Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Innis:

Hur kan EarPods vara mindre benägna att ramla ur öronen när dom har samma form som AirPods.
Men med skillnaden att dom har kablar som påverkar dom och gör det lättare att ryckas ur öronen.

Har du provat själv? För mig fungerar det inte. Samt att dom trycker för hårt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-06 19:23
Ursprungligen av calinou:

Har du provat själv? För mig fungerar det inte. Samt att dom trycker för hårt.

Ja jag har både EarPods och AirPods. Båda sitter bra i mina öron men med EarPods så ramlar dom ur mycket mycket lättare eftersom det är kabeln som påverkar dom.
Hur kan AirPods trycka hårdare när båda har samma form? Då borde EarPods trycka lika hårt.

Ursprungligen av Innis:

Ja jag har både EarPods och AirPods. Båda sitter bra i mina öron men med EarPods så ramlar dom ur mycket mycket lättare eftersom det är kabeln som påverkar dom.
Hur kan AirPods trycka hårdare när båda har samma form? Då borde EarPods trycka lika hårt.

Dom har inte riktigt samma passform. Använder bara 1 st EarPods/hela natten och byter av beroende på om jag vrider huvudet på höger eller vänster sida. Det kan man inte göra med AirPods. Dels att dom dom ramlar av samt dels att man jag hittar inte den andra när jag ska byta sidan.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-08 21:10
Ursprungligen av calinou:

Dom har inte riktigt samma passform. Använder bara 1 st EarPods/hela natten och byter av beroende på om jag vrider huvudet på höger eller vänster sida. Det kan man inte göra med AirPods. Dels att dom dom ramlar av samt dels att man jag hittar inte den andra när jag ska byta sidan.

Tveklöst samma storlek

Sitter helt okej för mina örontrumpeter! Men jag är impad av ljudet samt att det går att blåsa på rejält innan det börjar låta illa!

Rensat bort lite – håll er till ämnet AirPods i denna ljuvliga tråd!

Storasyster till Apple AirPods kanske: https://macworld.idg.se/2.1038/1.710103/apple...
Kalas att slippa leta vänster-höger och rätt snygga om dom nu blir sådär.
Nu använder jag inte såna lurar ute, men skulle ju funka kalas hemma., men blir väl skitdyra.

Är det olika form på earpods och airpods? Har funderat på airpods, men har dissat dem då earpods passar riktigt dåligt i mina öron. Använder tyvärr ett annat noname fabrikat istället.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-20 19:38

De ser lika ut men AirPods sitter bättre i mina öron än EarPods. Kanske beror på tyngden av kabeln....

Hittade just intressant statistik: Airpods är Apples bästsäljande produkt någonsin inom två år från lanseringen OCH sökintresset via Google har ökat med 500% jämfört med december 2017.

Citat:

According to my estimate, Apple is on track to sell approximately 40 million pairs of AirPods in 2019, representing close to 90% year-over-year growth. There are already at least 25 million people wearing AirPods.

9to5mac som skriver baserat på en artikel hos Above Avalon.

Tänker mig att teamet bakom Airpods badar i champagne och regelbundet får bonus-utbetalningar i form av aktier eller nått sånt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-02-12 17:42
Ursprungligen av Ida Blix:

Hittade just intressant statistik: Airpods är Apples bästsäljande produkt någonsin inom två år från lanseringen OCH sökintresset via Google har ökat med 500% jämfört med december 2017.

9to5mac som skriver baserat på en artikel hos Above Avalon.

Tänker mig att teamet bakom Airpods badar i champagne och regelbundet får bonus-utbetalningar i form av aktier eller nått sånt.

Men det är verkligen en galet bra produkt. Så enkel och så genial. Och få ihop en enkel och genial produkt är få förunnat. Så all lycka välgång både till teamet och till Apple.

De svarta airpodsen ser sjukt mycket snyggare ut än dom vita, är det nån som vet om det snackas om fler färger än så?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-15 22:06
Ursprungligen av majkel_östm:

De svarta airpodsen ser sjukt mycket snyggare ut än dom vita, är det nån som vet om det snackas om fler färger än så?

