Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför funkar det inte med 2 Apple ID när man...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...uppdaterar iOS. Ingen fråga om de 2 ID:na så man får rätt ID till på rätt plats, borde väl för fan känna av vad för ID går till vad och inte skriva över de nuvarande inställningarna. Funkar så bra när man uppdaterar macOS där man får ange vilka iD:n man vill ha, och till vad.
Har köpt appar på fel ID (funkar inte att swappa mellan dom utan man får snällt köpa dom igen, samt beställt på fel ID på MAS (där funkar det iaf att swappa mellan så man kan se sina nya och gamla beställningar, swappa betyder här logga in med olika ID)

I hate this sk!t...

Rättelse: Funka ok på min iPad utan va bara min iPhone som sk!ten hände på.

Varför har du ens två Apple-IDn?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför har du ens två Apple-IDn?

Gamla synder innan iCloud existerade... tyvärr och det går ju inte att slå ihop dom till ett enda, Apple totalvägrar ju om man frågar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-10-14 02:35

Man kan även behöva ett för svenskt AppStore och ett för amerikanskt.
Det funkade bra med båda för mej vid uppdateringen.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför har du ens två Apple-IDn?

Ursprungligen av CekariYH:

Gamla synder innan iCloud existerade... tyvärr och det går ju inte att slå ihop dom till ett enda, Apple totalvägrar ju om man frågar.

Exakt. Jag har också två. Ett för iCloud och ett för iTunes. Skulle gärna slå ihop dem men det går inte och jag har för många appar köpta på mitt iTunes id som jag inte vill behöva betala för igen

Men det brukar inte vara något problem.

Senast redigerat 2018-10-14 07:45
Ursprungligen av kenjon:

Man kan även behöva ett för svenskt AppStore och ett för amerikanskt.
Det funkade bra med båda för mej vid uppdateringen.

Eller så

Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt. Jag har också två. Ett för iCloud och ett för iTunes. Skulle gärna slå ihop dem men det går inte och jag har för många appar köpta på mitt iTunes id som är det som jag vill bli av med

Men det brukar inte vara något problem.

Precis, ett för iCloud och ett för iTunes, Store etc.

"jag har för många appar köpta på mitt iTunes id som är det som jag vill bli av med" ...ska det inte vara ett inte där nånstans på slutet?

Kanske blev så för att min reserv iPhone hade inte uppdaterats på länge, körde 9... nånting eller så klantade jag mig eller båda

Ursprungligen av CekariYH:

Eller så

Precis, ett för iCloud och ett för iTunes, Store etc.

"jag har för många appar köpta på mitt iTunes id som är det som jag vill bli av med" ...ska det inte vara ett inte där nånstans på slutet?

Kanske blev så för att min reserv iPhone hade inte uppdaterats på länge, körde 9... nånting eller så klantade jag mig eller båda

Japp. Redigerat. Tack

I 10 år har jag drömt om att Apple erbjuder möjligheten av att slå ihop två AID's - många av oss som var med från början när Apple slussade ut molntjänster (det har funnits minst 3 versioner...kanske 4) har mera än ett AID. Men Apple vägrar göra detta och jag förstår inte varför.

Ursprungligen av Demiurgen:

I 10 år har jag drömt om att Apple erbjuder möjligheten av att slå ihop två AID's - många av oss som var med från början när Apple slussade ut molntjänster (det har funnits minst 3 versioner...kanske 4) har mera än ett AID. Men Apple vägrar göra detta och jag förstår inte varför.

Precis, fattar inte heller, så svårt kan det väl inta vara att fixa för oss som vill det???

1
Bevaka tråden