Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda raderade foton. Går det?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är sen av mig och började använda iCloud för några månader sedan. Smart kände jag att ha fotona där också. Idag klagade mobilen på att det var dåligt med plats. Så jag raderar 270 bilder i tron att de skulle vara kvar på iCloud, det var de såklart inte.

Går det rädda?!?!?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-24 21:49
Ursprungligen av Annkina:

Jag är sen av mig och började använda iCloud för några månader sedan. Smart kände jag att ha fotona där också. Idag klagade mobilen på att det var dåligt med plats. Så jag raderar 270 bilder i tron att de skulle vara kvar på iCloud, det var de såklart inte.

Går det rädda?!?!?

Verkar så, om du är snabb:
https://www.imore.com/how-connect-icloud-iclo...

Ursprungligen av mattiL:

Tyvärr var jag så "duktig" att jag tömde papperskorgen direkt på mobilen så jag hittar inget att rädda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-25 16:28

Googla på Undelete files Mac

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-09-25 17:23
Ursprungligen av kenjon:

Googla på Undelete files Mac

Fast detta är på IOS.. ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-09-26 08:15

Byt ut Mac mot iOS eller iPhone då.
T ex FonePaw iPhone Data Recovery. Jag vet inte om det funkar, men kanske värt ett försök.

Jag är lite osäker på vad du menar med "tömt papperskorgen på mobilen". Jag antar att du menar att du har tömt "senast raderade" - vilket annars är den normala säkerhetsventilen

(Bara för att vara säker på att vi inte glömmer att lyfta på alla stenar)

Tips för framtiden är att gå till Inställningar > Bilder och aktivera Optimera iPhone-lagring. Då kommer inte telefonen klaga oavsett hur många foton du har, så länge du har tillräckligt med iCloud-utrymme.

1
Bevaka tråden