det på med frakt och kronor ?

Jag beställde direkt från hemsidan och gjorde lite specialval och då gick det på:

Citat:

Subtotal
€49.00

Shipping
€7.70

VAT
€9.48

Total
€56.70 EUR

Men man kan även beställa från hans Etsysida (utan så många specialval) och då blir det antagligen lite billigare:

https://www.etsy.com/shop/finwatchstraps/

Det är förövrigt detta:

https://finwatchstraps-se.com/collections/str...

Men jag har ändrat till:

38mm black (passar 40mm) - Hållaren
Small - längden
Military Grey - färgen
Zulu Style - spännet
Black - Tråden

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är fantastical uppdaterad med nya komplikationer.

Dessvärre så gillade jag inte deras stora komplikation för infografurtavlan så jag fortsätter med kalender där fast...

Om jag sätter fantasticals lilla komplikation till höger om kalender så får jag extra information som gör att jag kan se hur länge nästa notering räcker.

Det blev ganska bra.

Hur fick du in Pedometer där? Har appen med men finns inte att lägga till :S

Ursprungligen av ibeardtech:

Hur fick du in Pedometer där? Har appen med men finns inte att lägga till :S

Prova att välj den i klockan, inte via Watch appen på mobilen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-07 18:13

Älska detta "påskägget"

Att bara skruva lite på kronan för att lysa upp urtavlan utan att behöva resa och vinkla armen. Gillas

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-07 21:07
Ursprungligen av zinned:

Älska detta "påskägget"

Att bara skruva lite på kronan för att lysa upp urtavlan utan att behöva resa och vinkla armen. Gillas

https://david-smith.org/resources/crownwake.gif

Detta är inget nytt för AW4, jag har det på min 3:a också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-08 09:24
Ursprungligen av mattiL:

Detta är inget nytt för AW4, jag har det på min 3:a också.

Mycket möjligt, ligger ju i OS:et. Har dock inte kört watchOS 5 förrän de släppte det skarpt så har varit lite svårt att känna till tidigare

Ursprungligen av primu[s]®:

HURRA! Paketet är på väg från Kina!

"Ett mekaniskt fel har orsakat en försening. Vi uppdaterar leveransdatum så snart som möjligt."

Med tanke på resvägen så undrar jag om jag någonsin kommer få se mitt paket?

Senast redigerat 2018-10-08 11:07
Ursprungligen av mattiL:

Detta är inget nytt för AW4, jag har det på min 3:a också.

Ursprungligen av zinned:

Mycket möjligt, ligger ju i OS:et. Har dock inte kört watchOS 5 förrän de släppte det skarpt så har varit lite svårt att känna till tidigare

Ska vi ha den diskussionen så introducerades det för Serie 2 och WatchOS 3. Så det är definitvt en nyhet för Zinned som kommer från en S0:a.

Det är, emellanåt, en rätt användbar funktion

https://9to5mac.com/2016/09/28/how-to-gradually-wake-apple-watch-series-1-2-digital-crown-video/

WPA2 Enterprise

Någon annan som inte kan koppla upp klockan mot nätverk med WPA2 Enterprise?
Det var ju utlovat att det skulle funka i och med iOS5 och det var därför jag slog till på klockan nu.

Tyvärr funkar det inte för mig (och inte andra heller om man kollar på Apples support forum) men det hade varit intressant att se om det är någon som får det att funka här?

Jag får upp möjligheten att logga in på nätverket med användarnamn och lösen men efter första påloggningen så antingen kan klockan inte logg app igen utan står och tuggar eller så får jag upp en ruta om att lösenordet är fel (vilket det inte är). Störigt!

Apple Watch 4 gillar inte att ställas om till sommartid (och kanske inte till vintertid heller).
Saxat från MacWorld https://macworld.idg.se/2.1038/1.708428/somma...
Är väl inte klockan i sig utan WatchOS som måste fixas. Pinsamt Apple!