Apple säljer inga svarta Airpods. De du sett är antagligen bluetooth-hörlurar av annat märke som kopierat designen. Det finns också företag som lackerar om original Airpods och säljer, eller erbjuder sig att lackera dina äkta airpods i en annan färg, om du skickar in dem.

Ursprungligen av IngoX:

Apple säljer inga svarta Airpods. De du sett är antagligen bluetooth-hörlurar av annat märke som kopierat designen. Det finns också företag som lackerar om original Airpods och säljer, eller erbjuder sig att lackera dina äkta airpods i en annan färg, om du skickar in dem.

Det sägs att AirPods 2 kommer finnas i svart och vitt.
Så media har svarta photoshoppade AirPods tillsammans med nyheten lite varstans.
Han kanske syftar på det ?‍♂️

Tänkte snabbt bara kolla (ber om ursäkt om det tagit upp tidigare) om man kan köpa nytt fodral (airpods2) till gamla lurar? Så man får den trådlösa laddningen? Kan ju vara onödigt kanske, för om det funkar, så vet jag inte prislappen?

Vet vi något om de nya lurarna är mer vatten/svett-tåliga?

Ursprungligen av pjnorman:

Tänkte snabbt bara kolla (ber om ursäkt om det tagit upp tidigare) om man kan köpa nytt fodral (airpods2) till gamla lurar? Så man får den trådlösa laddningen? Kan ju vara onödigt kanske, för om det funkar, så vet jag inte prislappen?

Vet vi något om de nya lurarna är mer vatten/svett-tåliga?

Det går att köpa laddningsfodralet löst, och då får du trådlös laddning till dina gamla AirPods. Kostar 995 kronor hos Apple:
https://www.apple.com/se/shop/product/MR8U2/t...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det går att köpa laddningsfodralet löst, och då får du trådlös laddning till dina gamla AirPods. Kostar 995 kronor hos Apple:
https://www.apple.com/se/shop/product/MR8U2/t...

Tack, för snabbt svar! Det blir nog att köpa hela paketet, nytt.

Ville bara berätta en grej.

Mina AirPods (gen 1) låg i sin Case och blev olyckligtvis körda genom tvättmaskinen. Enligt utsago (det var inte jag som gjorde det) så när Casen öppnades så kom det inget vatten ur den, så luckan verkar har varit stängd hela tiden.

Jag testade dom inte förs 72 tim senare.
Dom funkar!
Parkoppling, Ljud, Laddning etc verkar funka som det ska.

Håller på att testa om batterierna är på samma nivå som tidigare, men det ser bra ut i nuläget.

Tåliga jäklar detta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-01-16 20:14

2016 blev Phil Shiller blev hånad när han presenterade beslutet att slopa hörlursuttaget på iPhone 7 som något ”modigt”. Nu är det ett undantag att det släpps någon ny mobil med hörlursuttag.

Apple tjänar stora pengar på sina Airpods, och alla andra tillverkare vill ha del av kakan. Även om Airpods inte var de första trådlösa lurarna, så startade de upp ett nytt konsumentsegment.

Why Everyone is Copying AirPods: Explained!

Skrev en liten mini-recension om AirPods Pro på Teknikveckan, kan lika gärna slänga in den här också, kanske någon som har nytta av den!

När mina gamla Phiaton BT 220 NC gick sönder under vår resa till Kanarieöarna i julas (mitt tredje par, de har varit de bästa NC-lurarna jag ägt), bestämde jag mig för att köpa ett par AirPods Pro.

Mitt första intryck var att de var okej, men skapade ett ganska kraftigt "tryck" i örat (som en del får huvudvärk av). Smidigheten att byta mellan prylar är ju svår att slå, även om jag hade hoppats på en ännu enklare hantering.

Nu är det dock så att jag köper brusreducerande lurar i första hand för brusreduceringens skull, och jag märkte ganska fort den första dagen att det fanns en hel del att önska där. I synnerhet har de svårt att hantera "susande" ljud, som t ex fläktljudet i bilen, eller andra lite mer högfrekventa ljud. Spisfläkten hemma tränger också igenom alldeles för mycket. Detta problem har även Bose på sina NC-lurar, däremot löser Sony och ovan nämnda Phation det väldigt bra.

