Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Json_81:

Snyggt!
Unni?

Stämmer, deras Pro-modell. Fantastisk pryl! Allt smakar bättre över öppen eld.. ???

Nice!
Köpa först fråga sen?

Ursprungligen av CekariYH:

Nice!
Köpa först fråga sen?

Typ köp först, be om ursäkt sen.. ???

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Typ köp först, be om ursäkt sen.. ???

Brukar bli samma slutresultat om tanten är på det humöret

Ursprungligen av jakobnilsson:

Du var snabbare än mig alltså - jag började tveka mellan rymdgrå och guld

Jag köpte guld, då det inte va den där fula vita framsidan runt skärmen. Första gången jag frångår rymdgrå/svart.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-11-01 17:34

Behövde en skrivbordslampa, passade då också på att köpa en som trådlöst laddar min telefon.

Behövde en större och mordärnare kameraryggsäck så köpte en Tenba Shoutout 32L. Sitter hur bra som helst och får plats med massor av grejor och massor av små fickor etc.
En ny kamerarem som inte belastar nacken, en Sun Sniper med div stöld-förhindrande detaljer.
Har även sen tidigare en liknande fast med karbinhakar i ändan så man kan koppla till tex ryggan.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-01 20:17
Ursprungligen av CekariYH:

Behövde en större och mordärnare kameraryggsäck så köpte en Tenba Shoutout 32L. Sitter hur bra som helst och får plats med massor av grejor och massor av små fickor etc.
En ny kamerarem som inte belastar nacken, en Sun Sniper med div stöld-förhindrande detaljer.
Har även sen tidigare en liknande fast med karbinhakar i ändan så man kan koppla till tex ryggan.

Smakar det så kostar det........

Ursprungligen av Le:

Smakar det så kostar det........

Japp, men skonar rygg, axlar och nacke så sparar in på det i stället

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, men skonar rygg, axlar och nacke så sparar in på det i stället

Japp, hatar när man måste köpa ny nacke.?
Snygg och praktisk ryggsäck!

Ursprungligen av keptang:

Japp, hatar när man måste köpa ny nacke.?
Snygg och praktisk ryggsäck!

Vore trevligt om man kunde

  • Medlem
  • 2018-11-01 20:32

Lillans platta gick sönder idag
Tänkte först på en iPad Pro 12,9 men hon är ju bara 5 år. Fick bli en Lenovo istället ?
Trots allt lite billigare

Ursprungligen av PaO:

Lillans platta gick sönder idag
Tänkte först på en iPad Pro 12,9 men hon är ju bara 5 år. Fick bli en Lenovo istället ?
Trots allt lite billigare

Snåljåp, hämma inte lilltjejens kreativitet

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-01 20:44
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, men skonar rygg, axlar och nacke så sparar in på det i stället

Letar efter den perfekta väskan att ha med på flyget. En med plats och skydd för kamera, kikare, iPad el motsv, resehandlingar mm. Måtten spelar alltså roll, inte bara funktionerna.

Ursprungligen av Le:

Letar efter den perfekta väskan att ha med på flyget. En med plats och skydd för kamera, kikare, iPad el motsv, resehandlingar mm. Måtten spelar alltså roll, inte bara funktionerna.

Kan ej måtten för handbagage, men tror den här klarade, men annars finns ju också en på 24L och mindre.
Min har dessa mått utvändigt: 38 X 48 X 23 cm. men är väl en overkill för de flesta.
I ditt fall skulle ju en axelväska med dina krav räcka. Finns hur många som helst att välja på eller kanske en oöm jaktväska typ.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-01 21:06

Axelväska är inte optimalt när man kanske har resväskor i både den ena och andra handen. Glider gärna iväg liksom.
Och lättillgängliga fack är vad man behöver både i flygkabinen och vid alla flygplatsrutinerna.

Ursprungligen av Le:

Axelväska är inte optimalt när man kanske har resväskor i både den ena och andra handen. Glider gärna iväg liksom.
Och lättillgängliga fack är vad man behöver både i flygkabinen och vid alla flygplatsrutinerna.

Häng den så den över huvudet sas så glider den ingenstans och dom flesta har små trevliga fack på utsidan som är lätt tillgängliga om du sätter ner en av resväskorna

Stående trådlös snabbladdare via Fyndiq Superbilligt för ca:175 kr med frakten.
Har ventilation samt fläkt på baksidan. Men har man den på nattduksbordet är det bättre att använda en lite svagare laddarplugg så fläkten inte aktiveras och låter. Även en liten On/Off strömbrytare på undersidan.

Vad tror ni jag slog till på? Svaret kommer i podden imorgon!

Ursprungligen av CekariYH:

Vore trevligt om man kunde

Att man inte kan det tycker jag är en stor nackdel... ?

Vad det än är så har jag ändrat leveransadress på den ordern nu.. ? Nu är den på väg till Norrland. ??

MacBook Air?
Den är under dollar-värdet mest värd sitt pris iaf ?
Var redo tills $1200 dollar förvandlades till 15000:- med 128 gb ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-11-03 08:24

11” iPad Pro

Ursprungligen av Le:

Axelväska är inte optimalt när man kanske har resväskor i både den ena och andra handen. Glider gärna iväg liksom.
Och lättillgängliga fack är vad man behöver både i flygkabinen och vid alla flygplatsrutinerna.

Kanske denna väska från Tenba, som rymmer div. kameragrejor + iPad mm. Mycket bra kvalitet på deras grejor och finns varianter och olika i storlekar: https://eu.tenba.com/uk/products/messenger-dn...

Lite nytt på verktygsfronten.

Ett par små nätta batterimaskiner.

Ett rejält oscilloscope.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-11-03 12:41
Ursprungligen av CekariYH:

Kanske denna väska från Tenba, som rymmer div. kameragrejor + iPad mm. Mycket bra kvalitet på deras grejor och finns varianter och olika i storlekar: https://eu.tenba.com/uk/products/messenger-dn...

Bra tips. Tack!
Deras Shootout Backpack 18 l ligger tyvärr lite utanför exv Ryanairs mått på kabinväskor.

Ursprungligen av Le:

Bra tips. Tack!
Deras Shootout Backpack 18 l ligger tyvärr lite utanför exv Ryanairs mått på kabinväskor.

Ja, det är ju lte av problemet att dom tillåter bara ganska små väskor i kabinen, så tex jag som absolut inte vill ha 100k med fotgrejor i bagage-utrymmet kan ju inte resa med dom spec. ofta :-/

Tråd rensad och några inlägg utbrutna till sin egen tråd.

Det blev ingen smart klocka denna gång heller.

Ursprungligen av RolexJocke:

Det blev ingen smart klocka denna gång heller.

http://www.watchwallpapers.com/cdsn1.jpg

Snygg! Känner inte till märket, och kan ju inget om klockor. Är det en anrik tillverkare?

Bevaka tråden