Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som köpt Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 467 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Persson:

Nu är min levererad till mig! Tack UPS:-)

Samma här! Mysigt med unboxing ikväll!!

Fick min för en vecka sedan; Nike-modellen.

Största reflektion hittills: batteritiden. Alltså.... vad pysslar Apple med? De anger 18 timmar.... jag får utan problem ut 36 timmar. Och då snackar jag nått samtal (via telefonen), trackar några cykelturer och svarar lite SMS samt pysslar i klockan.

Snacka om att de underdrivit batteritiden...!?

Dock skulle jag önska man kunde ställa in känsligheten i vristvridningen för att tända klockan. Tycker min tänds ofta på kvällen när jag rör armarna. En petitess, visst. Men ändå.

Ursprungligen av Grandmastermac:

Dock skulle jag önska man kunde ställa in känsligheten i vristvridningen för att tända klockan. Tycker min tänds ofta på kvällen när jag rör armarna. En petitess, visst. Men ändå.

Ja precis, eller inte dra på fullt ljus när det är mörkt i rummet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-10 16:54

Likaså är inte "känna-av-om-du-har-fallit"-funktionen speciellt kompatibel med en fotbollssupporter. Jag vet inte hur många gånger jag har varit tvungen att trycka "Jag är ok"...

Gick på vinst och förlust in på Apple på nätet igår och kust den modellen jag ville ha, alu 44mm GPS med pearl armband fanns att hämta så la en order och plockade upp den vid lunch idag på Väla. Mycket nöjd! Avbokade ordern jag la för några veckor sen som fortfarande stod för leverans sista veckan oktober. Hade även beställt på Netonnet och där var det först leverans den 1 okt, sen 8:e, sen 15:e.

Stämmer det att man inte kan spegla Spotify-appen på AW4? Kan jag inte kontrollera min musik via Spotify? Jag är inte intresserad av att tanka över musiken på min klocka utan endast byta låt, spellista etc via klockan?

Ursprungligen av zinned:

Likaså är inte "känna-av-om-du-har-fallit"-funktionen speciellt kompatibel med en fotbollssupporter. Jag vet inte hur många gånger jag har varit tvungen att trycka "Jag är ok"...

Det känner jag igen. Även några mygg som överlevt och jag skulle klappa ihjäl. Jag är ok där också

Ursprungligen av Grandmastermac:

Dock skulle jag önska man kunde ställa in känsligheten i vristvridningen för att tända klockan. Tycker min tänds ofta på kvällen när jag rör armarna. En petitess, visst. Men ändå.

Det är extra jobbigt när man sover med klockan, vet inte hur många gånger jag väckts av den lyser rätt i nyllet

Förslaget med reducerad ljus-styrka när det är mörkt i omgivningen vore kalas som andlin76 föreslår.

Ursprungligen av primu[s]®:

Stämmer det att man inte kan spegla Spotify-appen på AW4? Kan jag inte kontrollera min musik via Spotify? Jag är inte intresserad av att tanka över musiken på min klocka utan endast byta låt, spellista etc via klockan?

Jo, det går bra - spelar du upp Spotify på telefonen dyker kontroller för att byta låt mm automatiskt upp på klockan.

Däremot finns ingen Spotify-app för att lyssna på offline musik direkt på klockan utan telefon (ännu).

Ursprungligen av CekariYH:

Det är extra jobbigt när man sover med klockan, vet inte hur många gånger jag väckts av den lyser rätt i nyllet

Förslaget med reducerad ljus-styrka när det är mörkt i omgivningen vore kalas som andlin76 föreslår.

Men... slå på bioläget när du lägger dig... Problemet är löst...

Senast redigerat 2018-10-11 07:19

Registreras promenader numera som träning automatiskt?
Innan jag sålde min s2 i julas behövde jag faktiskt göra ett gympass på 30 min för att få den ringen.
Nu får jag lätt en timme med hundpromenader och jobbet.
Gick lika mycket i julas ?
Sen undrar jag varför blinkar walkie-talkie längst upp varje gång jag kollar tiden.
Måste man veta att man är redo för inkommande samtal?

Ursprungligen av Mackan1984:

Registreras promenader numera som träning automatiskt?
Innan jag sålde min s2 i julas behövde jag faktiskt göra ett gympass på 30 min för att få den ringen.
Nu får jag lätt en timme med hundpromenader och jobbet.
Gick lika mycket i julas ?
Sen undrar jag varför blinkar walkie-talkie längst upp varje gång jag kollar tiden.
Måste man veta att man är redo för inkommande samtal?

Den visar att du är redo för walkie-takie samtal - vilket kan vara vettigt. Om du ändrar så att du inte är tillgänglig så försvinner notisen.

Osäker på detta med promenader. Det har alltid räckt med promenader för mig för att nå 30 minuter - även på min S2.

Ursprungligen av Mackan1984:

Registreras promenader numera som träning automatiskt?
Innan jag sålde min s2 i julas behövde jag faktiskt göra ett gympass på 30 min för att få den ringen.
Nu får jag lätt en timme med hundpromenader och jobbet.
Gick lika mycket i julas ?
Sen undrar jag varför blinkar walkie-talkie längst upp varje gång jag kollar tiden.
Måste man veta att man är redo för inkommande samtal?

