Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples butik i Kungsträdgården stoppas

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av JonHolstein:

Man ska nog inte tro allt för mycket på listan som MP publicerat. Vissa saker är sådant som många väljare och politiker även på borgerliga sidan ville få igenom, men inte vill erkänna för att det kan stå i strid med en marknadsliberal syn.
Nu kan dom borgerliga lägga ansvaret hos MP, utan att behöva skämmas.

Potentiellt skulle S-MP-C eventuellt L kunna göra samma sak med vänsterpartiet i riksdagen, ge V några förslag, som egentligen dom andra partierna inser behövs göras, i utbyte mot att dom ställer sig bakom budgetarna i framtiden.

När det gäller specifikt denna Apple-butik, så har vi redan fått se förslagen på hur den skulle se ut, och om dom inte tänkte backa från det förslaget, så är det helt rätt beslut.
Restaurangen som ligger där idag är inte vacker, men ska den ersättas, så ska den väl ändå ersättas rätt.
Apple butiken skulle dessutom bli större än restaurangen, det var därför glasskioskarna skulle behöva lämna området. Och uteserveringen på restaurangen skulle ju också bli en del av själva Apple byggnaden.
Så för dom som vill säga att det redan ligger en byggnad där, så är det ju inte helt sant, för den byggnaden är mindre än Apples byggnad.

Taket dom hade tänkt att ha, påminner om det på butiken i Chicago, och dom har ett klimat som påminner som Stockholms, och taket visade sig olämpligt.

Dom flesta bilderna på Apple butiken, ska sägas är gjorda med en bygghöjd som dom inte fick igenom, så glasytorna skulle bli klart lägre, och den faktiska byggnaden ett avsevärt mycket mindre luftigt intryck.

Det hade inte blivit någon snygg Apple store, det hade bara blivit en byggnad med stora glasytor och ett tak med istappar och vatten som droppar så fort det regnar.

Hade dom byggt som i Milano och sänkt ned byggnaden (dom äger ju dock inte den marken under jord), med någon typ av fontän ovan mark (även om det varit ett Apple-äpple), så hade nog protesterna inte alls varit lika högljudda.

Apple har en del flaggskeppsbutiker som har enastående arkitektur, förslaget för Kungsträdgården var inte ett sådant.
Apple må vara intresserade av Sverige, för det är en av deras starkaste marknaden när det kommer till marknadsandel. Men tyvärr så är vi svenskar för få, för att det skulle innebära att dom ville bygga en flaggskeppsbutik värdig namnet.

Personligen är jag inget fan av Apple. Men det kan jag bortse från, om det skulle gälla att dom skulle uppföra en fantastisk byggnad.
Att Apple uppför en byggnad som är större än nuvarande byggnad, även om den arkitektoniskt är något bättre, skulle inte innebära ett lyft för platsen. Antalet besökare skulle öka, men bara i själva butiken, inte till parken.

Tragisk läsning och jag håller inte med dig alls.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Jodå, jag är rätt bra insatt i förslaget
Allt är väl relativt antar jag. I en tjusig befintlig byggnad kan Apple-butiker passa bra, typ den i Soho. Glaskuben i New York är väl fin, men absolut inte den trevligaste butiken på insidan. Annars tycker jag flaggskeppsbutikerna liknande den i Stockholm är helt okej –betydligt roligare än skokartongerna i galleriorna.

Sen en stor del av "roligheten" handlar ju om läget och omgivningen. Kungsträdgården hade blivit en tjusig utsikt.

Galleria-butiker är inte märkvärdiga, det håller jag med om.
Men som du säger, om den ligger inhyst i en befintlig byggnad, så behöver det inte vara något fel med det.
Apple med sina resurser kan garanterat hitta lokaler inuti befintliga byggnader i Stockholm, där dom kan bygga in en butik, som är trevlig på insidan, och med rätt lokal även har en ganska trevlig utsikt.