Så, ganska besviken, bestämde jag mig för att köpa ett par Sony WF-1000XM3 istället. Dessa var dock helt katastrofdåliga, ljudet lät som ett par 50-kronorslurar och NC:n var i princip obefintlig! Sannolikt hade jag fått ett par trasiga lurar, men jag orkade helt enkelt inte mecka mer, så jag lämnade tillbaka Sony-lurarna och behöll AirPodsen.

Detta var ungefär 20 dagar sen. Sen dess har jag konstaterat att Ja – AirPodsen är kanonsmidiga med sin laddning, parkoppling och mikrofon! Men brusreduceringen är klart undermål för ett par lurar i denna priskategori. Det känns dessutom som den blir sämre och sämre för varje dag till och med. Där de exellerar är när man har dem utomhus, många andra NC-lurar låter fruktansvärt när det blåser direkt mot dem, eller när mössan ligger mot. AirPods Pro är definitivt bäst i klassen på detta!

Vidare så är det på tok för mycket tekniska problem. Siri som knappt hörs när man gett henne ett kommando, Batterifodralet som vägrar visa hur mycket laddning det har (har fått fram den siffran en eller två gånger totalt), lurar i osynk, lurar som vägrar parkoppla sig om man inte lägger i dem i fodralet och tillbaka, osv. Det är nästan så jag funderar på om jag har fått ett defekt par!?

Sammanfattning:
Plus
+ Smidighet. Har man Apples ekosystem funkar det väldigt bra.
+ Mycket bra räckvidd. Den bästa jag sett på ett par Bluetooth-enheter.
+ Extremt bra brusreducering när det blåser och när det ligger objekt mot lurarna i fråga (som t ex en mössa eller kudde).

Minus
- Generellt sämre NC än förväntat. Om mina gamla Phiaton ligger på 4 av 5, så ligger dessa på 3- eller möjligen 2+.
- Lösningen är väldigt dålig på att varna för lågt batteri. Helt plötsligt är det bara slut. Här finns det gott om lösningar som är betydligt vassare, och det ska ju knappast vara så svårt att informera användaren att batteriet har typ 10% kvar…
- Tekniska problem.

Om mig: Jag har spenderat runt 20k på olika lurar de senaste åren. Kan inte använda Over Ear-lurar eftersom jag blir för varm om huvudet, annars är Sony WH-1000X-serien bäst i klassen (Bose QC är också väldigt bra, men har som sagt problem med susande ljud). I övrigt hittade jag Phiaton för några år sen och har kört totalt 3 par med deras BT 220NC (de har lite kvalitetsproblem på sladdar och hölje).

  • Medlem
  • Urshult
  • 2020-02-04 08:15

Ni som har Airpods pro, hur upplever ni att dom sitter i öronen?
Jag har icke "apple-kompatibla öron" så airpods satt inte fast i mina öron. Så med den nya designen så borde dessa sitta bättre. Men hade velat veta innan jag lägger en beställning.

Ursprungligen av nufc78:

Ni som har Airpods pro, hur upplever ni att dom sitter i öronen?
Jag har icke "apple-kompatibla öron" så airpods satt inte fast i mina öron. Så med den nya designen så borde dessa sitta bättre. Men hade velat veta innan jag lägger en beställning.

De sitter bra, som lurar med "gummiplopp" generellt gör.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-04 09:31
Ursprungligen av nufc78:

Ni som har Airpods pro, hur upplever ni att dom sitter i öronen?
Jag har icke "apple-kompatibla öron" så airpods satt inte fast i mina öron. Så med den nya designen så borde dessa sitta bättre. Men hade velat veta innan jag lägger en beställning.

Det är ingen annan än du som har dina öron så ingen kan ge ett definitivt svar. Du kan alltid lämna tillbaka dem om du inte tycker att de fungerar för dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-04 10:06
Ursprungligen av carlsson:

De sitter bra, som lurar med "gummiplopp" generellt gör.

