Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google presenterar Pixel 3 och Pixel 3 XL

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den ack så väntade tredje generationens Pixel-telefoner är här, och som väntat får den en förbättrad kamera och ska bli den mest hjälpsamma telefonen hittills.

Läs hela artikeln här

Säljes inte i Sverige. Men i och med att notchen såg så horribelt grotesk ut på Pixel 3 XL så hade jag nog inte varit intresserad ändå. De valde mycket mörka displaybilder så på eventet såg man inte så mycket av sensorhakan.
Men alla förhandsrykten var tyvärr sanna.
Bra kamera och sånt i övrigt men design är väl inte Googles styrka.

Ursprungligen av Redaktionen:

Den ack så väntade tredje generationens Pixel-telefoner är här, och som väntat får den en förbättrad kamera och ska bli den mest hjälpsamma telefonen hittills.

Läs hela artikeln här

Synd att Google gör det så svårt att lämna Apple...

Med tanke på all kritik lär Google steppa upp nästa år

Ursprungligen av Mackan1984:

Med tanke på all kritik lär Google steppa upp nästa år

Tror du det? Jag skulle gärna gå tillbaka till Android men sättet de hanterat Pixel-telefonerna de senaste åren gör det som sagt svårt.

Dock ska man väl säga att man är inte låst till Googles egna Pixel enheter med Android. Sony Xperia XZ3 verkar vara Sonys bästa mobil på åratal av de videos jag har sett om den, man får även Android 9 out of the box med den. Huawei samt OnePlus släpper nytt inom kort.
Nokia 9 och Samsung Galaxy S10 är i pipelinen till i början av 2019.

I grunden är ju ändå Google ett mjukvaruföretag på samma sätt som Microsoft och det är väl där innovationerna kommer som även andra OEM tillverkare får tillgodo så småningom.

Ursprungligen av Calle Johansson-Sundelius:

Tror du det? Jag skulle gärna gå tillbaka till Android men sättet de hanterat Pixel-telefonerna de senaste åren gör det som sagt svårt.

Pixel 2 var ju ingen dålig lur förutom alla problem/gates den hade.
Pixel 3 känns dock inte märkvärdigt bättre men däremot fulare så de måste lära sig till fjärde försöket.

Ursprungligen av johnh3:

Dock ska man väl säga att man är inte låst till Googles egna Pixel enheter med Android. Sony Xperia XZ3 verkar vara Sonys bästa mobil på åratal av de videos jag har sett om den, man får även Android 9 out of the box med den. Huawei samt OnePlus släpper nytt inom kort.
Nokia 9 och Samsung Galaxy S10 är i pipelinen till i början av 2019.

I grunden är ju ändå Google ett mjukvaruföretag på samma sätt som Microsoft och det är väl där innovationerna kommer som även andra OEM tillverkare får tillgodo så småningom.

Du har helt rätt i att Pixel-telefonerna inte är de enda alternativen, men det känns ändå som om man vill ha det allra bästa som Android kan leverera så är det Pixel man ska titta på. Googles gyllene standard.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-10-10 08:26

Presentationen är så erbarmligt pinsamma och dåligt förberedda. Klarade knappt av att se hela keynoten.

Ursprungligen av Ida Blix:

Du har helt rätt i att Pixel-telefonerna inte är de enda alternativen, men det känns ändå som om man vill ha det allra bästa som Android kan leverera så är det Pixel man ska titta på. Googles gyllene standard.

Så är det naturligtvis. Med Google har ju numera Android One programmet som är så nära stock android man kan komma. Alla nyare Nokia har det som Nokia 7.1:
https://www.nokia.com/sv_se/phones

Sen håller jag i viss mån med Tech Altar att både Microsoft och Google skulle hålla sig till mjukvaran om nödvändigt. De har inte samma affärsmodell som Apple och kommer därför i konflikt med sina OEM partners:
https://www.youtube.com/watch?v=br-7RDIcG5Q

Google gör det ju svårt även för de som gillar Pixel att byta från Iphone. Eftersom de inte säljer den i Sverige

Ursprungligen av Ida Blix:

Du har helt rätt i att Pixel-telefonerna inte är de enda alternativen, men det känns ändå som om man vill ha det allra bästa som Android kan leverera så är det Pixel man ska titta på. Googles gyllene standard.

Det kanske är så men det är inte min upplevelse.

Med tanke på den delvis pinsamt dåliga presentationen och ännu en telefon som inte är märkvärdig på något sätt, så känns det som att Google bestämt sig för att satsa på mjukvaran och mest pliktskyldigast lanserar hårdvara inom kategorier där det redan finns stenhård konkurrens, typ som en demoplattform. I princip allt nytt som visades var ju mjukvarufinesser (men trevliga sådana!).

Det finns ju hur många duktiga konkurrenter inom Android som helst för den som vill byta från iPhone/iOS. Det känns mest som en ursäkt at skylla på Pixel/Google när man väljer att inte göra det, utan det är andra anledningar (som bekvämlighet t ex).

Jag är mest intresserad av kameran och dess egenskaper vid svagt ljus. Det finns en jämförelsebild mellan Xs och P3 som är intressant. Det som jag är osäker på är vilken kamera som bäst visar läget vid fototillfället.

Jag blir misstänksam på om de medvetet försökt att felexponera Xs bilden eller om de överdriver ljuset för P3 för skillnaden känns stor och konstig.

Eller så är P3 helt enkelt totalt överlägsen på dynanisk range eller vad det nu heter.

Mig veterligt finns det ingen mobil idag som slår P20 Pro's mörkerläge som exponerar under ca 4 sekunder och flätar samma från alla sensorerna. Blir oftast inte suddigt trots tiden och man kan fotografera i i princip totalt mörker. Är helt fascinerad av hur bra det fungerar men dock inte lämpligt vid rörliga objekt. Men du tänker kanske på vanligt snabbläge och inte vad som är möjligt oavsett?

Jag är mest nyfiken på den stora skillnaden. Jag vill (oftast) att fotot ska ge en bra känsla för situationen vid fototillfället. Inte att det alltid ska bli superljust om det faktiskt är halvdunkelt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är mest intresserad av kameran och dess egenskaper vid svagt ljus. Det finns en jämförelsebild mellan Xs och P3 som är intressant. Det som jag är osäker på är vilken kamera som bäst visar läget vid fototillfället.

Jag blir misstänksam på om de medvetet försökt att felexponera Xs bilden eller om de överdriver ljuset för P3 för skillnaden känns stor och konstig.

Eller så är P3 helt enkelt totalt överlägsen på dynanisk range eller vad det nu heter.

Blir också misstänksam. Vad jag har sett tidigare så har iPhone XS och XS Max en av de bästa kamerorna. Att Google har lyckats få en så dålig bild känns märkligt. Men jag gissar att det blir rätt intensiva tester framöver från många tech sidor och Youtube kanaler.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-10 21:34

Tack för coverage följde eventet via 99 igår

Ursprungligen av Bittin^:

Tack för coverage följde eventet via 99 igår

Kul att det uppskattades

Många hävdar att den frostade glasbaksidan repas lätt. Så är det inte. Egentligen fungerar den som ett stort sandpapper. Se video:

1
Bevaka tråden