Apple butiken för Kungsträdgården, hade ju mest handlat om utsikten inifrån butiken. Men Kungsträdgården är inte alltid en så trevlig utsikt, och att bygga en ännu större byggnad framför, skulle inte göra något för att förbättra det.
Allt är relativt, ja. Men Apple såg ju inte detta som en lika stort prestige-projekt som kuben i New York, eller butiken i Milano, så egentligen var det en ganska typisk kommersiell byggnad. Och lägger man till att den skulle bli större än nuvarande byggnad, så absolut inte det lyft Kungsträdgården egentligen behöver. Kanske inte ett steg i fel riktning, men inte heller i rätt, i min mening.
Apple kan bättre.
Eller så kunde dom inte, baserat på det bygglov dom köpte med marken, men då skulle dom inte köpt marken helt enkelt inte om dom var intresserade av att bygga en verklig flaggskeppsbutik. Sanningen är väl, att dom inte var det, dom ville bygga en butik, inget märkvärdigt, bara en butik.

Ursprungligen av Tjosansa:

Tragisk läsning och jag håller inte med dig alls.

Meningslös kommentar skulle jag säga.
Att byggnaden Apple ville uppföra är större än nuvarande är fakta, inget som man kan säga att man inte håller med om.
Att Apple ritade en byggnad där höjden överskred bygglovet, är också fakta, inget man kan säga att man inte håller med om.
Taket skulle Apple möjligtvis kunna förbättra mot butiken i Chicago, men förslaget dom lämnade hade samma brister, så jag ser inte riktigt hur man kan säga att man inte håller med om det.

Om du har tänkt att kommentera någons kommentar, så är det bättre att du är konstruktiv, något som faktiskt är tragiskt är folk som inte anstränger sig det minsta, men ändå känner ett behov av att fälla en kommentar.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det lär väl ändå bli en butik i city så småningom? Däremot förmodligen en tråkigare.

De får gärna ta över BRs butik vid sergeplatsen. Bra centralt å fint med hörnbutik. Lägg ett bud they cant refuse...

Ursprungligen av JonHolstein:

Galleria-butiker är inte märkvärdiga, det håller jag med om.
Men som du säger, om den ligger inhyst i en befintlig byggnad, så behöver det inte vara något fel med det.
Apple med sina resurser kan garanterat hitta lokaler inuti befintliga byggnader i Stockholm, där dom kan bygga in en butik, som är trevlig på insidan, och med rätt lokal även har en ganska trevlig utsikt.

Apple butiken för Kungsträdgården, hade ju mest handlat om utsikten inifrån butiken. Men Kungsträdgården är inte alltid en så trevlig utsikt, och att bygga en ännu större byggnad framför, skulle inte göra något för att förbättra det.
Allt är relativt, ja. Men Apple såg ju inte detta som en lika stort prestige-projekt som kuben i New York, eller butiken i Milano, så egentligen var det en ganska typisk kommersiell byggnad. Och lägger man till att den skulle bli större än nuvarande byggnad, så absolut inte det lyft Kungsträdgården egentligen behöver. Kanske inte ett steg i fel riktning, men inte heller i rätt, i min mening.
Apple kan bättre.
Eller så kunde dom inte, baserat på det bygglov dom köpte med marken, men då skulle dom inte köpt marken helt enkelt inte om dom var intresserade av att bygga en verklig flaggskeppsbutik. Sanningen är väl, att dom inte var det, dom ville bygga en butik, inget märkvärdigt, bara en butik.

Ja det skulle nog gå att hitta en trevlig byggnad i Stockholm. Med de krav på AAA-location som Apple brukar ha är det rimligaste väl Drottninggatan, Kungsgatan eller möjligtvis vid Stureplan. Jag kan hålla med om att Kungsan-butiken i sig inte var något märkvärdigt, med de fristående Apple-butikernas måttskala. När det gäller själva Kungsträdgården så är jag däremot negativ, för det vi får nu på platsen kan mycket väl bli ännu tristare.

