Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Stör ej notiser?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 15:20

Hej!

Har precis uppdaterat till iOS 12 och får en notice varje kväll om att min telefon försätts i Stör ej läget. Jag vet det mycket väl för att det är ju jag själv som schemalagt läget. Därmed behöver jag inte denna information på skärmen och finner den störande och irriterande.

Finns det ett sätt att stänga av eländet?

Du menar att det står på hemskärmen? Jag får inga notiser.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-08 17:14

Har du testat att svepa vänster och trycka på manage?
Och damm you! Nu inser jag med att det är störande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 18:04
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du menar att det står på hemskärmen? Jag får inga notiser.

Ja, det står på hemskärmen (notis eller ej) och trycker ner riktiga notiser som jag bryr mig om.

Ursprungligen av timofej:

Ja, det står på hemskärmen (notis eller ej) och trycker ner riktiga notiser som jag bryr mig om.

Ok. Fullt normalt och går inte att göra något åt vad jag vet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-08 20:26
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ok. Fullt normalt och går inte att göra något åt vad jag vet.

Åh, ok. Tack för svaret.

Även om det är konstigt. Kan inte komma på en enda anledning varför någon vill ha denna information på hela skärmen. Det finns ju redan en halvmåne högst upp som indikerar att telefonen är i Stör ej läget.

Det mest irriterande är att det inte räcker att ta bort notisen en gång. Den dyker upp igen under samma kväll.

En ganska uppenbar anledning är att halvmånen är trots allt ganska enkel att missa. Så jag har inga problem med att förstå att de flesta (troligen) vill ha informationen. Jag kan förstå att vissa tycker ett informationen inte behövs även om jag inte håller med dem

Halvmånen är dessutom inte synlig i statusraden på X-modellerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-09 09:05
Ursprungligen av BlackSmp:

En ganska uppenbar anledning är att halvmånen är trots allt ganska enkel att missa. Så jag har inga problem med att förstå att de flesta (troligen) vill ha informationen. Jag kan förstå att vissa tycker ett informationen inte behövs även om jag inte håller med dem

Halvmånen är dessutom inte synlig i statusraden på X-modellerna.

Nja, missa vad då? Att man har Stör ej läget schemalagt? Man har ju gjort det själv hur kan man missa det?

Ja, det måste vara X-modellernas fel.:-)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-12 10:55

Nej. Jag har en jobbarkompis med en iPhone 6, han messade mej att han aldrig fick några samtal. Han hade slagit på det av misstag, jag vet inte om han vet vad halvmånen betyder. När jag påpekade det sa han förstås "javisst ja". Men han vet inte hur det hade kommit på. Så folk gör misstag.... inte iPhone X's fel, utan handhavande

Ursprungligen av timofej:

Nja, missa vad då? Att man har Stör ej läget schemalagt? Man har ju gjort det själv hur kan man missa det?

Ja, det måste vara X-modellernas fel.:-)

Alla är inte så duktiga och vakna som vi är. De flesta är det inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-10-13 00:33
Ursprungligen av kenjon:

.... inte iPhone X's fel, utan handhavande

I så fall måste Apple rikta sig till ett riktigt trögt folk som behöver flera påminnelser per kväll att de slagit på Stör ej funktionen. Och varför kan inte vi andra välja "Visa inte igen"? Det går ju att stänga av alla andra notiser men inte just denna.:-(

1
Bevaka tråden