Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palms snygga mini-lur

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För alla som vill ha en liten lur släpper Palm en 3.3” med 441 ppi.
Så charmig och snygg ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 16:39
Ursprungligen av Mackan1984:

För alla som vill ha en liten lur släpper Palm en 3.3” med 441 ppi.
Så charmig och snygg ?

Får lite Neonode-vibbar

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-18 14:54
Ursprungligen av zinned:

Får lite Neonode-vibbar

Haha, tänkte exakt samma sak när jag såg bilderna Jag gillar tanken bakom telefonen, men den här sortens "komma bort från de stora ständigt uppkopplade telefonerna"-koncept låter alltid mer tilltalande i teorin än de visar sig vara i praktiken. Det är ju samma sak som med Nokias nostalgitelefoner (den nya Nokia 3310 exempelvis), kul nostalgiflört men inte särskilt användbart i praktiken egentligen (för min del i alla fall).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-18 14:58
Ursprungligen av ekloev:

Haha, tänkte exakt samma sak när jag såg bilderna Jag gillar tanken bakom telefonen, men den här sortens "komma bort från de stora ständigt uppkopplade telefonerna"-koncept låter alltid mer tilltalande i teorin än de visar sig vara i praktiken. Det är ju samma sak som med Nokias nostalgitelefoner (den nya Nokia 3310 exempelvis), kul nostalgiflört men inte särskilt användbart i praktiken egentligen (för min del i alla fall).

Kanske en bra lur för kidsen...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-18 15:04
Ursprungligen av zinned:

Kanske en bra lur för kidsen...

Men tror du dagens kids skulle acceptera en begränsad telefon? Jag har inte själv barn, men vad jag förstår använder de väl sociala appar ganska flitigt, och har någon en telefon som inte kan spela Fortnite blir de väl i det närmaste mobbade i dagsläget (känner mig gammal när jag skriver det där).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-18 15:12
Ursprungligen av ekloev:

Men tror du dagens kids skulle acceptera en begränsad telefon? Jag har inte själv barn, men vad jag förstår använder de väl sociala appar ganska flitigt, och har någon en telefon som inte kan spela Fortnite blir de väl i det närmaste mobbade i dagsläget (känner mig gammal när jag skriver det där).

Tja, nu är väl "kids" ett ganska brett namn då det räcker med ett-två år för att göra enorm skillnad i person samt umgänge/vanor/sysselsättning. Min grabb är snart sex år och för honom skulle den nog fungera. Dock har jag iofs inte några planer på att sätta en lur i näven på honom den närmsta framtiden. Han får 15 minuter per dag att spendera med iPad/iPhone (våra) och inte en minut mer.

Kuriosa, nyligen bad han mig ladda ner Fortnite på iPad då han hade kompisar som spelade det. Tvärnit, glöm det. Blev inget med det. Sociala medier är definitivt inget som han känner till och det lär väl ta ett tag till. Han kan få lov att använda det när han flyttar hemifrån

Ursprungligen av Mackan1984:

För alla som vill ha en liten lur släpper Palm en 3.3” med 441 ppi.
Så charmig och snygg ?

Tanken kunde vara god.. en snabb googling visar dock att prylen kräver att du kopplar den till en befintlig telefon för att kunna ringa med den. Jag förstår inte vitsen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-18 15:23
Ursprungligen av grytfot:

Tanken kunde vara god.. en snabb googling visar dock att prylen kräver att du kopplar den till en befintlig telefon för att kunna ringa med den. Jag förstår inte vitsen.

Skojar du, seriöst?

Hahahahahahahahaha, tala om då TOTALT meningslös produkt

Ursprungligen av zinned:

Skojar du, seriöst?

Hahahahahahahahaha, tala om då TOTALT meningslös produkt

Haha, nej jag skojar inte och hade själv svårt att tro det. Känns möjligtvis som ett försök till övervuxen AW för androider..

Ja jag såg också detta senare att det är som en Apple Watch i mini-mobil size.
Blir väl Tre som plockar in denna och försöker tjäna in en hundring på e-sim

  • Medlem
  • 2018-10-18 18:37
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag såg också detta senare att det är som en Apple Watch i mini-mobil size.
Blir väl Tre som plockar in denna och försöker tjäna in en hundring på e-sim

Tror endast det är Verizon som kommer att ha den och den har enbart e sim

1
Bevaka tråden