Apple verkar ju vilja lägga sig runt landmärken i storstäderna, och få igenom det lokalt genom att betala bra samt att det drar turism och kommers. Så... kommer Apple lägga ett bud på Blå Hallen nu?

Min personliga favoritbutik Apple byggt är den vid Union Square i San Francisco. Stor och luftig, utan att ta över omgivningen. Tvärtom ett bra exempel på hur allmänna ytor och kommersiella kan samexistera. Att jag hade turen att vara där vid öppningen är givetvis HELT irrelevant i sammanhanget

Vad har ni andra för favoriter?

Ursprungligen av D_Odell:

De får gärna ta över BRs butik vid sergeplatsen. Bra centralt å fint med hörnbutik. Lägg ett bud they cant refuse...

Det hade kunnat fungera! Själva huset är däremot riktigt fult så jag tror inte Apple hugger.

Däremot kanske byggnaden bredvid, där jag tror det finns ett Espresso House nu? Om Apple gör en helrenovering och blåser ut hela insidan samt putsar upp fasaden skulle det kunna bli något, med glaskupol uppe på taket.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det hade kunnat fungera! Själva huset är däremot riktigt fult så jag tror inte Apple hugger.

Däremot kanske byggnaden bredvid, där jag tror det finns ett Espresso House nu? Om Apple gör en helrenovering och blåser ut hela insidan samt putsar upp fasaden skulle det kunna bli något, med glaskupol uppe på taket.

https://dl.dropbox.com/s/vhp24o53wn3137z/sergel.jpg?dl=0

Jag vet inte vad apple skulle kunna få möjlighet att göra med fasaden på "BR-huset", det brukar ju hänga reklam på sidan mot Sergels torg, och det sitter ju en reklamskylt i hörnet på hamngatan, så det kan ju tänkas att dom faktiskt skulle kunna få göra något åt fasaden.
Butikslokalen är ju bra, för att den ligger i ett hörn. Och mer AAA läge på det än Kungsträdgården.
Jag skulle föreslå klä fasaden med grönska, av rätt sort, så får dom ett ja från MP (dom pratar om sådana lösningar, för att få ned koldioxiden). Jag menar Apple behöver ju inte ta över hela fastigheten, ägaren skulle nog gå med på det Apple föreslår om dom vill ha en butik i nedervåningarna, även om själva förändringen skulle ske på våningarna över, för apple, kommer ju bara vilja ha så mycket glas som möjligt.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja det skulle nog gå att hitta en trevlig byggnad i Stockholm. Med de krav på AAA-location som Apple brukar ha är det rimligaste väl Drottninggatan, Kungsgatan eller möjligtvis vid Stureplan. Jag kan hålla med om att Kungsan-butiken i sig inte var något märkvärdigt, med de fristående Apple-butikernas måttskala. När det gäller själva Kungsträdgården så är jag däremot negativ, för det vi får nu på platsen kan mycket väl bli ännu tristare.

Apple verkar ju vilja lägga sig runt landmärken i storstäderna, och få igenom det lokalt genom att betala bra samt att det drar turism och kommers. Så... kommer Apple lägga ett bud på Blå Hallen nu?

Min personliga favoritbutik Apple byggt är den vid Union Square i San Francisco. Stor och luftig, utan att ta över omgivningen. Tvärtom ett bra exempel på hur allmänna ytor och kommersiella kan samexistera. Att jag hade turen att vara där vid öppningen är givetvis HELT irrelevant i sammanhanget

Vad har ni andra för favoriter?

