Samsung jobbar på nytt gränssnitt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Läckt mjukvara från en utvecklarportal visar upp en ny version av Samsung Experience, där den grafiska stilen går mot en klart mindre färgrik riktning.

Läs hela artikeln här

Tycker att de skulle behöva omarbeta hela Samsung Experience från grunden. När nya telefoner som galaxy s9 och note 9 laggar i butik känns det inte okej. Samsung bör börja om på ny kula och använda sig av Project Treble för att underlätta sitt egna arbete samt skapa en bättre användarupplevelse.

• Master of 🍃
  • Stockholm
  • 2018-10-10 15:43
Ursprungligen av laxan96:

Tycker att de skulle behöva omarbeta hela Samsung Experience från grunden. När nya telefoner som galaxy s9 och note 9 laggar i butik känns det inte okej. Samsung bör börja om på ny kula och använda sig av Project Treble för att underlätta sitt egna arbete samt skapa en bättre användarupplevelse.

Jag kan hålla med om att de bör arbeta om istället för att justera, men tycker du verkligen att de laggar i butik? När jag har testat telefoner som Note 9 har de varit rappa ur kartongen, men det är ju en helt annan historia när telefonen använts ett halvår till ett år. Samsung ska ju stöda Project Treble för S9 och Note 9 i efterhand har de sagt, men jag har inte sett eller hört något mer om det sedan dess. De skulle verkligen behöva det, men med tanke på hur tunga deras anpassningar av Android är misstänker jag att de har svårt att stöda Project Treble till den grad som Google kräver.

Designen påminner om en dålig variant av Android. Tyckte Material Design var toksnygg när det kom för några år sedan. Varför inte gå al in på minimalism? Bilderna ovan känns väldigt likt Samsung fulplottriga historia.

Ex på Google Material design: https://theultralinx.com/2015/08/30-examples-...

Senast redigerat 2018-10-10 23:20

Vi får se var Samsung landar. Kan ibland tycka att ”stock android” är överreklamerat. Ägde en Nokia 8 ett tag och gränssnittet kändes en aning trist. Blir mycket att söka och välja själv om man vill ha en mediaspelare app exempelvis. Medan Sony har en egen mediaspelare inbyggd som klarar de flesta filer och codecs.
Men blir det för mycket bloat så är det inte optimalt heller.

Om Samsung klarar att hålla balansen och ändra lagom mycket är jag för det.

• Medlem
  • 2018-10-19 17:09

Inte bara nytt gränssnitt som Samsung jobbar på 🙂
Nu händer det grejor och flärpen kommer att vara ett minne blott
https://www.sammobile.com/2018/10/19/breaking...

1
Bevaka tråden