Generellt kanske, men på tex mig sitter inte in-ear bra. Inte testat AirPods Pro, men många andra, inga av dem sitter bra. Glider sakta ur sitt läge så man får ständigt peta in dem igen. Vanliga AirPods sitter dock som en dröm på mig. Ping @nufc78

Har en fråga kring airpods pro.
Hur funkar det om man har två iPhones med olika Apple-ID? Har en jobbtelefon med annat id och undrar hur det funkar med dessa om jag exempelvis lyssnar på musik via min privata lur och det ringer i jobbluren, går det då snabbt & enkelt att koppla över till den telefonen?
(Har ett par vanliga BT lurar nu men folk hinner ju lägga på innan jag synkat över lurarna till den andra telefonen.)

Ursprungligen av Sledde:

Har en fråga kring airpods pro.
Hur funkar det om man har två iPhones med olika Apple-ID? Har en jobbtelefon med annat id och undrar hur det funkar med dessa om jag exempelvis lyssnar på musik via min privata lur och det ringer i jobbluren, går det då snabbt & enkelt att koppla över till den telefonen?
(Har ett par vanliga BT lurar nu men folk hinner ju lägga på innan jag synkat över lurarna till den andra telefonen.)

Det är inget användningsfall som jag skulle rekommendera...

De skulle lägga på då också:)

Och det har ingenting med att du har olika Apple-Id att göra. Lurarna är bara uppkopplade mot en enhet i taget oavsett Apple-id

Men med mina Bose QC35 så skulle det nog gå bättre.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inget användningsfall som jag skulle rekommendera...

De skulle lägga på då också:)

Och det har ingenting med att du har olika Apple-Id att göra. Lurarna är bara uppkopplade mot en enhet i taget oavsett Apple-id

Men med mina Bose QC35 så skulle det nog gå bättre.

Antog att det skulle vara så.
Har ett par in-ear lurar idag men med kabel mellan lurarna. Det är smidigt när man vill ta av lurarna för att snabbt prata med någon, så hänger de kvar runt nacken, men sämre när man vrider på huvudet och kabeln fastnar i något och ena luren trillar ur.
Vill inte ha stora over-ear lurar till vardags utan trivs bra men mindre in-ear. Använder lurarna idag bara till att lyssna på pod, ringa och lite musik. Så egentligen inga jättekrav på ljudkvalité men plus med ANC och att de verkar ha bra mic så den man pratar med hör vad man säger. Ex sony’s WF-1000XM3 verkar ha bra ljud och ANC men dålig mic.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-02-11 10:28

Strular batteriprocenten för er andra med gamla airpods?

Använder sällan mina mer än runt 45 min och sist jag använde dem länge räckte de runt 2,5 timme med musik så blev lite orolig nu när de började varna om lågt batteri efter 30 min. Hade tid att testa idag och nu dog ena luren efter 1,5 timme med ungefär halva tiden samtal och halva musik. De låg på 3% nästan en timme innan den dog.

  • Medlem
  • 2020-02-11 12:22

Mina är också tvärslut, även här är det den vänstra snäckan som dör först. Jag kan lyssna musik i 60 min eller prata i telefon ca 20 minuter. Inga varningar om låg batterinivå hörs, dom tvärdör direkt.
Batterier är en förbrukningsvara. Jag har en bevakning på prisjakt, förhoppningsvis kommer det någon liten sänkning framöver. (Även om det inte blir många ören)

Vänstra podden dog

Min vänstra AirPod Pro fick det röda utropstecknet för första ggn för några veckor sedan, ljudet försvann i den. Jag nollställde och vips så funkade den igen, för några dagar sedan samma sak, och återigen igår men denna gång får jag inte igång den igen. Ringde Apple och dom skickar en ny med bud om några dagar. Smidigt.

Är ute och reser för tillfället så jag får klara mig med högra podden i några dagar.
Få bli podcasts istället för film på tåget.
Jag överlever.

Bevaka tråden