Stockholm och landmärken?
Slottet är en fruktansvärt tråkig byggnad. Egentligen så var slottet Gult och grått... men sen fick någon för sig att det skulle målas i färgen färglös-okra.
Globen ligger way off. Men om Apple vill locka med att dra folk för att få bygglov, så hade dom ju haft möjlighet där.
Apple-butiks turism, men då behöver dom ett landmärke. Visst, vissa turister kanske skulle söka upp den lokala Apple-butiken om dom ändå är någon stans. Men då måste ju staden erbjuda något annat i närheten som får turisterna att upptäcka något och vilja stanna, annars så fungerar det ju inte direkt. Och tror inte kungsträdgården hade den potentialen. Få platser i Stockholms innerstad, skulle jag säga är av den typen. Så om dom inte bygger en mäktig byggnad, så kan vi nog utesluta turism.
När det gäller att dra till sig kommers, så handlar det väl om platser som dött av lite, men som har potential. Stureplan tror jag inte skulle dra igång omsättningen där, det klientel som har butiker där, skulle inte handla mer i andra butiker, på grund av en Apple store. Och kungsträdgården har idag i alla fall inte dom kommersiella fastigheterna. Det skulle väl vara Nordea-huset när Nordea flyttar, en ny galleria. Hötorget saknar definitivt rätt typ av fastigheter. PUB blev hotell, filmstaden är enorm, och konserthuset är också enormt. Men visst det finns lite gator runt, som har färre besökare än vad deras läge kanske förtjänar... Men nu finns det ju inte någon bra lokal för Apple där. (Menade du Konserthuset när du skrev blå hallen? Blå hallen ligger i stadshuset, men kan vara förvirrande att dom går dit efter att varit i det blå konserthuset, under nobelpris utdelningen)
Men generellt finns det lite områden kring sergels torg, som skulle kunna få sig ett lyft om Apple valde den platsen, om Apple kan tänka sig att inte har så fin utsikt utanför. Brunkebergs torg skulle väl kunna ge lite utsikt utanför fönstret, men vet inte riktigt om det finns några fastigheter där med potential.
Inuti centralstation, Sj lounge och McDonalds, så tror jag dom hade kunnat få till något snyggt. Men det är för trångt med alla resenärer... och säkert för små lokaler.

Ursprungligen av JonHolstein:

När det gäller att dra till sig kommers, så handlar det väl om platser som dött av lite, men som har potential.

Den här moodgallerian, som ligger på hörnet Regeringssgatan och Mäster Sameulsgatan och som såvitt jag förstår har som affärsidé att allt skall vara svindyrt så att man kan kokettera med att man minsann har råd med att fika och handla där då? Passar ju Apples affärsidé och dess klientel som handen i handsken.

Ursprungligen av GustafMA:

Den här moodgallerian, som ligger på hörnet Regeringssgatan och Mäster Sameulsgatan och som såvitt jag förstår har som affärsidé att allt skall vara svindyrt så att man kan kokettera med att man minsann har råd med att fika och handla där då? Passar ju Apples affärsidé och dess klientel som handen i handsken.

Nja. Apple säljer visserligen telefoner till folk som har väldigt gott om pengar.
Men dom säljer också mobiler med abonnemang till folk som önskar att dom hade väldigt gott om pengar. Och till folk som blivit förälskade i märket.
Tror inte att huvudparten av dom mobiler Apple säljer faktiskt är till folk som hänger på Mood, och Stureplan, även om väldigt många av dom som hänger på dom ställena köper Apple telefoner, så tror jag helt enkelt att dom är för få för att utgöra merparten i rena försäljningssiffror.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Min personliga favoritbutik Apple byggt är den vid Union Square i San Francisco. Stor och luftig, utan att ta över omgivningen. Tvärtom ett bra exempel på hur allmänna ytor och kommersiella kan samexistera. Att jag hade turen att vara där vid öppningen är givetvis HELT irrelevant i sammanhanget

Vad har ni andra för favoriter?

Jag har besökt en hel del Apple Store, exempelvis gjorde jag en liten endags-turné i New York för att besöka alla som finns där

Den vid 5th AV är ju en klassiker - stor lokal under marken med en glaskub man går ned i, men inte så spännande egentligen.

