Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV gen 4 startar ej igång

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har en Apple Tv som inte vill starta igång.
Har provat med 2 olika tv-apparater samt 2 olika hdmi sladdar. Vid den en tv står appletvn bara och blinkar och ger ingen signal. Vid den andra tv så startat den och äpplet kommer upp sen startar den om igen och igen. Dioder binkar hela tiden. Har provat att återställa genom att hålla inne dom 2 övre knapparna å fjärren. Kan man göra något mer?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-10-09 21:51

Recovery via iTunes kanske?
https://support.apple.com/sv-se/HT203028

Ursprungligen av Trocomare:

Hej

Har en Apple Tv som inte vill starta igång.
Har provat med 2 olika tv-apparater samt 2 olika hdmi sladdar. Vid den en tv står appletvn bara och blinkar och ger ingen signal. Vid den andra tv så startat den och äpplet kommer upp sen startar den om igen och igen. Dioder binkar hela tiden. Har provat att återställa genom att hålla inne dom 2 övre knapparna å fjärren. Kan man göra något mer?

Har nu köpt en usb C kabel och försökt uppdatera. Men lyckas inte få upp apple tvn i itunes. Har kopplat in Usb sladden i appletvn och sen i datorn. Men den dyker inte upp automatiskt i Itunes. Kan man hitta den manuellt??

Tack så länge

Ursprungligen av Trocomare:

Har nu köpt en usb C kabel och försökt uppdatera. Men lyckas inte få upp apple tvn i itunes. Har kopplat in Usb sladden i appletvn och sen i datorn. Men den dyker inte upp automatiskt i Itunes. Kan man hitta den manuellt??

Tack så länge

Kolla så att du har iTunes uppdaterat. Annars blir det dessvärre service är jag rädd.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla så att du har iTunes uppdaterat. Annars blir det dessvärre service är jag rädd.

Hur ser man så man är 100 på att man har senaste itunes?

kan man ha köpt fel kabel? finns de olika kablar som ändå passar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-11 22:21
Ursprungligen av Trocomare:

Hur ser man så man är 100 på att man har senaste itunes?

kan man ha köpt fel kabel? finns de olika kablar som ändå passar?

Detta skrev jag i en tråd jag skapade 2016 kring apple tv 3 med samma problem.
"Lyckades lösa det hela.
Det visade sig att USB micro-kabeln till PS4 tillhör den promillen av micro USB som inte stödjer överföring av data, den skickar enbart ström. Köpte en ny sladd på teknikmagasinet för 89 kr, detta löste biffen. Återställningen tog typ 10 minuter."
Kanske finns olika usb-c?

Ursprungligen av bjorsi:

Detta skrev jag i en tråd jag skapade 2016 kring apple tv 3 med samma problem.
"Lyckades lösa det hela.
Det visade sig att USB micro-kabeln till PS4 tillhör den promillen av micro USB som inte stödjer överföring av data, den skickar enbart ström. Köpte en ny sladd på teknikmagasinet för 89 kr, detta löste biffen. Återställningen tog typ 10 minuter."
Kanske finns olika usb-c?

Har pratat med butiken där jag köpt kabeln och jag har köpt rätt. Apple tvn dyker inte upp i itunes när jag kopplar in det till datorn. Skall den göra det automatiskt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-16 19:48
Ursprungligen av Trocomare:

Har pratat med butiken där jag köpt kabeln och jag har köpt rätt. Apple tvn dyker inte upp i itunes när jag kopplar in det till datorn. Skall den göra det automatiskt?

Google is king. https://support.apple.com/sv-se/HT203028

Ursprungligen av bjorsi:

Har gjort enligt stegen men Apple tvn dyker inte upp i iTunes . Antar att det blir att lämna in den

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-17 09:06
Ursprungligen av Trocomare:

Har gjort enligt stegen men Apple tvn dyker inte upp i iTunes . Antar att det blir att lämna in den

Så fick jag göra till slut med min ATV3

1
Bevaka tråden