Ursprungligen av CekariYH:

Apple Watch 4 gillar inte att ställas om till sommartid (och kanske inte till vintertid heller).
Saxat från MacWorld https://macworld.idg.se/2.1038/1.708428/somma...
Är väl inte klockan i sig utan WatchOS som måste fixas. Pinsamt Apple!

Det är inte så lite konstigt att de missar så ofta på omställningen mellan sommar och normaltid...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte så lite konstigt att de missar så ofta på omställningen mellan sommar och normaltid...

Precis vad jag också tycker...

  • Medlem
  • 2018-10-08 18:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte så lite konstigt att de missar så ofta på omställningen mellan sommar och normaltid...

Det är Apples sätt att lobba för att vi ska slippa det här otidsenliga tramsiga fibblandet med klockorna varje vår och höst. Låt tiden vara!

Ursprungligen av Ljung:

Det är Apples sätt att lobba för att vi ska slippa det här otidsenliga tramsiga fibblandet med klockorna varje vår och höst. Låt tiden vara!

Jo, det vore väldigt skönt att få slippa eländet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 19:29
Ursprungligen av primu[s]®:

"Ett mekaniskt fel har orsakat en försening. Vi uppdaterar leveransdatum så snart som möjligt."

Med tanke på resvägen så undrar jag om jag någonsin kommer få se mitt paket?

Min klocka åker samma rutt som din, skall bli intressant om den dyker upp med UPS på onsdag

Senast redigerat 2018-10-09 16:19
Ursprungligen av Persson:

Min klocka åker samma rutt som din, skall bli intressant om den dyker upp med UPS på onsdag

Den är i Köln nu så nu blev jag lite lugnare. Nu ska man bara få ett "jagharförsöktlevereradittpaketmenduvarintehemmalapp" av UPS så att man får åka till Järfälla och hämta paketet.

Senast redigerat 2018-10-09 16:19
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-10-08 20:24
Ursprungligen av primu[s]®:

Den är i Köln nu så nu blev jag lite lugnare. Nu ska man bara få ett "jagharförsöktlevereradittpaketmenduvarintehemmalapp" av UPS så att man får åka till Järfälla och hämta paketet.

Humor!

Senast redigerat 2018-10-09 16:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 11:13
Ursprungligen av primu[s]®:

Den är i Köln nu så nu blev jag lite lugnare. Nu ska man bara få ett "jagharförsöktlevereradittpaketmenduvarintehemmalapp" av UPS så att man får åka till Järfälla och hämta paketet.

Nu är min levererad till mig! Tack UPS:-)

Senast redigerat 2018-10-09 16:20
Ursprungligen av adress@mac:

Nu väntar jag på att tullen och PostNord skall deb alla avgifter. Företaget skickar från sitt lager i Kina vilket gör att det blir kostnader och fördröjning. Leveransen till Sverige gick supersnabbt. Men sedan kom info från PostNord.
Tog kontakt med företaget i Tallin och man krediterade ett belopp på 14€ för extra kostnader. Då hade jag ändå innan fått en rabatt på köpet i efterhand (via kampanjekod jag missat på 20%). Snyggt jobbat - inget snack. Totalpris blev 43,81$. Måste vara en bra deal. Nu avvaktar jag bara avi från PostNord.......

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är fantastical uppdaterad med nya komplikationer.

Dessvärre så gillade jag inte deras stora komplikation för infografurtavlan så jag fortsätter med kalender där fast...

Om jag sätter fantasticals lilla komplikation till höger om kalender så får jag extra information som gör att jag kan se hur länge nästa notering räcker.

Det blev ganska bra.

Vad är det för pulskomplikation du har nere i högra hörnet? Gillar den...

Ursprungligen av Caol Ila:

Vad är det för pulskomplikation du har nere i högra hörnet? Gillar den...

HeartWatch

Bevaka tråden