Kul med den på upper east side där man kan gå in i bankvalvet, men annars inte så speciell.

Retligt nog har jag varit på Union Square i San Francisco när de byggde om Apple Store där och jag missade jag öppningen av den i Chicago med 3 dagar - fick nöja mig med att titta på byggplanket...

Har nog ingen personlig favorit, men blev mest förvånad över World Trade Center i New York, mest pga hela lokalen som Apple Store ligger i - inte affären i sig.

Annars finns det en länk med bilder på (alla ?) butiker här:

http://applestorefronts.appspot.com/

Istanbul, Shanghai (pudong) och Milano ser ju lite roliga ut

Min personliga åsikt om den planerade i kungsträdgården är ungefär samma som Jakob Nilssons.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-14 16:17
Ursprungligen av jakobnilsson:

Å andra sidan pågår redan kommersiell verksamhet där, som påverkar det offentliga rummet. Och sen är ju som sagt själva marken som Apple köpt privat, så om det inte blir en Apple-butik där blir det något annat kommersiellt. Knappast en staty eller fontän.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Där finns redan en byggnad på platsen.

Mitt inlägg baserades på informationen jag läste (minns ej var) om att den befintliga byggnaden där skulle rivas. Då menar jag att det inte är ett hållbart argument för pro-sidan att det redan finns kommersiell verksamhet där då denna är tänkt att försvinna. Skulle det vara så att den skulle vara kvar så finns det självklart inget bättre än att ersätta den med en Apple Store.

Ursprungligen av JonHolstein:

Stockholm och landmärken?
Slottet är en fruktansvärt tråkig byggnad. Egentligen så var slottet Gult och grått... men sen fick någon för sig att det skulle målas i färgen färglös-okra.
Globen ligger way off. Men om Apple vill locka med att dra folk för att få bygglov, så hade dom ju haft möjlighet där.
Apple-butiks turism, men då behöver dom ett landmärke. Visst, vissa turister kanske skulle söka upp den lokala Apple-butiken om dom ändå är någon stans. Men då måste ju staden erbjuda något annat i närheten som får turisterna att upptäcka något och vilja stanna, annars så fungerar det ju inte direkt. Och tror inte kungsträdgården hade den potentialen. Få platser i Stockholms innerstad, skulle jag säga är av den typen. Så om dom inte bygger en mäktig byggnad, så kan vi nog utesluta turism.
När det gäller att dra till sig kommers, så handlar det väl om platser som dött av lite, men som har potential. Stureplan tror jag inte skulle dra igång omsättningen där, det klientel som har butiker där, skulle inte handla mer i andra butiker, på grund av en Apple store. Och kungsträdgården har idag i alla fall inte dom kommersiella fastigheterna. Det skulle väl vara Nordea-huset när Nordea flyttar, en ny galleria. Hötorget saknar definitivt rätt typ av fastigheter. PUB blev hotell, filmstaden är enorm, och konserthuset är också enormt. Men visst det finns lite gator runt, som har färre besökare än vad deras läge kanske förtjänar... Men nu finns det ju inte någon bra lokal för Apple där. (Menade du Konserthuset när du skrev blå hallen? Blå hallen ligger i stadshuset, men kan vara förvirrande att dom går dit efter att varit i det blå konserthuset, under nobelpris utdelningen)
Men generellt finns det lite områden kring sergels torg, som skulle kunna få sig ett lyft om Apple valde den platsen, om Apple kan tänka sig att inte har så fin utsikt utanför. Brunkebergs torg skulle väl kunna ge lite utsikt utanför fönstret, men vet inte riktigt om det finns några fastigheter där med potential.
Inuti centralstation, Sj lounge och McDonalds, så tror jag dom hade kunnat få till något snyggt. Men det är för trångt med alla resenärer... och säkert för små lokaler.