Den burrar till och frågar om jag vill tracka:a min promenader ja. Cykling; nej. Får man starta manuellt.

Men återigen; batteritiden. Shit. När jag la mig igår kväll efter 40 timmars tid (inkl det jag nämnde ovan och en natts sömnregistrering) var batteristapeln ändå på 25%. Mycket imponerande.

Ursprungligen av primu[s]®:

Stämmer det att man inte kan spegla Spotify-appen på AW4? Kan jag inte kontrollera min musik via Spotify? Jag är inte intresserad av att tanka över musiken på min klocka utan endast byta låt, spellista etc via klockan?

Du kan styra låtbyten, paus/play och volym från klockan. Inte gå in i spellistor och/eller ändra spellistor. Där kvarstår fortfarande huvudvärken med Spotify-samarbete.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men... slå på bioläget när du lägger dig... Problemet är löst...

Haha, genialt, hade helt missat/glömt detta. Tack för remindern

Ursprungligen av Grandmastermac:

Den burrar till och frågar om jag vill tracka:a min promenader ja. Cykling; nej. Får man starta manuellt.

Men återigen; batteritiden. Shit. När jag la mig igår kväll efter 40 timmars tid (inkl det jag nämnde ovan och en natts sömnregistrering) var batteristapeln ändå på 25%. Mycket imponerande.

Den frågar inte mig om mina promenader ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Den visar att du är redo för walkie-takie samtal - vilket kan vara vettigt. Om du ändrar så att du inte är tillgänglig så försvinner notisen.

Osäker på detta med promenader. Det har alltid räckt med promenader för mig för att nå 30 minuter - även på min S2.

Jag har låtit walkie talkie vara på 24/7 så känns onödigt för mig ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Den frågar inte mig om mina promenader ?

Har du ställt in att klocksn ska upptäcka träningar automatiskt?

Om inte så kommer inga frågor.

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du ställt in att klocksn ska upptäcka träningar automatiskt?

Om inte så kommer inga frågor.

Ska kolla upp detta om en stund men den väljer ju ändå att tro att jag tränar med 75 min träning på en 11 timmars dag så känns ju som om den är på.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ska kolla upp detta om en stund men den väljer ju ändå att tro att jag tränar med 75 min träning på en 11 timmars dag så känns ju som om den är på.

Nja, det som händer är att den frågar om du tränar och vill aktivera en specifik träning som du kan spara. Du får träningsminuterna även om du inte startar en träning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja, det som händer är att den frågar om du tränar och vill aktivera en specifik träning som du kan spara. Du får träningsminuterna även om du inte startar en träning.

Ok har inte fått någon sådan fråga.
Vart i inställningar hittar man den, leta en stund förut

Ursprungligen av Mackan1984:

Ok har inte fått någon sådan fråga.
Vart i inställningar hittar man den, leta en stund förut

Watchappen -> träning

Alltså, vilken fantastisk överraskning batteritiden var. När de skrev "upp till 18 timmar" så förväntade jag mig att framåt tio på kvällen att klockan skulle krokna. Men jag har 50-60% kvar (minst) när jag går till sängs. Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av primu[s]®:

Alltså, vilken fantastisk överraskning batteritiden var. När de skrev "upp till 18 timmar" så förväntade jag mig att framåt tio på kvällen att klockan skulle krokna. Men jag har 50-60% kvar (minst) när jag går till sängs. Vad gör jag för fel?

Du använder den fel (för lite)

Ursprungligen av zinned:

Likaså är inte "känna-av-om-du-har-fallit"-funktionen speciellt kompatibel med en fotbollssupporter. Jag vet inte hur många gånger jag har varit tvungen att trycka "Jag är ok"...

Åh, spännnade. Hjälp mig som inte är fotbollssupporter. Vad gör du för att trigga den?

De säger ju att funktionen kommer ge "falska" larm till bland annat aktiva personer, så kanske inget för dig att ha aktivt egentligen?

Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, spännnade. Hjälp mig som inte är fotbollssupporter. Vad gör du för att trigga den?

De säger ju att funktionen kommer ge "falska" larm till bland annat aktiva personer, så kanske inget för dig att ha aktivt egentligen?

Klappa händerna ger mig samma fenomen.

Ursprungligen av adress@mac:

Klappa händerna ger mig samma fenomen.

Oj, det har inte jag lyckats med hittills och då klappar jag händerna en del med tvååringen där hemma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 16:03
Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, spännnade. Hjälp mig som inte är fotbollssupporter. Vad gör du för att trigga den?

De säger ju att funktionen kommer ge "falska" larm till bland annat aktiva personer, så kanske inget för dig att ha aktivt egentligen?

Tja, är man en aktiv supporter med hög grad av inlevelse och irrationellt rörelsemönster i situationen så blir det lätt ganska explosiva movements Nej, det kanske är något jag bör stänga av faktiskt...

Ursprungligen av adress@mac:

Klappa händerna ger mig samma fenomen.

Det har jag inte lyckats med en enda gång...att trigga fall-detektion vid klapp alltså.

Ursprungligen av BlackSmp:

Watchappen -> träning

Alltså jag har inte fått en enda påminnelse om ”att jag känner att du tar en promenad” osv fast det där är på ?
Ändå registrerar den ju träning osv

Bevaka tråden