Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples tv-program kan bli gratis för Apple-användare

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny rapport om Apples satsning på eget tv-material pekar mot att programmen kan erbjudas gratis till alla som har en Apple-enhet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Västerås
  • 2018-10-11 11:48

Jag fick just en (liten barnslig idé) som kanske Apple inte nappar på i första taget. Hur får vi alla på vår lilla planet att börja jobba för de positiva teknik-språng vi kan göra? - För världens klimatsituation?
Få ut positiva exempel på att vi kan lösa bekymren med klimatet, som nog är människans värsta fiende just nu.

Citerar mig själv från en artikel jag skrev häromdagen:
Gör du inget för en fossilfri framtid kan du säkert inte få veta framöver, vad som hade skett om du hade.
Det kan innebära helt nya industrier och branscher som i symbios med varandra skapar nya tillväxtområden och möjligheter.

Apple skulle kunna vara en ypperlig kanal för detta.

Elon Musk kan sägas vara den som redan som grabb fattade galoppen, det har bevisats genom TESLA, Space-X och hans lite vilda drömmar om snabba kommunikationer i rymden.
Varför inte? Hur kan vi få ut det till Apple? Förstår ni vad jag menar?

Senast redigerat 2018-10-11 12:13
Ursprungligen av oqvist:

Jag fick just en (liten barnslig idé) som kanske Apple inte nappar på i första taget. Hur får vi alla på vår lilla planet att börja jobba för de positiva teknik-språng vi kan göra? - För världens klimatsituation?
Få ut positiva exempel på att vi kan lösa bekymren med klimatet, som nog är människans värsta fiende just nu.

Citerar mig själv i en artikel jag skrev häromdagen:
”Gör du inget för en fossilfri framtid kan du säkert inte få veta framöver,vad som hade skett om du hade.
Det kommer innebära helt nya industrier och branscher som i symbios med varandra skapar nya tillväxtområden och möjligheter”.

Apple skulle kunna vara en ypperlig kanal för detta.

Elon Musk kan sägas vara den som redan som grabb fattade galoppen, det har bevisats genom TESLA, Space-X och hans lite vilda drömmar om snabba kommunikationer i rymden.
Varför inte? Hur kan vi få ut det till Apple? Förstår ni vad jag menar?

Jag tror jag fattar vad du menar. Det vi kan glädja oss åt är ju hur Apple åtminstone för egen del numera tar rätt stort ansvar för miljöfrågan. De satsar på grön energi, återvinner mer än tidigare och minskar på skadliga kemikalier etc. Men vore så klart intressant att se vad de kunde åstadkomma om de hjälpte oss användare att också bli miljövänligare på något sätt.

Nest har ju gjort stor nytta med sin smarta hemtermostat exempelvis, den har ju sänkt energiåtgången i tomma hus genom att automatiskt dra ned temperaturen när ingen är hemma och höja igen lagom tills de boende kommer hem igen. Sånt är ju fiffigt!

Har väldigt svårt att förstå hur med tanke på allt äpplet ägnar sig för att förhindra att man själv kan laga vad man köpt: limma fast kompontenter, inte använda standardskruvar, skydda sin reparationsmanual med mera att man kan tycka att de bryr sig om miljön...

Ursprungligen av oqvist:

Jag fick just en (liten barnslig idé) som kanske Apple inte nappar på i första taget. Hur får vi alla på vår lilla planet att börja jobba för de positiva teknik-språng vi kan göra? - För världens klimatsituation?
Få ut positiva exempel på att vi kan lösa bekymren med klimatet, som nog är människans värsta fiende just nu.

Citerar mig själv från en artikel jag skrev häromdagen:
Gör du inget för en fossilfri framtid kan du säkert inte få veta framöver, vad som hade skett om du hade.
Det kan innebära helt nya industrier och branscher som i symbios med varandra skapar nya tillväxtområden och möjligheter.

Apple skulle kunna vara en ypperlig kanal för detta.

Elon Musk kan sägas vara den som redan som grabb fattade galoppen, det har bevisats genom TESLA, Space-X och hans lite vilda drömmar om snabba kommunikationer i rymden.
Varför inte? Hur kan vi få ut det till Apple? Förstår ni vad jag menar?

Enda sättet att lösa klimatfrågan är en skatt över hela världen per kilo (eller nåt sånt, fyll i termerna jag inte hittar nu tack) inverkan av klimatet.
Från att du köper in delar, tillverkar, distribuerar och köper produkten.
Detta kommer göra att företag (framförallt) kommer försöka tillverka med det miljösmartare/billigare valet, vi kunder kommer också se oss omkring efter mindre beskattade produkter osv.
Så funkar världen.

Gratis, jaja, hoppas det blir bättre än det där "car-vad det nu hette" dravlet.

Ja, Apple har och jobbar hårt för miljön, riktigt bra tom. Dom kan ju inte serva oss med en massa "måste ha" prylar utan att resurser går åt, så stor är väl inte återvinningen.
Sedan att prylarna inte är "do it yourself" är väl en annan fråga, men smart av Apple som tjänar pengar på't vare sig man gillar det eller inte.

1
Bevaka tråden