Alltså, Blå Hallen var ett försök till skämt från min sida. Ber om ursäkt för det!

Angående turism så menar jag framförallt att Apple-butikerna blir en samlingsplats dit turisterna går, för att få tillgång till Wifi och hjälp med sina prylar på resa. Detta kanske blir en mindre trend framöver nu när roamingavgifter blir allt mer sällsynt. Sen vet jag inte hur övrig handel påverkas av en Apple-butik i kvarteret, men jag tror knappast den drabbas negativt. Framförallt är det ju så att en Apple-butik omsätter en hel del egen försäljning.

Ursprungligen av GustafMA:

Den här moodgallerian, som ligger på hörnet Regeringssgatan och Mäster Sameulsgatan och som såvitt jag förstår har som affärsidé att allt skall vara svindyrt så att man kan kokettera med att man minsann har råd med att fika och handla där då? Passar ju Apples affärsidé och dess klientel som handen i handsken.

Lokalen som sådan skulle kanske passa, men det är ju en ganska sömnig del av city och kanske inte har den trafikgenomströmning som Apple brukar vilja ha.

Ursprungligen av zinned:

Mitt inlägg baserades på informationen jag läste (minns ej var) om att den befintliga byggnaden där skulle rivas. Då menar jag att det inte är ett hållbart argument för pro-sidan att det redan finns kommersiell verksamhet där då denna är tänkt att försvinna. Skulle det vara så att den skulle vara kvar så finns det självklart inget bättre än att ersätta den med en Apple Store.

Jag menade bara att även om den befintliga byggnaden rivs eller blir kvar så är det privat mark, inte parkmark. Den är avsedd för kommersiell verksamhet och lär vara det framöver också, oavsett om Apple bygger något där eller någon annan.

Jag kanske har en alldeles särdeles kontroversiell åsikt här, men park? Kungsan är knappast en park. Det är ett betongtorg på sin höjd med lite gräsytor i ena änden. Som park betraktat är hela området misslyckat. Finns betydligt trevligare ställen att parkhänga på skulle jag säga. Går dit och spanar körsbärsblomning nån gång om året.

Att en del hängt upp sig på att det är just en butik Apple ville öppna där har jag också lite svårt att förstå med sååå mycket butiker och restauranger, snabbmatskök och glasskiosker som det är där i krokarna. Kommersiellt är ju precis vad det redan är.

Summan av kardemumman är i alla fall att jag tycker det här var ett tråkigt beslut. Tyckte om Apples planer, även efter ändringarna. Får se vad som händer med tomten nu. Som @jakobnilsson skrivit redan, det kommer ju inte att bli park av ytan med mindre än att Stockholm stad hostar upp miljonerna tomten är värd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 11:24
Ursprungligen av jakobnilsson:

Jag menade bara att även om den befintliga byggnaden rivs eller blir kvar så är det privat mark, inte parkmark. Den är avsedd för kommersiell verksamhet och lär vara det framöver också, oavsett om Apple bygger något där eller någon annan.

Ok, mer än vad jag kände till. Jag kan inte så mycket som sthlm, det är kanske som det sägs - sthlm är bra men det ligger så jävla avsides

Ursprungligen av zinned:

Ok, mer än vad jag kände till. Jag kan inte så mycket som sthlm, det är kanske som det sägs - sthlm är bra men det ligger så jävla avsides

Som gammal Östersundsbo är jag böjd att hålla med. Men nånstans måste man ju bo

  • Medlem
  • 2018-10-15 23:27

Tänkvärd artikel av Julia Svensson i DN 30 sep om vad som håller på att ske med vårat gemensamma offentliga rum.
https://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/juli...

