Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google-fest ikväll hos 99 – fira med oss

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är dags för nästa stora höst-event, och den här gången är det Google som håller hov, med nya mobiler och andra produkter att avtäcka. Vi bjuder på försnack från studion.

Läs hela artikeln här

Spännande!

Google Pay till svenska banker.
Nya Chromecast med BT.
Pixel 3 (den mindre modellen).

nej jag vill se en youtube live sändning alltid älskat det uppläget ni har haft men det får väl gå ändå för den här gången.

Ursprungligen av TechDante:

nej jag vill se en youtube live sändning alltid älskat det uppläget ni har haft men det får väl gå ändå för den här gången.

Vi gillar också live, och det blir det absolut mer av framöver. Just den här gången är det ett tekniskt problem som hindrar, så försnacket blir förinspelat och så passar vi på att prova forumet under själva eventet.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Google Pay till svenska banker.
Nya Chromecast med BT.
Pixel 3 (den mindre modellen).

Ja, det fetade blir det i alla fall till Länsförsäkringar i så fall. Fick detta meddelande redan i slutet av juni:

”Just nu arbetar vi tillsammans med våra leverantörer för att stödja Fitbit Pay och Garmin Pay med ambition att lansera till sommaren. Därefter följer stöd för Samsung Pay strax efter sommaren och Google Pay så snart de lanserar i Sverige. Vad gäller Apple Pay finns det inga fattade beslut, så just nu kan vi varken säga om eller när vi ansluter oss till den betaltjänsten”.

Apple Pay kan vi nog glömma.

Här kommer vårt försnack inför kvällens Google-event. Här i tråden kommer vi att hålla låda under eventet, hoppas ni vill hänga med oss! Nyheter kommer det förstås också och efter alltihopa kommer ett avsnitt av podden som summerar det roligaste/viktigaste.

Redan nu vågar jag gå ut med att veckans quiz kommer handla om kvällens event

Spännande teaser från Google!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 14:55
Ursprungligen av Zeugma:

Spännande teaser från Google!

Jag gillar den, antyder att det är något stort på g i kväll. Jag är taggad!

Nu är eventet igång, och Google utlovar mycket fokus på "hälsa".

Nu kör vi

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 17:13

Intressant, han pratar om att enheterna ska ha säkerhetskretsar likt de som använts i deras datacenter tidigare. Bättre säkerhet i telefonen är aldrig fel!

Google Home Hub!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 17:25
Ursprungligen av Zeugma:

Google Home Hub!

Jag gillar vad jag ser! Har länge kikat på Amazon Echo-motsvarigheten, men det här kan nog faktiskt vara mer intressant. Hoppas bara den kommer till Sverige (gissar att det kommer mässas en hel del här i kväll).

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 17:35

USA, UK och Australien för Home Hub. Blev ingen smart skärm för mig den här gången heller

149 dollar, blir det cirka 1500 SEK?

Edit: Nähä, inte här...

Ursprungligen av Zeugma:

149 dollar, blir det cirka 1500 SEK?

Edit: Nähä, inte här...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 17:49
Ursprungligen av jakobnilsson:

Men Google, varför vill ni inte ha mina pengar!

Top Shot!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 18:03

Kul ändå att en hel del funktioner verkar komma till Pixel och Pixel 2-telefonerna efterhand, de överges inte likt vissa andra Android-aktörer tenderar att göra när nytt flaggskepp lanseras (nämner inga namn).

Ingen Pixel i Sverige...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 18:10
Ursprungligen av Zeugma:

Ingen Pixel i Sverige...

Tolv nya länder, men återigen inte Sverige. De har ju svenska chefer inom Google, varför sätter ingen ner foten? #besviken

Nu blev man köpsugen. Gråimport från Tyskland får det bli. Hub Slate Pixel vilken skall man välja??

Ursprungligen av ekloev:

Tolv nya länder, men återigen inte Sverige. De har ju svenska chefer inom Google, varför sätter ingen ner foten? #besviken

Trist. Med tanke på alla nya kamerafunktioner hade jag nog köpt en Pixel 3.
Jag tror inte Googles Pixlar kommer till Sverige, alls. Det ligger troligen något strategiskt beslut bakom.

Ursprungligen av Zeugma:

Trist. Med tanke på alla nya kamerafunktioner hade jag nog köpt en Pixel 3.
Jag tror inte Googles Pixlar kommer till Sverige, alls. Det ligger troligen något strategiskt beslut bakom.

Nattfunktionen kom ju även till P1, P2. Frågan är om burst-grejen (minns inte namnet) kommer till P2, som ändå har Visual Core? Likadant AI-funktionen för zoom.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 18:37
Ursprungligen av matssoderstrom:

Nu blev man köpsugen. Gråimport från Tyskland får det bli. Hub Slate Pixel vilken skall man välja??

Jag är galet sugen på Pixel Slate, om det bara går att aktivera svenska tecken via mjukvara kan jag leva med att tangenterna inte finns på tangentbordet. Blir platta, penna och tangentbord! Är sugen på Hub också, men där känns det lite mer osäkert exakt vad som kommer stödas på svenska marknaden. Användningsområdena där är ju lite smalare än hos en platta, och är det då delar som inte fungerar känns produkten inte lika värd.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-09 18:38

Flip to Shhh är för övrigt en av de mest roligt namngivna funktionerna på länge.

De var lite omotiverat kaxiga inför eventet va? Ni tror ni vet allt... Vi visste ju typ allt det här?

Bevaka tråden