Bra val att inte få bygga i Stockholm. Det vore bättre att bygga en butik på Sveriges framsida; Göteborg. Göteborgs politiker är världskända för att ta emot mutor och de säljer sig billigt. En butik mitt på Avenyn kostar inte mer än ett par iPhone XS Max åt stadsbyggnadsnämnden. Slänger man med några MacBook Pro och en ”studieresa” till Cupertino så kommer Poseidonstatyn att skrotas för att göra plats till butiken.
Välkomna önskar vi från Muteborg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-16 08:53
Ursprungligen av Springbrunnen:

Bra val att inte få bygga i Stockholm. Det vore bättre att bygga en butik på Sveriges framsida; Göteborg. Göteborgs politiker är världskända för att ta emot mutor och de säljer sig billigt. En butik mitt på Avenyn kostar inte mer än ett par iPhone XS Max åt stadsbyggnadsnämnden. Slänger man med några MacBook Pro och en ”studieresa” till Cupertino så kommer Poseidonstatyn att skrotas för att göra plats till butiken.
Välkomna önskar vi från Muteborg.

Det är det göteborg jag känner igen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-16 13:57
Ursprungligen av Springbrunnen:

Bra val att inte få bygga i Stockholm. Det vore bättre att bygga en butik på Sveriges framsida; Göteborg. Göteborgs politiker är världskända för att ta emot mutor och de säljer sig billigt. En butik mitt på Avenyn kostar inte mer än ett par iPhone XS Max åt stadsbyggnadsnämnden. Slänger man med några MacBook Pro och en ”studieresa” till Cupertino så kommer Poseidonstatyn att skrotas för att göra plats till butiken.
Välkomna önskar vi från Muteborg.

Låter kanon ju Götaplatsen där har vi det . Poseidon har ju pinkat klart sitt revir för länge sen hahahaha. Tavelspektaklet bakom, KONST kallar dom lärda det visst lol det kan vi schakta ner till grunden.
Sen upp med en transparant Apple Cube butik i Supersize storlek så den syns från rymden hahahaha..Vi kan köra lite Casino verksamhet bredvid så det hela håller kommersiell standard.

go götet go ..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-16 14:09

Tycker personligen det är lite kul att götet är utan, ni har fått rätta in er i näringskedjan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 13:56
Ursprungligen av zinned:

Det är väl bra, kan jag tycka från mitt geografiskt objektiva perspektiv.

Synd att förstöra en sådan plats med en byggnad mitt i, även om det är en Apple Store.

Du menar att den sunkiga TGI Fridays som idag ligger på platsen är bättre?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 15:41
Ursprungligen av ppson:

Du menar att den sunkiga TGI Fridays som idag ligger på platsen är bättre?

Du kanske ska läsa hela diskussionen innan du kommenterar. Speciellt inlägg #42.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 15:44
Ursprungligen av zinned:

Du kanske ska läsa hela diskussionen innan du kommenterar. Speciellt inlägg #42.

Nja, aint nobody got time fo dat liksom. Jag kommenterade din kommentar. Behöver väl inte läsa igenom alla andra för att göra det? Men om du menade något annat än det du skrev så kan du bortse från mitt inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-29 15:48
Ursprungligen av ppson:

Nja, aint nobody got time fo dat liksom. Jag kommenterade din kommentar. Behöver väl inte läsa igenom alla andra för att göra det? Men om du menade något annat än det du skrev så kan du bortse från mitt inlägg.

Då kan du ju låta bli att kommentera. Att komma med nonsensinlägg för att du inte pallar läsa är bara trams.

... och nu ger Apple upp helt och och vill sälja snarast: https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/appl...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-05-04 21:20
Ursprungligen av johan_tanying:

... och nu ger Apple upp helt och och vill sälja snarast: https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/appl...

Förstår jag. Korkade 08-politiker.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-05-08 22:49
Ursprungligen av zinned:

Förstår jag. Korkade 08-politiker.

Ja, skall upp till Mälardalen och hälsa på vänner. Hade Apple haft butik skulle jag besökt huvudstaden. Nu kan det vara.

Bevaka tråden